Alla inlägg den 13 juli 2009

Av Malin Strömqvist - 13 juli 2009 15:45

Tänk er vilken dröm att ha ett eget hus!

Ååå vad jag längtar! Vet inte vad jag ska ta mig till snart.

Det är verkligen mitt nästa mål.. att bli villa ägare!!

Det låter väl inte dumt?

Men det kommer nog att ta sin tid, för jag måste ju skaffa mig ett jobb först o jobba ett bra tag innan man kan ta huslån.


Men drömma i förväg är väl aldrig fel? Jag lääängtar som en galen.

I fredags var vi bara hemma o myste o såg film.

I lördags var det bröllop för Linda o Daniel sen på kvällen blev det fest.

Det var trevligt, blev inte så sent heller! :) Så Saga o Nova var verkligen super duktiga o var med heeela kvällen!

Dom höll igång o lekte som toka fast dom var jätte trötta.

Duktiga små flickor :)

Även lilla Tindrah var med o var vaken o jätte duktig heela kvällen!

Jocke åkte hem med mig o Sagis efter festen, han var trött o verkligen jätte full :P haha! Så fort han kommit hem åt han en macka, drack vatten, surrade i telefon o sen när jag skulle lägga Sagis så slocknade han före henne! Så jag o Saga fick ligga där o lyssna på hans snarkningar :P


Men det var en trevlig kväll tycker jag! :) Ni får själva se hur fina brudparet var också!! :-)


Söndagen var iallafall lugn, jag o Saga städade undan här hemma medans jocke låg i sängen heeela dagen o mådde som en apa :) Fast han sov nog bort de mesta av bakfyllan, för när han vaknade så mådde han bättre!

Han tog sig ur sängen till 16.00 iallafall! haha :-)

Ja man mår som man förtjänar som man brukar säga.. nejdå! ;)

Sen efter vi städat så åkte jag o Saga med Lena o Jens till Långsele där var även Linda Daniel Pappa o Novis!

Så vi åt smörgåstårta o bröllopstårta som var kvar sen bröllopet! :) GOTT!

Sen kom jocke vid 18.30 o käkade tårtor som en tok.

Mamma kom hem kl.20.00 o hade gått på semester, så hon var sååå nöjd över det :-) Skönt!

Hoppas det blir jätte fint väder nudå! :)


Nu är det inte lång tid kvar tills förlossningen heller, men jag längtar nog mer än vad jag gruvar mig!

Det är klart att man inte längtar tills just förlossningen, men tills man har allt gjort o kan pusta ut o har en till liten bebis! Det ska bli sååå spännande!

Vi längtar som galna allihopa tror jag :D

Så roligt att se vad Saga säger också, hon lär ju bli hur mallig som helst över sin lilla bebis! :) hihi! Sötnosan min.


Nu slutar jocke om 2 timmar! Längtar..

Han jobbar hela veckan o hela helgen också! :( huhu

Eller han är ledig fredag... men det känns som en evighet dit!!

Hoppas veckan går fort, tror nästa vecka ser lite ljusare ut!

Önskar han också hade semester, men han blir ju hemma 2 veckor efter bebisens hemkomst! Så det blir skönt iallafall! :-)

Vi måste nog skaffa större också, börjar kännas lite trångt på 67kvm!!

Man får börja kolla runt lite.

Står i kö på en 3.5a här på vallåkers men de verkar inte bli nån ledig??

Störande.

Fast jag har ju nyss ställt upp oss på kö, men endå! Jag vill ha lite flyt.

Hade helst velat flytta innan bebisens ankomst, men så lär de väl inte bli?

Man har ju aldrig tur med lägenheter!!!


Nej nu ska jag o Saga mysa lite framför tvn eftersom det är skit väder ute!

Längtar tills jocke kommer hem också! :D

HEJSVEJS!

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards