Alla inlägg den 29 augusti 2009

Av Malin Strömqvist - 29 augusti 2009 23:46

yes, det går fortfarande trögt med bebis-födandet! :P

men den kommer väl ut när den är redo! :P

hehe!

ska nog iallafall lägga mig i badet snart, är bara sååå jävla trött! :P

så man är ju sugen på o bara ligga kvar i soffan framför tvn..

känner mig lite små hungrig också!

jocke sitter ju som vanligt o kvällsfikar :p

ååå då blir man såklart själv också rättså sugen daa!! :)


lillprinsessan våran sussar gott hon! :)

vi har iallafall varit i lindas fin lägenhet idag, den är kanon fin fortfarande.

och dessutom ännu finare nu då hon har ett nytapetserat kök i typ GULD!

ja det blev så jävla fint!!

längtar tills allt är klart, det är såååå roligt o tapetsera om o se resultatet!

haha, klart man blir less när man håller på.. men samtidigt blir man så glad när man ser hur fint man faktist gör det :D


sen har vi varit hos mamma o pappa också o härjat på o så :)

alla är såklart svin less på mig som aldrig åker in o föder någon gång!!

men snart snart snart :)


nee ni!

godnatt :)

Av Malin Strömqvist - 29 augusti 2009 14:51

Hela dagen har jag och Saga bara myst!

Ikväll ska jag testa att bada innan jag går o lägger mig.

Kolla om det sätter fart på denna eviga väntan! HOPPAS :D


Väntar på att Jocke ska sluta, bara 40 minuter kvar nu.

Skönt :)

Sen ska vi åka till Långsele o kolla hur det går för Linda i ny lägenheten! :)

Hon har ju varit på Åhmans idag o hämtat ut tapeterna!

Så nu är nog allt igång :) Full rullle!

Så roligt :D

Lägenheten är så otroligt fin, mamma är också hel kär i den!!

Så nu är vi många som vill åt Lindas nya lägenhet :P haha!

Men den är ju heeeeelt perfekt!! :)


Sitter bara i soffan nu o ser på barnkanalen med Sagis! :)

Hon har gjort mig fin i håret också med alla sina nya grejer hon fått av Linda :P Mysigt när hon borstar mitt hår iallafall, fast vi byter ju av ibland så jag borstar hennes också!

Finns det nå mysigare än när någon annan borstar håret på en o gör ordning det? Nääe, det är oslagbart!

Eller nja, kanske en delad första plats tillsammans med fotmassage! ;)


Nu ska jag nog leka lite med min lilla gummsa!!

Hejsvejs!

Av Malin Strömqvist - 29 augusti 2009 01:25

Ja ni..

Ska man dra dagens nu då..

Jag och Saga sov typ helt sjukt länge idag..

Hon var jätte trött!

Det var jag som fick vakna och väcka upp henne :P Då blev hon bara grinig o kollade på mig som om jag inte var klok o bara vände sig om o stängde sina små blå igen! :P

Men till sist så vaknade hon till o vi gick upp o åt lite lunch!

Sen så har vi lagat middag, de blev hamburgare idag! Gott  :)

Jocke blev glad när han kom hem från jobbet o fick sig några burgare! :P

Så det var ju bra, att han blev nöjd då! :)

Sen åkte vi på videoteket, jag tog ut ett jotex paket som äntligen hade kommit!

Tror jag väntat typ 2 veckor på det!

Så nu äntligen!! Men jag kan ju ändå inte sätta upp någonting av det jag köpt :( huh huh! Det suger ju...

Men inte så nödvändigt att börja göra hål i väggarna här när man ska flytta om mindre än en månad! :P

Så jag får lugna mig tills vi fått nycklar till nylägenheten innan jag får upp mina fina saker!! :( Synd!!

Jag som har så otroligt mycket fint nu som jag verkligen vill hänga upp påp väggar o ställa fram o sånt :P Man är ju tokig i små prylar! :) haha!


Sen åkte vi ut o åkte lite bil, köpte en gottpåse på videoteket som vi smarrade på i bilen, och självklart en coca också!

Man får passa på med sånt nu innan man föder :P

För tamej fan att jag ska skärpa mig efter bebisen kommit ut!

Då är det bara att sluta upp med allt gotta o coca drickande!! :)

Men jag längtar, har börjat lessna på godis också..

Vet inte vad som hänt?

Men det är ju bara en fördel, hoppas det håller i sig bara! :P

Längtar efter att kunna sätta sig på balkongen o tända en cigg istället!

Men det är ju såklart!

Det gör väl alla :P Så mysigt, speciellt när det är såna här höstkvällar! :)


Jaja, hur som helst så bar det av till Långsele!

Vi åkte hem till mamma o pappa o härjade lite där :) Sagis tyckte det var så mysigt att få komma hem till momma o mopparn o gossa lite!

Hon försökte att få sova över, men jag vill ju ha henne hemma jag :P haha!

Så det får bli en annan gång, medans man är på BB tex!!

Då ska hon ju vara där, så då kan jag ju ha henne hemma hos mig tills dess :P Fast hon var bra sugen på o få sova med momma o mopparn! :)

Hon älskar verkligen att vara där! :) Så roligt!!

Vi fick fika och satt bara o mös framför tvn där! :-)


Vi var där tills klockan nästan var 23.00 och Sagis var så trött!!

Hon ville inte kvällsfika något, men hade ju petat i sig lite oboy, kakor o godis under kvällen :P Så det var såklart hon inte fick i sig nå riktigt kvälls fika! Hon har ju inte sån stor mage!! :)


När vi åkte från mamma o pappa så bar de av till Lindis som ÄNTLIGEN fått nyckeln till sin nya lägenhet!

Åååå GUD SÅ FIN DEN VAR!!! Jag säger då bara det..

Avundsjuka är vad det heter..

Den var inte alls stor, men oj så bra planerad!!

Heeelt perfekt.. det fanns inget jag skulle ändrat på! SERIÖST.

Den låg på botten, STOR baalkong, STORT kök, STORT vardagsrum och jätte fin och mysig hall med fönster, fönster i badrummet som även hade duschkabin och ett helt lagom stort sovrum.

Ja ni.. den måste ses för att förstå hur perfekt den faktist var!

Nu ska hon upp med nya tapeter i hela lägenheten.

Det kommer ju bli toppen fint!!

Även att golven var fina i lägenheten och de var tex. ny spis!

Jätte mycket och stora fönster :-) Sååå fint var det där!!


Så nu är man inte alls lika laddad inför sin egen flytt som blir till en exakt likadan lägenhet bara med ett rum till :P haha!

Men men, det blir väl bra det också!

Fast jag hade hellre bott i en med större kök.. Aja!

Man kan ju inte alltid få som man vill.. Synd är ju det :P

Även att Lindas lägenhet hade egen farstukvist och ingång som låg alldeles avskilt från alla andra!


Jaja, nu ska jag sluta vara avis på Lindas lägenhet :P haha!

Fast jag tror min kille är mer avis, han ville verkligen flytta in där med Linda!

Haha! :-)


Nej nu ska jag ta o gå o lägga mig tillsammans med min fina Jocke-älskling!

Han ligger redan o halv sover o lyssnar på sin ljudbok....

Sagis sover hon med, lill sötan min ;)


Godnatt med er!!

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards