Direktlänk till inlägg 27 juli 2009

Var tog helgen vägen??

Av Malin Strömqvist - 27 juli 2009 14:54

Ja det kan man verkligen fråga sig?

Trodde ju att de skulle bli en "långhelg" eftersom Jocke var ledig fre,lör och sön!

Men icke.. suck! Tycker aldrig att helgen har gått snabbare än såhär?

Men det är såklart, så är det ju faktist alltid när man ser fram imot något speciellt.. jaja!

Nog klagat om det.. Igår var vi i Sundsvall o shoppade!

Jobbigt när man är gravid, som allt annat :P haha!

Man är ju så gott som handikappad såhär på slutet.. Men jag minns inte att allt var så jobbigt när jag väntade Sagis!

Men ingen graviditet är den andre lik, som dom brukar säga :P


Vi var iallafall på barnenshus, babyproffsen, JULA, Biltema och MAX!

Men det var fan nog, sen var vi så yra i bollen båda två o helt knäckt! Ville bara åka hem nån gång! :P haha!

Vi köpte iallafall en barnvagn - sittvagn, till Sagis!

Den "ofödda" (kallar henne för det, även fast Jocke tjatar om sitt Wilma) Men jag vill se henne innan hon får ett namn ;P Det tycks inte Jocke behöva, han vet tydligen att hon ser ut att heta Wilma!

Jaja, den "ofödda" fick en ny bilbarnstol.

En Brio, jätte fin och mjuk! Önskar verkligen att Saga fått haft en så behaglig bilbarnstol! Verkligen ett kanonköp! Vi är super nöjda både jag o Jocke! :-) Verkligen värt pengarna!!

Nu längtar vi tills vi kan köpa en ny till Saga också, men det får nog vänta någon månad! Men det ska vi verkligen göra!

En sprillans till henne också, det finns så fruktansvärt fina och bekväma när man går omkring inne på barnenshus tex. Man skulle ju kunna tok handla! Men det är ju så vansinnigt dyrt! :(

Jaja, sen blev det inte så mycket mer, det blev en vagn, bilbarnstol, bilschampoo mm, snorsug, skötbordsdyna, blöjhink mm, och lite annat småplock! Skulle nog ha kunnat ta med mig hela barnenshus hem! :P haha!

Synd att allt ska kosta så otroligt mycket pengar bara :P


Ja nu har vi iallafall varit o kollat på en till lägenhet, alldeles nyss!

Vi ringde o hörde om vi kunde springa förbi nu innan Jocke började jobba!

Den var verkligen jätte fin, och fräsch!

Allt var nytt o fint, nya tapeter o delvis nya golv! :-)

Ny spis och lite annat som skiljer sig från våran.

Alltså, vi tittade på en 3,5a här på vallåkers som blir ledig nu till den första september!

Och jag skulle nog kunna tänka mig att bo i den.

Jag och Jocke hann inte prata nått eftersom han bara bar in Saga till vår lägenhet o sen åkte han iväg till Långsele för att hämta nått hos mamma o pappa o sen till direkt till jobbet.

Men vi ska väl prata lite innan jag ger besked på hur det blir.

Men den var iallafall MYCKET bättre än våran måste jag säga!!

Massa garderober, bara en sån sak!

I vår lägenhet nu, så har vi bara 2 st, och då har Saga en själv o jag o Jocke delar på en, och det går ju åt skogen :P haha! Jocke har hälften av sina kläder på en hylla o hälften av mina ligger runt hela lägenheten i drivor!

Ja, jag ska som sagt prata lite mer Jocke så får vi se hur det här blir.

Hade velat ha lägenheten nu isåfall, innan bebis kommer!

Men det går ju inte :( Suck!


Nu ska jag gosa med min Saga en stund framför tvn, är såå trött idag!

Sen kanske jag ska ta reda på disken om jag orkar :P

Man är ju trött och lat! huvva.

Skulle ha tagit reda på all smutstvätt vi har också, men jag orkar verkligen inte! Önskar jag hade haft en egen tvättmaskin så hade jag nog orkat!

Men det köpte vi ju aldrig, även fast vi behövde en! :P Men men!

Lätt att vara efterklok.


Hejsvejs!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Strömqvist - 12 november 2013 21:11


Sedan jag bloggade sist..   Men jag har allvarligt talat inte haft någon tid över. Jag slutade ju på Eon i Augusti och började studera lite.. Läste en kurs som heter Personlig Försäljning. Sedan har jag hunnit börja jobba som Säljansvarig för...

Av Malin Strömqvist - 25 april 2013 13:14

Shit vad jag pluggar och står i nu.. fullt upp! Ligger efter med Personaladministrationen och avbokade ett prov i Företagsekonomin som jag borde ha gjort igår.. Men jag kände mig totalt oförberedd! Då är det nästan lika bra att lämna det ogjort och v...

Av Malin Strömqvist - 1 april 2013 18:02

Gud vad jag saknar Saga!  Hon åkte till fjällen igår med mamma och pappa.. så jobbigt att vara ifrån henne!  Jag är ju van att alltid ha mina små tjejer runt om mig. Tur jag har Wilma hemma som leker för två just nu :)  Känner att jag bara vill...

Av Malin Strömqvist - 4 mars 2013 22:54

Idag efter dagis så var Saga jätte frusen.. hon gick omkring med sin favoritfilt vart hon än skulle och frös som bara den. Så när jag skulle lägga henne tog jag tempen, och självklart hade hon feber! Mitt stackars lilla hjärta <3 38,7 grader.. h...

Av Malin Strömqvist - 4 mars 2013 12:36

Äntligen får vi säga "Välkommen till världen" till Novas lillebror!  En väldigt stolt och lycklig nybliven storasyster ringde mig och berättade glatt den underbara nyheten! :)  Så underbart! Inga negativa människor och tankar kan slå ner mig nu, ...

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards