Alla inlägg den 13 december 2009

Av Malin Strömqvist - 13 december 2009 22:11

Vi blev så gotta sugen så Jocke for o köpte chokladpudding han!

Så jag, Jocke o Sagis smaskade i oss det medans Wilma låg brevid i soffan eller typ på mig, o kollade på :P

Stackarn, men jag tror ändå inte hon vill ha!

Hon tycker nog bara det är roligt att kolla på när vi käkar nått.

Hon vill ju bara ha sin ersättning så är hon super nöjd ;)

Hon ligger o sussar nu hon så sött!

Jocke ligger inne med Saga i hennes säng o myser.

Han skulle sova ner henne ikväll!

Så han lär väl säkert däcka där han med, bara för att vi planerat att se film :p

Så man lär väl få gå in om ett tag o väcka honom!!

För ikväll ska vi fan se film!!

Jag känner att jag håller på att somna i soffan nu.

Är så jävla trött alltså..


Madde kom hit ikväll också o gosade med Ina.

Det var roligt :D

Agda va också med o hejade på Ina, dom verkar kompisar! :p

Men Ina är så jävla försiktig så hon vill inte leka, hon bara lägger sig typ o rullar runt i snön eller nått annat!

Hon är så lugn hon, men det är bra :)

Dee dee blev galen på Agda o försökte döda henne men Jocke hann sätta sitt ben i mellan så hans ben fick ta den smällen :p

Det var blodigt o köttigt, nejdå..

Men blod var det iallafall!

Tur för Agda att Jocke offrade sitt ben för hennes skull.

Annars kanske hon vore enögd eller helt utan ögon!

Vore ju inte så lyckat!

Saga blev rädd och trodde Dee dee gjort illa sig så hon började gråta så jag o hon fick sitta inne hos Deedee o hennes kattungar ett tag tills Saga inte var orolig över sin kära katt längre ;) Sötnos!


Dee-dee hatar Amstaffar alltså.

Det måste vara något dom utstrålar eller att hon inte kan läsa av dom som gör det, hon blir bokstavligen T O K I G bara hon ser dom!

Fattar inte att en katt kan göra sån skillnad?

Hon har inget problem alls med någon annan hund.

Hon älskar hundar!

Men både Olga och Agda är tydligen hatade!! :p


Nej nu ska jag ta o lägga mig ner i soffan och bara vila mig.

Är så fruktansvärt trött så ni kan aldrig tänka er!

Huvva.. nej bäst att vila sig!


Hejsvejs!!


Av Malin Strömqvist - 13 december 2009 14:05

Saga är sååå glad över "sin nya hund"

Som hon säger!

Det är jag med, hon är så otroligt fin!!

Ångrar inte för en sekund det långa resan för att få köpa just henne!

Hon var mödan värd! :)

Som man brukar säga.


Jag är så otroligt trött o sjuk nu alltså..

Känner mig helt yr.

Vet inte ens vad jag säger när jag står o babblar!

Har iallafall petat i mig en alvedon nu.

Så hoppas det känns bättre snart.

Har århundrades jävla huvudvärk och känner mig allmänt kass.

Har svin ont i halsen o verkligen en jävla skit hosta som är förbannat jobbig!

Längtar tills jag är frisk då man mår som en kung igen!


Nu sitter jag o Ina i soffan.

Saga gick nyss in till kattungarna o härjar lite med dom.

Jag väntar på att min älskling o lilla sötaste Wilma kommer hem!

Jocke åkte nyss till Långsele o skulle hämta hem den lilla snuppan! :)

Som jag saknar henne!!!!!!


Nu ska jag ta o vila lite i soffan.

Hoppas Sagis kommer o lägger sig med mig så vi kan mysa tillsammans <3

Skriver kanske mer sen o lägger upp någon bild.

Har fortfarande ingen ork :p

Hejsvejs!

Av Malin Strömqvist - 13 december 2009 10:12

Fyfan vad jag är trött!

Skulle verkligen kunna sova i en evighet!!

Men 5 timmar verkar få räcka för tillfället iallafall.

Valpen har gnytt i stort sätt hela natten.

Fy vad jobbigt, men jag har inte märkt det, inte Sagis heller.

Vet inte med Jocke?

Han ligger kvar i sängen han!

Svin jävla kallt ute.. huvva!

Va ute o försökte få Ina att kissa strax innan 09.00 i morse!

Men icke.. blir så less :P

Hon verkar vägra kissa med koppel.

Men jag tänker inte ge mig, ska snart gå ut med henne igen o kolla om hon tänker göra A eller B.

Hon kissade inne i natt iallafall.

Annars kissade hon inte på hela hemresan heller?

Hon är mest bara irriterad över kopplet o tycker att de klias o sånt.

Men hon är väl inte van att gå i koppel heller, antar jag? :p


Aja, hon är iallafall jätte stor och fin.

Hur tjock o go som helst!

Ina ska hon få fortsätta att heta.. hon heter ju det i stamtavlan så.

Vi tänkte att de var ju rätt fint också så Ina fick det bli :)

Saga är HUR glad som helst iallafall!!

Hon sken som solen när hon slog upp ögonen o fick syn på denna lilla krabat!

Eller lilla o lilla.. hon är rätt så stor o tjock :P

Men verkligen i klass för sig, hur fin som helst.

Längtar tills jag kan ta henne till en utställning!!

Kommer vara svin roligt när man verkligen har en fin hund att visa upp.

Mina andra har ju också varit super fina.

Men Harry kutade ryggen och Doris följde inte alls rasstandard o hade ett skönhetsfel men den här lilla Ina, hon är hur, och då menar jag verkligen HUR fin som helst, öronen på plats, svin kort nos, absolut inget "ägghuvud" utan bred skalle, brett mellan öronen, hur jämn o fin som helst i tan-färgerna!

Allt är perfekt med henne till utseende!

Så vi hoppas hon är en lika stor stjärna till sitt sätt att vara också!


Nej nu ska jag ta o duka fram lite fika.

Är inte alls hungrig, men jag mår som ett arsle..

Bäst att äta lite då kanske?

Så man blir som en människa igen.

Så jävla ont i kroppen, trött som bara sa*tan, hosta som en dåre, ondare i halsen än på mycket länge, en förbannad huvudvärk med mera..

Listan kan bli för låååång!

Hoppas att Jocke kliver upp snart så att jag kan få lägga mig o sova nån timme till, är så jävla trött så snart somnar jag på stället.


Det är iallafall en Rottweiler valp mina vänner!

Lägger ut bilder snart.

Orkar bara inte nu, är såååååååå trött!

Nej, fika var det!!

Tja!

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards