Alla inlägg den 24 september 2010

Av Malin Strömqvist - 24 september 2010 13:13

Heej!


Nu sitter jag i soffan med Saga och mjukas med henne!

Hon surrar på och är glad!

Men det var hon inte inatt.. :(

Sagis vaknade först en gång och då la jag mig brevid henne i hennes säng och hon somnade, men jag märkte att hon sov så lätt.. det är inte likt henne!

Hon brukar vanligtvis somna som en sten, och ingenting kan väcka henne.


Men jag gick ut därifrån och satte mig i soffan med Jocke igen.

Efter en timme så kom hon upp igen och ville sova i storsängen.

Så jag la mig med henne där inne och tänkte somna i tid jag med.

Pussade och kramade om henne, och kände att hon var varm..

Så jag tog tempen på henne och hon hade 38.2

Så hon hade ju feber :( stackarn!

Men hon somnade efter lite alvedon, typ 3 minuter efter hon somnat så började hon röra sig så konstigt.. som att hon inte fick luft, så jag drog upp henne och hon var full i kräk!!

TUR ATT JAG HADE HENNE INNE HOS MIG!!!

Så rädd jag blev då hon inte kunde andas!! :(

Eftersom hon låg ner och sov då hon kräktes.. så det kom ju både ur näsa och mun :( Huvva!! Hon grät och skakade för hon var så rädd.. och sa att hon inte kunde andas.. hon vågade till en början inte ens lägga sig ner igen :(

Men det efter att hon fått vara uppe ett tag och druckit lite vatten o tvättat av sig de värsta o bytt kläder och hon hjälpte mig att bädda rent.. då ville hon lägga sig ner igen! Och somnade som en slagen hjälte.


Idag är hon piggare, inget mer kräk.

Men hon är lite febrig, det ser jag på ögonen.

Så jag ska ta tempen på henne nu!!


Morgonen har varit stressig, jag skyndade mig att sätta Saga i badet och skrubbade henne myyyycket noga.. hon fick tvätta håret också!!

Tvättade två maskiner med sängkläder och hängde dom..

Skurade noga sovrummet, tvrummet, hallen och badrummet som blev ner kräkta i natt.. renbäddade även i Sagas säng också!!


Nej nu ska jag ta och hämta tempen o kolla Sagis.

Sen ikväll blir det nog jobb ändå.

Känns som dumt att ringa o säga att jag inte kan komma då jag vet att dom eventuellt måste ringa ut en till.

Så mamma får nog komma hit och vara här med Saga o Wilma en timme tills Jocke kommer hem!!


Hejdah!

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards