Alla inlägg den 17 december 2009

Av Malin Strömqvist - 17 december 2009 21:00

Hello!

Svina kallt, det blir bara värre o värre..

Det var typ -18 grader för någon timme sen!

Och nu när man kollar efter så står mätaren på -21 grad!!

HÖVVA!!


Tror jag fryser till döds om jag visar mig ute.

Men måste snart ut o ta mig en tagg o kissa valpen min!

Men först ska jag mysa med Wilmin.

Hon ska äta sitt sista mål med välling, byta blöja o ta på sig sin pyjamas.

Sen ska vi rapa o pussas/kramas, sen blire sängen!

Jocke ligger redan o sussar ner Sagis.

Hör hur han berättar sagos för henne! :) haha!

Duktig karl man har!

Han kan han ;) SNÄLL som berättar sagor för henne!

Det älskar hon verkligen, för han hittar alltid på nya om Vito typ ;P

Och det uppskattar hon super mycket ;)


Jag har typ tänt ljus i heeela lägenheten!

Så nu ska man få lite värme.

Önskar jag hade haft min filt också :p

Men man är ju snäll.

Min förra mys filt fick Dee dee och kattungarna!

Och nu min nya som jag köpte, svin stor och super bra.. ja den fick jag log o ge hundvalpen min :P så hon hade nått att ligga på!

Så nu när man som mest behöver en, ja då är man utan!

Medans alla husets djur har varsin :P

Herre min je vad snäll man är mot djura sina :P haha!

Även att Sagis har hundra olika och Wilma några stycken :P

Ja Ja, kanske köper en ny imorron!

Så jag klarar dom här kalla dagarna..

Nu har jag iallafall tända ljus överallt, så det blir lite varm o mysigt!

Måste köpa nya värmeljus imorron o doftljus.

För nu har jag eldat upp alla ljus vi har :P haha!


Imorron ska jag på läkarbesök med Wilmis!

Sen ska hon även få vaccination.

3 månader nu ju, så då ska hon få sin första spruta.

Tror dom tar två stycken, en i varje lår.. huvva!

Stackars min lilla lilla Millmin!!

Tur att jag tar med min Momma som är duktig o klarar sånt där.

Jag måste fan lära mig snart.

Men det ser ju fan inte bra ut om jag ska sitta o sviimma medans Wilma tar sprutan, haha! njeee.. det vore ju lite pinsamt!


Nu måste jag ge Wilma välling så hon blir glad!

Skriver kanske mera senare!!

TJA!

  

Av Malin Strömqvist - 17 december 2009 14:21

Huvva så jävla kallt det är!


Man fick ta på sig alla tjocka vinterkläder man har!

Täckbyxor, tjockjacka, storvantarna och luvan på!

Sen ut och snabb kissa valpen.

Tur att den var kissnödig o kissade efter 5 minuter ute i kylan.

Gick lite för att få den o göra B också, men det var inte intressand.

Tror även hon frös, så fick sprang snabbt in igen!


Har nyss pratat med Cissan!

Hon ville bara surra inatt.

Haha jag som trodde det var nått som hänt att hon skulle komma hit!

Men icke, hon var bara surrsjuk :)

Så nu har vi surrat en massa om allt o ingenting!


Väntar på att Moa o Albin ska komma o hälsa på.

Lena och Buster ska också komma.

Tror Jens skulle komma då han slutat också!

Han var sugen på att se valpen min!


Vet fortfarande inte vad jag ska kalla den.

Har sagt Ina åt henne nu, men inte har hon hunnit fatta att det är vad hon heter :P haha, så jag vet inte!

Jocke tycker inte att hon ska heta Ina.

Han tycker det låter för gulligt :p

Men jag får se, vi får väl diskutera!

Han började kalla henne för Doris igår, men nej det sa jag ifrån :P

Snacka om dålig fantasi, det hette våran förra rottis tik!

Så jag får väl se vad man ska kalla henne då, eftersom karln strejkar mot Ina!

Jag som tänkte, lätt o enkelt.

Har ingen aning om vad man ska kalla henne annars.

Hon heter ju Ina i stamtavlan så då fick de bli de tyckte ja!

Men aja, ska fråga Jocke var han har för andra "bra" förslag :P


Nu ska jag fundera på att städa lite!

Men orken sitter ju jävligt långt inne.. hm..

Hejhopp!

  

Av Malin Strömqvist - 17 december 2009 13:18

Men fyfan vad jävla kallt det är ute!!

Tror jag dör snart, -18grader är det här på Vallåkers!!

Fy satan alltså..

Tur man bara behöver ut o in med denna lilla hund än så länge :P

Haha, tänk om man gatt ut på lång prommisar redan!

Huvva, då skulle jag ju lägga mig ner o själv dööö i denna kyla!


Ciisssiii vafan!!!!!

Jag somnade tidigt för första gången på flera år typ.

Och då vakna jag strax efter 8 imorse o ser på telefonen att Cissi försökt få tag på mig, ahhhhaaa!!

Ganska seent, det är ju inte likt henne liksom!!

Så jag försöker få kontakt med Cissi-Pippi, men utan reslutat!

Helllo?? Vart håller du hus.

Hennes telefon är av .....och ja herre min jeeee!!!!


Ja nu ska jag fortsätta att efterlysa Cissan!

Båda mina små underbara flickor har somnat o sover så sött.

Även den här lilla/stora valpen :p

Men jag ska väl se till att den går ut o kissar nu medans barna mina sussar ;)


Igår klippte jag iallafall karln min också.

Han är ju världens värsta snygging måste jag ju få säga ;)

Oj oj oj.. min älskling de!!


Nej nu ska jag ut med byrackan o fortsätta ringa o terra Cissis avstängda mobil!

Jävla skit, svara Pippiii!!


Hejsvejs alla mina lingonfejs!

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards