Alla inlägg den 6 juli 2009

Av Malin Strömqvist - 6 juli 2009 22:20

Idag har vi varit trött allihopa!

Saga vaknade kl 06.30 ungefär o var välling sugen o ville få sova i våran säng, o det fick hon ju såklart ;) mysungen min!

Så bra börjar alla mina dagar, världens kramsjukaste lilla Sagis vill komma in o sussssa stooooooorsängen som hon säger ;) haha! Sötnosan där!

Jocke började jobba kl.07.00 så han klev ju också upp o åkte på jobbet. Å det gillar hon inte lillgumman våran!

Då blir hon lite ledsen o ber honom stanna hemma o vara med oss :P

Men det går ju inte!! :( som synd är...


Sen sov jag o Sagis några timmar till o sen vakna vi diskade o plockade lite här hemma, gjorde lunch o käkade o sen bara slappa tills jocke kom hem kl.15.00 Då lagade vi middag o sen käkade vi.. Diskade igen :P som vanligt, men det är lika bra så man inte sparar på de! Då blir de bara dom välkända bergen o sånt orkar jag inte med :P Önskar jag hade diskmaskin igen!!

Men men.. Sen åkte vi iallafall till Jockes föräldrar för jocke skulle byta däck idag efter gårdagens punka.. man kan ju inte köra på reservhjulet hur länge som helst eller!! Jockes pappa var i sthlm så jocke pysslade på själv ute på gården medans jag o Sagis satt inne o surrade med jockes mamma!

Saga käkade glass o kakor medans Harriet berättade om sina förlossningar o hur stora jocke o hans syskon varit! Dom hade varit rätt små allihopa o jag o mina syskon har ju inte heller variit så stora så det känns ju bra! :)

Skulle helst av allt vilja ha en birma jag också, jockes mamma o pappa har ju tre stycken :P AVIS eller vadå? dom är ju sååååååå fina!!

Vi surrade lite om allt möjligt o jocke kom in efter ett tag o härjade på han också.

Men vi hade tid att passa så vi begav oss därifrån ungefär vid halv åtta tiden.. Nu ha vi lite att fundera över kan jag säga!

Haha, man ska inte förhasta sig i något känns de som!! Bättre att fundera lite faktist! Det tjänar man nog på..


Sen åkte vi på konsum extra o handlade lite :-) Köpte frödinges kladdkaka! MUMS! Kan det bli bättre? Såååå gott!

men när man väl sitter o äter den så vill man ju ha chips eller nått också.

Man blir ju alltid sugen på nått annat :P haha!

Jaja, man får köpa lite chips nån annan dag.. kanske imorron om jag fortfarande är sugen? Men de är jag väl inte.. då är det väl något annat som vanligt? Aldrig nöjd när man är på tjocken!! Bara ständigt sugen på något.. helst sånt som man inte kan få för stunden! Men det är ju så de ska vara.

Inte alls länge kvar nu innan man ska ut med den lilla ärtan!

Shiiieet, man börjar på att vara lite nervös nu alltså! :O

Men man ska ju inte tänka på de, man ska bara ta det då det kommer..

Så man försöker mig på att strunta i alla tankar!!

Det är nog de enda rätta skulle jag tro! För vad tjänar man på att gå runt o grubbla över en förlossning redan nu? Nee, bättre o ta de som de kommer!


Åkte iallafall hem efter konsum o vad får man se då? En så jävla söt golden valp så jag trodde jag skulle dööö! Fyfan vad söta dom är alltså.

Man blir ju helt kääääär! Helt varm i heeeela kroppen! Ja jag är hel såld! Fast det är ju inte en sån hund jag vill ha :P Men finns de nått sötare?

Ja visst, rottweiler valpar är ju också världens sötaste, men det är helt klart en delad första plats tillsammans med golden retriever valpar!

Oj oj oj säger jag bara, jag villl haaaa! Och de kommer de kommer, snart har man en liten plutt valp i sängen också! haha :)

Ska vänta tills bebis är ute o man har kommit lite till rätta med allt runt omkring, sen blir de nog även en liten vovve för oss också! ;-)



Sagis kvällsfikade iallafall o lekte o busade som en toooka här hemma!

Sen gick jag o hon in i hennes nya lillsäng o la oss..

Jag ligger där inne tillsammans med henne tills hon somnat ordentligt!!

Så mysigt så! :-) Hon slocknade ju nästan på en gång lillgumman min.

Längtar redan tills hon vaknar i morronbitti o ska kramas o äta vällingen ;)

Det finns verkligen inget som går upp mot min lilla prinsessa!! :-)


Min älskade jocke har slocknat på soffan, han har sovit dåligt inatt o steg upp o började kl.07.00 i morse! så han är heeelt slut.

Tänkte schasa honom i säng snart.. han börjar ju sju imorron bitti också!

Sömn är ju såååå viktigt, känns som om jag ska döö om inte jag sover mina åtta timmar varje natt!! haha :-)


Njaaaaae, nu ska jag se en film som går på teven.. Sen blire sängen för mig också! Trött även jag :)

Ciao!


Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards