Alla inlägg den 19 juli 2009

Av Malin Strömqvist - 19 juli 2009 23:28

Jaha i fredags var ju min Jocke ledig så då var vi en sväng till Långsele o kikade på en lägenhet, stor, ljus o öppen!

132kvm, så rätt stort mot för hur vi har det nu, sen så var den jätte öppen så allt kändes fräscht.. Det var en egen tvättstuga med ny tvätt/torktumlare och två stora badrum med duschkabin i båda. Ena badrummet låg som i ett jätte stort sovrum, så de kändes lite lyx :)

Sen var det två halv stora sovrum också! Fina o ljusa :-)

Nya o fräscha väggar o golv i hela lägenheten, fräsch fläkt o sprillans ny spis samt ny diskmaskin i de ljusa och fina köket!

Stora o nya kyl/frys. Såna här hela! Vore ju skönt liksom..

Sen typ världens största vardagsrum och en jätte stor o fin hall med läckra spegel-garderober!! Ja det var verkligen en lägenhet i min smak!!

haha, men det är såklart att det var det.. den skulle nog falla de flesta in i smaken, o självklart snordyr!!

Lägger in lite bilder som jag tog.. de syns inte så bra men fick några iallafall!

Synd att jag inte fick med de stora o fina fönstren! :/

Sen slappade vi bara resten av fredagen tror jag? minns inte riktigt :P


Lördag började Jocke 10.30 o jobbade till 19:30

Jag o Sagis åkte hem till mamma o pappa i Långsele o solade o badade lite i lillpoolen! Hann inte sola så mycket men tror jag fick lite färg på mig iallafall. Tur man har lätt för o bli brun ;) Det är man glad över!!

Tänker på dom stackarna som måste ligga ute i flera dagar för o ens få en gnutta färg o då blir dom dessutom röda! :) haha nej man ska nog vara glad över att bara behöva visa sig ute i nån timme så blir man brun o fin!

Sen fick jag o Sagis middag hos mamma o pappa :)

Jag slingade mammas hår också, det blev ljust o fint!! :D

Så nu kallas hon för blondie ;) Det blev jätte snyggt, hon är ju typ svart som natten i hyn också, så riktigt nice blev det!! Hon såg om det är möjligt, ännu brunare ut nu när hon blev ännu mer ljushårig! :D

Sen klippte Linda mig lite, tunnade mest ur o toppade! Det blev bra! Jag blev hel nöjd! Skönt med lite mindre hår :P haha, man har ju så det räcker o blir över åt en hel armé!!

Åsså slingade Linda mitt hår.. Det blev också ljusare, så nu ska jag ha ljust hår tills hösten kanske? :P Man får se hur länge man står ut!!

Man är ju sugen på mörkt också, o en hårförlängning ;)

Får se, blir nog till hösten!! Eller kanske tidigare :P haha.

Kan aldrig bestämma mig? :O

Jocke kom iallafall när han slutade och med sig hade han lilla Novis!!!

Maddi skulle ju ut på gallej på ungdomensdag! :)

Längtar tills jag också ska ut, haha tycker jag har varit gravid hur länge som helst nu! känns som en heeel evighet! :D Men då ska man nog ha med sig Madde ut på en omgång!! :-) Vore roligt!!

Nåja, jag Sagis o Jocke var hos mamma o pappa tills kl nästan var 22.00

SHIT! då kom jag på att jag var kattvakt åt Jussi!!!!

Jaha, så då vare bara att paacka in oss i bilen o försöka hinna till stan innan porten låstes!! För katten skulle ju in.

Men i hann inte så Jussi fick sova över hos oss.

Våra egna katter fick sova ute, men det går ju ingen nöd på dom för det :P

Orka ha kattslagsmål i köket liksom? :P haha nej tack!

Men Jussie verkade finna sig i o sova här, han intog position i sängen så fort han kom innanför dörren! :P Då ville han allt sussa!

Vi for ju en sväng på stan o snurrade också o kollade på allt folk, det var mycket folk ute o jag tror alla som var ut hade svin skoj! :)

Såg så ut iallafall :P Såg många överförfriskade, o det är ju då man brukar ha som roligast :P hehe!

Saga somnade ju i bilen som vanligt så henne var det bara att ploppa ner i sin lilla säng o sen såg vi på en film..

Vi hade iallafall tur med vädret igen.. Jag tyckte den var rätt okej!

Eller både jag o jocke tyckte väl det, skrattade ibland så jag trodde jag skulle smälla av :P Haha! Men man har väl inte världens bästa humor heller :P Skrattar ju åt det mesta jag!!

Sen gick vi o la oss,

Och idag Söndag så började jocke att jobba kl:15.30 o slutar kl 23:30

Dryyygt! Sitter o väntar på aset nu, för han ska ju sola solarium innan han kommer hem! Vilket svin va? :P haha, men snart kan ju jag också sola solarium, o gissa om jag kommer ligga dubbla ggr 3 ggr i veckan! :P haha nejdå! Men jag ska fan sola som en tok ;) Som jag längtat gott folk.

Jag o Sagis har iallafall städat idag!!

Först lagade vi lunch o gjorde ordning en matlåda till jocke som hade kunde ha med sig på jobbet :) Man är ju snäll!

Sen så gjorde vi rabarberpaj och lilla Sagis hjälpte till så gott hon kunde :P Hon smakade av allt o tyckte det var jätte roligt att vi bakade kaka som hon sa :) Sen råkade man ju (klumpig som man är) Spilla ut halva pajen i ugnen. Fyfan vad drygt det var o städa upp sen :P haha! Inget jag rekomenderar iallafall..

Sen har man diskat hela helgens disk, dammtorkat o dammsugat o plockat o haft sig som en galen idag!! Oj, men rent blev det!!

Inte skinande då--- men fan i mej nära inpå!!! :D

Sen kom mamma o pappa o hämtade mig o Sagis o vi var ute o snurrade o tittade på hus o köpte godis, sen åkte vi hem till dom o såg lite på film o sen blev Sagis så trött så hon kvällsfikade litegrann sen körde pappa hem oss! Och min lilla prinsessa somnade självklart i bilen...

Nu sitter man här o har tråkigt eftersom min fina lilla Saga sover o Jocke är o solar!! hu hu..


Jaja, nu ska jag ta o kolla lite på blocket o läsa andras bloggar :P

Godnatt o hoppas ni inte somnar framför skärmen medans ni läser detta mila-långa blogginlägg!!!!! :P

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards