Alla inlägg den 22 juli 2009

Av Malin Strömqvist - 22 juli 2009 21:53

Ja idag har man varit på stan med min kära mor plus att alla mina systrar var där med alla sina odågor till hundar.

Eller Lena hade med sig Buster, och han är ju som han är :p

Linda hade med sig Luna, Goliath fick stanna hemma han.. Och Luna visade sig vara en riktig Björnhund!! Roligt ;)

Madde hade med sig Olga, Nippe fick stanna hemma med Bias.

Madde drog upp Olga på scenen o höll på o surra i mikrofon.

Hon ska ju alltid vara värst hon! ;)


Jag som var utan hund, fick ha mammas valp i barnvagnen tillsammans med Sagis! :-) Dora var inte så intresserad av alla hundar som skällde! Hon tyckte dom var otäcka o ville hellre sitta i vagnen o mysa! :)

Och då blev ju Sagis glad också ;) När hon fick sällskap i vagnen!

Sen så blev jag även getingstucken idag!!!!

HELT SJUKT!!

I underarmen.. fyfan vad ont det gjorde/gör fortfarande..

Huvva, hatar alla jävla insekter som finns!

Är det inte myggor som ska bita en nätterna i enda så är det äckel-spindlar som ska spinna näta o krypa omkring i lägenheten så man fan inte kan vara hemma själv! Nej urs för insekter!!

Flugor är också jävligt störiga.. och alla andra små snuskiga kryp!

BLÄ BLÄ BLÄ!

Fattar inte varför jag hade sån otur att bli getingstucken heller..

Men men, det känns nog bättre imorron!!


Sen kom iallafall Jocke o hämtade mig o Saga i parken!

Då åkte vi upp på volvo en sväng o härjade..

Sen for vi hem o lagade lite middag o bara tog det lugnt!

Åsså var det är karl här o tittade på bilen o erbjöd Jocke jobb i sthlm!!

Haha, aldrig säger jag då bara!

Även fast det var en saftig lön så skulle vi aldrig kunna bo i Sthlm!

Jag skulle aldrig någonsin flytta dit :P

Men man är ju som man är också! :)

Och Jocke är ju till o med less på stan, han vill ju flytta tillbaka till Långsele igen.. haha han tycker det är ju livat här :P

O visst de är det väl, men det är ju inte så överallt i hela stan!

Aja, han är ju en gnällspik han också!!


Nu har han tagit hem en film som han vill att vi ska se!

Får se vad det är för nått nura, en skräckis tydligen!

Saga sover som en liten prinsessa!! :-) Sötnosan våran.

Vi har varit ute o gått ner på konsum o köpt glass o sen var vi till en lekpark o busade en massa, så hon somnade gott nu ikväll ;) <3

35 dagar kvar till beräknad förlossning.. fyfan! :P känns som om man inte ska tänka på de så mycket, man får ta det när de kommer!

Godnatt med er!

Av Malin Strömqvist - 22 juli 2009 12:11

Idag är det hundensdag i Sollefteå.

Jag har ju ingen hund längre, så vi får inte ta med oss någon vovve ner i parken :( Tråkigt..

Men vi ska dit med mamma o hon tar nog med sig både Ella o Dora! :)

Hennes Cavalierer :)

Det ska bli roligt, hoppas det finns någon söt valp där som Dora kan leka med! :-) Hon är ju som ett yrväder den lilla hunden! :P

Igår somnade vi i tid också, eller inte Saga då :P Det var lite sent för henne tycker jag, men jag o Jocke kom i säng innan 00.00 o det är inte varje dag det händer! Så det var skönt.

Jag o Saga sov enda till 10.20 kanske! så vi sov lääänge och ordentlig!

Vaknade av att en ny spekulant ringde på bilen o ville komma förbi o kika idag. Och visst det går väl bra :P


Alltså dom som var häär igår köpte inte bilen, haha!

Jag fattade inte ens vad dom höll på med?!

Helt förvirrad blev jag, det var ett enda stort surr bara tror jag :P

Så vi tänker inte vänta på att dom ska fundera, utan ringer det någon annan så får dom självklart komma hit o kolla o köpa den om intresset finns!

Tror dom som kollade igår var här i 1½ timme o bara stog rätt upp o ner o härjade på :P haha! Jaja.. vissa är väl som dom är!

Till o med pappa var chockad över dessa besvärliga "kunder" :P


Jaja, idag har iallafall F-kassan ringt mig också!

WOHO!

Känner mig glad, för jag kommer få pengar denna månad och jag kommer nog att få dom utbetalade nu på fredag!

Känns verkligen HELT LOVELY kan jag lova er alla! :-)

Hade dessutom fått höjt F-penning och skulle nog få ännu mer höjd i årsskiftet? Vette fan varför.. men det är ju bara bra :P

Det tackar jag självklart bara för! haha!


Jaja, nu ska jag nog börja försöka se levande ut innan mamma kommer!

Måste ju sminka mig o dona med Sagis innan vi ska ner på hundensdag!

Saga kommer tycka det är så roligt med alla vovvar! ;D

Hejsvejs lingonfejs!


Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards