Alla inlägg den 1 december 2009

Av Malin Strömqvist - 1 december 2009 20:18

Godkväll :)

Nu är det snart läggdags för min lilla Saga.

Wilma ska få äta en flaska till välling, sen byta blöja o på med pyjamasen sen är det även läggdags för henne också.

Jag har nyss sett Andra avenyn avsnitten för den här veckan!

Fyfan vad jag längtar tills på tisdag då nästa avsnitt kommer ut :)

Så otroligt spännande nu alltså!

Undra när dom ska stänga för jul då?

Hoppas aldrig, det är alltid lika tråkigt när dom slutar sända över jul o sommar.. Önskar att man kunde se alla avsnitt på en gång!

Jag skulle nog ligga o sträck se andra avenyn jämt då.

Eller iallafall så fort jag hade lite tid över!

Gud vilken OTROLIGT bra serie!

Alla som inte sett den ännu, SE DEN!  :-)

Ett kanon bra tips!

Den är så otroligt bra o jämt så spännande, alltid massa intriger o grejer!

Oj oj, har nog aldrig varit mer besatt av en serie tror jag! :)


Nu ska jag nog väcka Jocke.

Han sover fortfarande!!

Sen ska jag kanske ge Saga en till macka till kvällsfika?

Hon sa nyss att hon ville ha en till.

Sen ska jag lägga mig tillsammans med henne o sova ner hon :)


Nej, nu ska man göra ett ryck!

Skriver mer senare.

TJA!

Av Malin Strömqvist - 1 december 2009 18:29

Moa är hemma nu!

Hon hade en liten bebis och fick tid för tillväxtultraljud om 2 veckor.

Så då får man veta hur allt ligger till!

Men hon skulle inte föda ännu iallafall.

Jag om hade ställt in mig på det :P haha

Så man blev både lättad men samtidigt lite nerstämd :p

Jag blev ju så upp i varv när jag fick höra att hon fått åka in!


Aja, snart snart hoppas jag :D

Lena har även varit inne på tillväxt ultraljud idag!!

Hennes bebis var liten och hon fick en ny tid om 2 veckor hon också.

Så vi får hoppas att det går bra för båda dom två gravida kvinnorna!!

Haha! :)

Man är ju insatt i det mesta som har med graviditeter att göra.

Alltid lika spännande!


Nu har iallafall min karl tagit sig en slummer!

Han var trött, så han är såååå rolig o går o lägger sig o vilar.. o självklart somnar.. det suger!!

Så nu sitter jag här o har nyss sovit ner Wilma efter en flaska välling.

Och Sagis håller på att terrar Vito-Stackarn som vanligt!


Nu ska jag gå ut o ta mig några snabba bloss!

Sen ska jag nog se på lite tv o mysa med lillSagisen min ;)

PUSS!

Av Malin Strömqvist - 1 december 2009 17:16

Va i hela helvete!!

Nu har Moa åkt in på förlossningen!!!

Har inte hört någonting ifrån henne.

Dalmir åkte till henne innan han började jobba.

Jag satt nere med Albin o Sagis medans dom lekte.

Wilma var också med o var helt chockad över alla som var där :P

Haha, hon satt helt nöjd o bara kollade in alla nya ansikten!


Nu ska vi äta lite middag.

Älsklingen är hemma :)

Saga är nog lite hungrig också!

Wilma verkar lite missnöjd i babysittern så jag ska ta upp henne nu o underhålla henne ett tag medans Jocke håller på med maten!


Har även en ny jacka nu :)

En vår jacka!

Super snygg peak jacka!

Känns sååå bra :D


Längtar efter min nya valp också!!

Nu måste jag göra ordning lite här innan maten o ta hand om barna mina!


PÖSS!

Av Malin Strömqvist - 1 december 2009 14:42

Haha jag måste bara skriva ett inlägg om mina kattungar.

Guuud så söta dom små jätte tjocka lurvtussarna är!

Dom är så otroligt långhåriga också.

Såååå söta o fina!

Och nu har dom börjat busa också så dom klöser mig hela tiden :p

Antagligen Saga också eftersom hon inte kan låta bli dom för en sekund heller.

Haha :) Så gooooa, jag undrar hur jag ska kunna göra mig av med dom?

Då den dagen kommer, jag avlider väl.

Eller så är jag bra less på dom fram tills dess kanske :p

Haha, vem vet?

Men dom är ju sååå söta.. och när dom bara är två stycken så hinner man liksom fästa sig så otroligt mycket vid dom.

Hoppas dom kommer till någon jag känner iallafall så jag kan få se dom sen :)


Nu ska jag ut o röka en snabbis iallafall..

Man börjar ju vara suuugen på en ciggah!

TJA!

Av Malin Strömqvist - 1 december 2009 14:00

Tjena!

Nu sitter man o har lite smått huvudvärk och är svin trött.

Vet egentligen inte ens varför jag är så trött?

Jag sover rätt mycket ändå tycker jag! :)

Det tycker nog dom flesta jag gör.

Jag har såna snälla o fina barn som låter mig göra det :)


Nu leker Saga eller leker o leker.. trakasserar Vito! :P

Han ser det nog inte som en lek, men hon dansar o sjunger för honom så fint.

Jocke jobbar, han kom hem på lunch o härjade med oss!

Sen åkte han igen :(

Det är så ensamt här hemma utan våran älskling!!


Mamma skulle skicka med pappa mitt smink o lite kläder när han åkte hem från lunch, men nu börjar jag misstänka henne för att ha glömt det :p

Haha, aja.. det är väl inte hela världen!

Jag ska ringa o fråga henne om hon glömde det..

Oj!

Nu kom visst pappa o lämnade grejerna!

Det är ordning på mina föräldrar ;)

Haha, Saga blev världens lyckligaste såklart när hon såg mopparn sin ;)


Nu sitter jag iallafall o surrar lite med Madde!

Wilma har somnat om igen och Saga håller just nu på att försöka starta dammsugarn, som jag nyss tagit fram.

Hon grävde ju ur en massa blomjord ur sina blommor hon har inne på sitt rum, så man fick ju dra fram dammsugarn då.

Plus att Vito har gjort sitt bästa till o ha ihjäl Deedee i natt, så det låg hårtussar överallt här hemma efter henne.. stackarn!

Hon är ju så pytteliten o han är ett stort tjock AS!

Haha :)

Så nu har man dammsugat lite också.. duktigt!

Ska snart sminka mig lite o platta håret.

Sen kanske ut o gå?

Vet inte riktigt, men det kan ju vara bra för huvudvärken :)

Om mina små vill, vill säga :)


Aja, filmen igår var iallafall inte så bra.

Det var nog den sämsta av alla SAW filmer..

Annars brukar det som vara mer handling o polisutredningar mm..

De här var mest bara äckel o sånt!

Så njaaaa, de var ingen hit faktist..


Nej nu ska jag ta o kolla runt lite på nätet o allas bloggar!

Sen ska jag kanske göra ett ryck här hemma o med mig själv.

Tjaaah!

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards