Alla inlägg den 22 januari 2011

Av Malin Strömqvist - 22 januari 2011 12:53

Hej!

Igår kväll ringde vi till mamma så hon kom hit och satt här ifall Saga skulle vakna så vi fick åka in till Sjukhuset med Wilma.

Hon hade 40.8 i feber fast hon hade fått alvedon.

Så vi blev rädda o åkte in med henne.

Några sköterskor stack henne i fingret och hon var så ledsen över det.

De va verkligen sååå synd om henne :(

Hon var jätte jätte trött o hade knappt sovit någonting.

Hon bara låg i sängen o halv sov hela kvällen innan vi åkte in.

Så hon var jätte slut :(

Sen kom doktorn och lyssnade på lungor, hjärta, lyste öronen, kände runt halsen, tog tempen med mera.

Dom kollade blodprovet dom tog på henne också och konstaterade att det var ingen fara. PJUUUUUUH!

Febern i sig var absolut inge farlig.

Och vi behövde inte oroa oss!

Bara se till att hon drack ordentligt!!

Åsså fick vi Ipren också.

Dom sa att Alvedon inte var bra på att ta bort febern när den var så hög.

Då var det bättre med Ipren, och helst både ipren o alvedon samtidigt.

Annars så var det inte mycket annat att göra.

Hon vägde 11.4 kg :)


Imorse vaknade hon kl.06.00 och var jätte välling sugen!!

Då hade hon 39 -graders feber och då gav jag henne alvdeon o sen la jag henne igen så hon fick sova.

Och nu har hon varit feberfri sen dess :D :D :D :D

Så jag hoppas att det håller sig så nu!!

Känns verkligen jätte skönt att hon får vara fri febern nu!!


Nu ska jag gosa med mina små hjärtan!!

Hejdå!

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards