Alla inlägg den 9 juli 2009

MVC

Av Malin Strömqvist - 9 juli 2009 17:26

Hej!

I natt har man sovit dåligt som de flesta senaste nätter.

Bebis sparkar, Saga har fått för sig att börja vakna mitt i nätterna?

Jocke vill se film sent på kvällarna!

Ja herregud också..

Man har det ju jobbigt :P Nej men jag måste ju vara utvilad när jag väl ska till o föda! Då orkar man inte med o vara helt slut som människa redan innan förlossningen :P

Kan ju vara en fördel o vara lite utvilad innan iallafall? :-)

Så ikväll när Jocke kommer hem så tänker jag redan ligga i sängen för att SOVA! Hoppas det går bra.. kan ju inte somna då jag inte har han hemma! Så jag hoppas att jag kan somna så fort han kommer hem iallafall! Men de bör ju gå eftersom jag sovit så dåligt inatt.. Men bebisen motarbetar mig ju! Hon sparkar ju värre än jag någonsin varit med om HEEEEELA nätterna!

Man längtar ut henne nu.

12.30 var vi på Mvc, jag jocke o sagis fick också följa med idag!

Allt såg bra ut, lite lågt blodtryck hade gått upp några kg till. Så nu väger jag 9kg mer än vid inskrivningen..

Men det är sånt man får ta itu med efteråt! Längtar faktist jätte mycket nu! Vill vara slank o snygg :P haha, less på o vara runt som en boll nu!

Hade ett SF-mått på 32cm, så bebisen hade vuxit 1 cm sen sist jag var där, ungefär 2 veckor sedan.

Hjärtljudet låg på 146 o jag huvudet låg nedåt även denna gång.

Men det var rörligt.. så bebisen stannar nog på plats ett tag till!

Sen gjorde jag även ultraljud också för att vara säker på att de inte var rumpan som låg nedåt! :)

Men det var huvudet som låg nedåt.. sen kollade hon runt lite o allt såg jätte bra ut! :) Skönt, det är verkligen en lättnad att göra ultraljud så sent i graviditeten så man får höra igen att allt står rätt till där inne!

Jag frågade även om det fortfarande var en flicka o det var de!

Så ...TUR, haha! Annars hade jag fått en pojke med allt i rosa!! :P

Nej då! :P men nästan så illa är det! De mesta är rosa ;)

Så gulligt ju!

Och det kändes så roligt att få se bebisen o att få höra att allt såg bra ut o att de fortfarande ser ut att vara en flicka mm.. nu längtar jag jätte mycket mera än innan! :) haha!

Ska bli så spännande att se hur hon ser ut!! Om hon är lik Saga o om hon har mycket hår mm :) Gud så spännande, jaaaaag läääääängtar!! :D

Vikt och längd ska också bli spännande att höra när hon väl är ute!

Hon såg inte så stor ut idag på ultraljudet, hon såg helt normal ut sa Biggan!

Hon chansade på en 1900g i dagensläge o dom ska väga runt 2000 så allt såg ut som de skulle.

Sen hade hon inte så stort huvud heller snarare tvärtom sa hon :P haha så det känns ju bra :) Att det inte är någon bjässe som döljer sig där inne!


Nej nu ska jag allt ta o titta lite på tv o mysa med lilla Sagis!

Hon sitter o toook hamrar i golvet med sin trähammare :P Hon fick ju en liten verktygslåda av lena o jens i 2års present!

Så snart är man väl vräkt o hemlös också!!

Nej, tack o hej för mig!


Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards