Alla inlägg den 27 augusti 2009

Av Malin Strömqvist - 27 augusti 2009 19:34

Vi har nyss kommit hem från lekparken på prästbordet.

Saga ville ju åka lite Kaaaanaa!

Så det är klart hon fick det.. ;) Sötnosan våran!

Sen så har vi bara slappat idag o tagit det luuugnt..

Är iallafall trött som faaaen! ... Saga väckte mig kl,9 i morse.

Sen så kunde jag som vanligt inte somna inatt heller.. kanske somnade strax efter 3!!!!!

Blir fan tokig på att inte få sova ordentligt.. Jag o Saga låg kvar i sängen o myste o fikade o hade oss till kl nästan var 11, då väckte vi Jocke!

Då hade han iallafall fått sova länge :P

Så han o Saga skulle kliva upp o låta mig sova ett tag.. Men det gick ju INTE Saga med på!! Hon måste ju faktist hålla koll på mig! ;P

Och då kan jag ju inte sova heller, då jag vet att hon vill vara med mig!

Så jag klev upp ändå jag med.

Saga åt lite stuvade makaroner o korv till lunch, och sen har vi bara myst!

Vi åkte även ut o åkte lite bil o kikade runt på hus o sånt..

Sagis tog en tupplur i bilen då :P såklart!

Finns ju inget mysigare än att sova i bilen tycker lillgumman våran! :-)

Sen for vi hem o käkade middag o Sagis & Jocke var ner i tvättstugan o bokade tvätt tid! Tro mig .......DET BEHÖVS!

Så det känns ju bra att man ska få undan lite smutstvätt iallafall!

Önskar jag hade en egen tvättstuga.. vore väl drömmen!

Men men.. det får man väl vänta på :P


Sen har vi iallafall varit ute och åkt, Jocke har varit på affärn o köpt lite hårfärg så ikväll ska jag klippa o färga hans huvve litegrann!

Så han blir fin! :-)

Jag vill också färga håret lite, skulle vilja göra en hårförlängning också..

Men orka? haha :P

Så drygt att ha massa skit i håret :P hatar att inte kunna borsta håret som folk o så hatar jag verkligen att inte kunna borsta håret ordentligt efter jag duschat, vet att det inte är bra.. men jag måste :P tvångstankar!!


Jaja, jag tycker ju att mitt hår växer så jävla långsamt..

När jag väntade Sagis så fick jag typ världens finaste hår!

Det växte som FAN och blev hur långt som helst.. så långt att jag inte ville ha de längre :P Det blev liksom fööör långt, så de blev tråkigt!

Men nu skulle jag vilja ha tillbaka det :p haha!

Aldrig nöjd? Men vem är väl det?

Har man det ena, så vill man ha det andra istället..

Äsch, jag ger nog upp de här med hår!

Blir ju bara less på allt på en gång också.. Vet dessutom inte ens om jag ska göra det mörkt eller om jag ska fortsätta att slinga det..

Hm! Man har det inte lätt alltså..


Nu sitter iallafall min lilla prinsessa mitt på köksbordet och ritar i sitt ritblock :P hon är ju så duktig lillgumman ;)

Jocke är också så duktig, han har fått tagit tag i disken!

Så nu blir det fint här hemma! :P

Skönt, själv så sitter man bara som en soffpära med datorn i knäet..

Men det är ju GUTT! ;)


Less på att Linda inte fått sin nyckel till sin nya lägenhet ännu också!

Vill ju se hur den ser ut!!! :P

Egentligen skulle jag nog ha velat köpa en lägenhet?

Vore väl det bästa.

Men det finns ingen bra just nu, ingen som passar!

Men jag ska nog hålla ögon och öron öppna för förslag!

Inget mindre än en 3a iallafall, helst en 4a!! :-) Men då kostar dom ju därefter också.. Det suger ju :P haha!


Näeee nu ska jag kolla vidare på internet om jag hittar mer saker jag vill ha!

Måste kolla IKEA.se iallafall!


TJA!


Av Malin Strömqvist - 27 augusti 2009 00:27

DET GÅR TRÖGT!


Ingen bebis ännu, och nu kan man ju säga att jag gått över tiden också.

Bara för att jag varit bombsäker på att jag skulle föda för tidigt :P

Haha!

Men glad man slapp Övik iallafall..

Fast nu är jag bra less på att vänta.. Jag har halsbränna, ont i ryggen, höfterna, ljumskarna, benen och sammandragningar!

Dessutom sparkar bebisen på mina revben så jag tror jag snart smäller av!

KOM UT ISTÄLLET!


Trodde aldrig jag skulle vilja framkalla en förlossning.. Men nu jävlar är man less på denna eviga väntan!

Det är ju så mycket jag är förväntansfull inför!

Och nu tjatar Sagis hela tiden också om denna bebis som aldrig kommer ut.

Haha, hon tror ju snart jag ljugit om att det ska komma en bebis.

Nejdå, men det går ju så trögt!

Trodde ju att jag skulle ha fött tidigare, men med Saga gick jag ju över 10 dagar så jag lär väl gå över några dagar till då.


Det återstår att se!

Vänta bara tills allt sätter igång, då ligger jag väl här o grinar o förbannar mig själv för att jag tjatat om att det ska sätta igång någon jävla gång! :P

Men det är gör ju inte ont så länge!

Man får tänka så, och dessutom slipper jag ha ont överallt annars bara bebis kommit ut.

Tror inte min kropp klarar av denna tyngd!

Kan inte ligga på rygg, måste ligga på sidorna, och det gör såååååå ont!

Så man ligger o vänder o vrider sig nätterna i enda..

Tycker att det är olidligt varmt fortfarande också, sover med fönstret öppet men det gör ingen skillnad heller..

Nej fyfan nu är man bra less på detta :P Kom ut lilla bebis!


Hoppas på en jävligt snabb förlossning så jag slipper ha ont så länge! :D

Man får hålla tummarna!


Nu ska jag kanske gå in o sova tillsammans med min karl som gått o dragit på sig en förkyldning såhär lagomt tills det ska komma en bebis.

Saga har haft hosta o lite snuva också..

Snart ligger man väl här i världens förkyldning o då sätter förlossningen igång.

Så man har skyhög feber och har knappt sovit på månader o då ska man till o föda.. Nej hemska tanke!

Låt mig få vara frisk.. och hoppas att jocke bara har lite ont i halsen o att det går över sen!

Sagis hosta verkar vara lite till o från, den hoppas jag hon slipper ha!

Hon sover så dåligt om nätterna hon också när hon har sådan hosta :(

Huvva!

Och ingenting kan man göra för att hjälpa henne..

Det är hemskt!! :(


Nej ni, nu ska jag väl gå in o lägga mig i min bastu till sovrum brevid min snorande karl som lyssnar på ljudböcker tills han somnar.

Drygt!

Om han ändå ska vara vaken kan han väl iallafall surra med mig?

Jag kan ju ändå inte sova.. men han tror att om han tråkar ut mig så somnar jag till sist? Det gör jag inte ens..

Ja ja.. Kanske ska rota fram någon bra bok o läsa?

Hoppas jag föder snart.

Hatar att ha halsbränna, trodde inte ens att det var såhär jobbigt?

Urs!!!


Godnatt med er, jag tar med mig datorn, kameran, internet o rubbet när jag åker in!

Så ska jag skriva o uppdatera lite smått samt ladda upp bilder!

Men jag lär väl få vänta med att föda barn i någon vecka.


Dom sätter ju igång mig då jag går in i vecka 42.

Det skulle betyda att bebisen föds 2009 09 09

Om jag gått över med Saga i 4 dagar till alltså så dom fått sätta i gång mig när jag gick in i vecka 42 så hade hennes personnr blivit 2007 07 07

Sjukt!

Man kan tro att jag planerat det, men det är verkligen slumpen.

Såg det inatt när jag inte kunde sova heller, satt o funderade!

Jaja nu ska jag gå o lägga mig eller nått.


TJA!

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards