Alla inlägg den 3 december 2009

Av Malin Strömqvist - 3 december 2009 22:13

Nu sover  båda mina små prinsessor!

Dom är så otroligt fina o snälla mina älsklingar :)


Jocke är i duschen han.

Sen ska vi nog se på nån bra film tror jag, innan vi somnar!

Jag är svin trött idag.

Så jag lär väl däcka om filmen inte är så bra :p

Fast jag brukar kunna hålla mig vaken rätt bra ändå!!

Men jag hoppas den är bra :-)


Ser på en film som går på 6an.

Tror det är den hära nya American Pie, typ från 2007 eller nått?

Ni vet den som de inte är dom vanliga skådespelarna i...

Den är verkligen heelt sjuk :p

Men inte så bra som dom vanliga American Pie filmerna.

Dom äger ju verkligen :-D haha!

Kan aldrig sluta skratta när jag ser någon av dom.

Dom är heeelt sjuka och pinsamma o så vansinnigt roliga..

Det är sån fruktansvärt låg nivå på humorn i dom filmerna, så dom är ju så barnsligt roliga.. skrattar bara jag tänker på dom! :-)


Nu ska jag ta o gå ut o röka några bloss!

Sen ska jag väl in o lägga mig i soffan under min filt och mysa tills Jocke har duschat klart, då blire film o göttttaa!! :D


PÖSS HEJ!

Av Malin Strömqvist - 3 december 2009 18:43

Hejsvejs!


Nu sitter jag framför datorn igen.

Spelar lite tetris, som jag gått o bleve besatt av!

Wilma sover o vilar sig lite :) Det behöver hon verkligen, lillgumman min!


Sagis har jag nyss badat :)

Så hon är nöjd och glad, självklart super trött som alltid annars efter hon har badat! haha :) lillplutten!!

Sen har hon ätit 2 pepparkakor så hon sitter o myser nu!



Nu ligger vi hela familjen i soffan o har det mysigt!

 Jag älskar verkligen när det börjar vara julstämning också!

Det är verkigen det mysigaste som finns.

Jag önskar att jag fick elda i min öppnaspis!

Det vore verkligen pricken över i:et!!


Kanske ska tända lite värmeljus så det blir mysigare här?

Ja så får det bli :)

Jag får göra det istället för att sura över att jag inte får elda i öppnaspisen!

Tjabba!


Av Malin Strömqvist - 3 december 2009 17:27

Jahaja då var man utan man också!

Han säger:

 "ja ska bara gå ut o röka med Dalmir, kan du ta fram F-kassans nr under tiden?"

Yes, säger jag o slår upp nummret och inväntar karln.

Men jahapp, så har han smugit sig in hos Dalmir & Moa o sitter nu där nere?

Haha, vilket svin till karl man har.

Nu sitter man här o håller fan på att somna i soffan.

Längtar tills jag ska gå o lägga mig!

Är så otroligt trött nu alltså..


Har just lagt ut Brion på blocket också.

Nu när jag har en syskonvagn så behöver jag ju inte ha alla andra vagnar.

Men det är synd, jag hade gärna haft kvar den!

Absolut den bästa vagnen man kan tänka sig..

Så jag hade gärna haft den kvar.

Men aja, Jocke tycker inte vi behöver ha tre vagnar som står nere i källaren.

Och det är ju iofs sant..

Så vi har sålt den svarta sittvagnen, o nu ska vi sälja brion också.

Brion är ju as bra, dessutom är de en kombivagn.

Men men, Jocke tycker det är onödigt och innerst inne så håller jag väl med.


Så nu ska jag ta o mysa lite med Sagis o kattungarna!

Pusshej!

Av Malin Strömqvist - 3 december 2009 16:13

Tjena!

Nu har jag varit på näbbar och klor.

Jag köpte ett litet tuggben och en fint rött brett halsband med matchande rött och brett koppen!

Jätte fint, verkligen! :)

"Nu måste vi ju hämta våran valp så jag kan gå på en pommis"

Säger Sagis när hon ser de vi köpt :)

Haha, sötaste gumman min!!!!


Nu har jag nyss lagat mat, det blev stuvade makaroner och korv.

Gott :)

Jocke blev också glad när det stog mat på bordet när han kom hem ;)

Haha, tur att man kan göra han lycklig också!


Nu ska jag ta o plocka ur diskmaskinen o plocka i all smuts disk i den sen.

Så det ser lite fräschare ut här hemma :)


PÖSS!

Av Malin Strömqvist - 3 december 2009 15:36

Huvva det är så otroligt hemskt när man har sjuka barn.

Lilla Wilma, hon förstår ju inte ens vad som är galet.

Hon nyser heeela tiden, och snoret flyger i flera km/h..

Sen har hon en jätte otäck hosta också.

Hon är hemskt rosslig i halsen, huvva...!

Det är så synd om henne.. hon har det besvärligt och tycker det är jobbigt.

Det märks på henne.

För hon är typ alltid så otroligt glad men nu grät hon nyss.

Det har typ aldrig hänt.

Kanske 3 ggr att det kommit tårar.

Annars när hon blir missnöjd så är hon bara rosenrasande och det kommer inte ens fram en liten tår..


Det är så hemskt stackars min lilla lilla flicka!

Av Malin Strömqvist - 3 december 2009 13:48

Gud, jag längtar sååå otroligt, vanisnnigt jävla mycket efter min valp nu!

Sitter o tittar på alla bilder jag har o bara LÄNGTAR!

Saga säger att valpen inte får sova med mig, utan måste sova nere hos henne?

Ööö, ska jag o Sagis måsta bli ovänner nu också? :P

Haha, nej valpen ska sova i min säng ;)

Det ska inte vara nå bus nere i Sagas rum på nätterna!


Valpen ska sova i min säng hela tiden, tills den är stor nog att välja vart den vill sova själv ;) haha, fast jag ska nog tvinga den att fortfarande sova med mig då också ;) Sötnosen där.. den är ju såååååååååååå FIN!!!!

Jag längtar tills jag har den här hemma hos oss!

Den kommer verkligen bli pricken över i.et i våran lilla familj.

Och världens bästa julklapp!!

Så söt och så fin och jag längtar så mycket efter henne!

Men jag har fortfarande inte kommit på rätta namnet :p

Ge mig förslag om ni har något på lager!!?


BYE!

Av Malin Strömqvist - 3 december 2009 13:21

Morsnig Korsning!


Idag har vi inte gjort speciellt mycket..

Jag skulle vilja gå ner på stan, men min lilla lilla Wilma är både snorig och hostig idag :( Så jag ska inte dra ut henne i -15 grader..

Huvva det är så synd om henne..

Tänk att den ena bara löser av den andra..

Jag vill ju att mina småttingar ska vara pigga o friska!

Då mår man som bäst, när dom mår bra!

Men Wilma har iallafall ingen feber, och det är ju huvudsaken!


Pratade nyss med mamma i telefon också.

Hon kanske kunde ha barnen den 12.e medans jag åker o hämtar hunden.

Annars måste jag ju stanna hemma.

Och det är nog inte så roligt för Jocke att åka ensam..

Dessutom vill jag ju följa med o hämta våran lilla hund!

Men jag o mamma skulle prata mer senare.

Får hålla tummarna på att allt ordnar sig!

Men allt blir ju så otroligt sent.. huuua..

Hur ska man kunna hålla sig vaken?

Om vi inte hämtar hunden i Sthlm förens mellan 18 - 20-00 på lördag kväll?

Vi kommer alltså inte att vara hemma förens ganska sent på natten.

Suck, men det går nog bra om vi har barnvakt.

Hoppas det löser sig så jag kan åka med.

Vill inte ha Jocke vinglandes efter vägen ensam heller!!!

Nej, jag måste med o hålla koll! :)


Nu ska jag ta reda på lite här hemma o lägga mig i soffan o gooosa med Sagis som har hämtat alla husets filtar o ber mig mysa med hon!!

Världens finaste lill tjej :)


Hejdå!!

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards