Alla inlägg den 8 december 2009

Av Malin Strömqvist - 8 december 2009 20:37

Hejsan!

Idag har vi bara tagit det lugnt.

Jag är svin förkyld, jätte ont i halsen, trött o slut och nu hosta också :(

Så drygt..

Tänk att mina stackars små flickor också genomgår denna otroligt jobbiga förkyldning?

Små som dom är, och inte heller klagar dom lika mycket som man gör själv.

Oj oj, dom är för duktiga små barn alltså!


Igår gjorde Saga illa armen, hon måste ha sträckt den eller nått.

Vi var på sjukhuset men röntgen visade ingenting.

Hon har haft lite ont idag också, så hon har ätit alvedon och vilat sig.

Båda mina små flickor har även badat.

Lilla Wilma hatar att bada :p haha, jävla snoris alltså!

Jag svär, högst 3 minuter klarade hon av att bada.

Hon skriker o blir vansinnig.

Så har hon gjort sen hon född blev, varje gång hon badar :p

Sen så fort man tar upp henne blir hon lycklig och skrattar.

Det är som att hon blir glad då hon får som hon vill liksom :)


Medans Sagis ligger i badkaret och plaskar o "simmar" ;)

Hon är för duktig hon!!

Åsså säger hon att hon badar som hon ska göra på Öland.

Sen låtsas hon att hon är på Öland, och självklart även på Rhodos med Linda o Daniel säger hon när hon ligger o plaskar ;)

Sötaste flickan som finns! <3


Nu sover båda mina små charmtroll sött i sina sängar.

Saga sov i våran säng inatt då hon hade ont i armen.

Men jag ska pröva hur det går för henne att sova i sin säng.

Vaknar hon o verkar ha ont så bär jag givetvis upp henne till oss!

Men det är som svårt att sova ner båda flickorna samtidigt uppe i vårat sovrum, näst intill omöjligt måste jag faktist säga!

Så vi får se hur det går :)

Men jag är övertygad om att det går jätte bra!


Jocke verkar ska tvätta nu!

Fyfan vad underbart, vi har så otroligt mycket tvätt och jag längtar tills hela berget är borttvättat och invikt i våra garderober!

Det brukar vara min uppgift att sortera och vika o lägga in i garderoberna.

Men det gör jag så gärna så, om han tvättar!

Skönt att slippa tvätta iallafall :)

Fast jag har alltid tyckt det är svin roligt o tvätta o de luktar gott med mera ;)

Men nu stannar jag hellre inne med barnen o vaktar dom så får Jocke springa!

Så viker jag istället! :)

Igår storstädade jag här hemma.. vet inte om jag skrev det?

Hade tänkt att ta det lugnt eftersom jag inte alls känner mig pigg.

Men jag gatt bara.

Bytte även gardiner i Sagis rum och renbäddade överallt! :)

Så underbart att sova i nybäddat! :D

LOVELY <3


Nej ni nu ska jag vara social med min karl.

Funderar på om hunden ska heta Bimbo.

Den har inte ett sånt bra namn i stamtavlan..

Isabell eller Isabella tror jag det var, men då kallar jag den för Bella kanske och det blir alldeles för lika mammas hund som kallas för Ella.

Så vi kanske kallar henne för Heidi eller Bimbo.

Saga tycker såklart den ska heta Agda, Maggaliiiina, Bambi o lite annat :p

Men jag vet inte, ska fundera lite mera.

Släng gärna in en kommentar med namnförslag om ni har lust!


BYE BITCHES, BYE!!!

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards