Direktlänk till inlägg 27 januari 2011

Plugg!

Av Malin Strömqvist - 27 januari 2011 22:25

Jahapp då har man varit på mötet idag då!

Jag och Madde ska börja plugga :)

Känns roligt och skönt att snart få bocka av det från listan.

Iallafall att verkligen få börja ta tag i det :)

Kanske börjar nu med en gång med Matten iallafall.

Jag o Madde får prata ihop oss lite mer :)

Sen så börjar de riktigt ordentligt på heltid vecka 11, den 14:e Mars.


Jag funderar på att utbilda mig till elektriker.

Det känns spännande!

Men samtidigt så är man sugen på att bli brandman också.. men det går nog inte att kombinera med mitt andra pluggande.

Det vet jag ju att elektriker går att göra!

Självklart vill man fortfarande bli Masssööös också!

Haha, jag har ju alltid haft magiska händer! :)

Men jag tror inte att det går o kombinera heller, måste nog prata lite mer med syon innan jag bestämmer mig helt för elektriker!

Pappren skickas in på tisdag, så till dess måste jag vara hundra procent säker på vad jag verkligen ska utbilda mig till :-)

Känns super roligt!! Jag är peppad :)

Längtar till 14:e Mars!!


Ikväll har Jocke rivit tapeter i Sagas rum.

Haha, ser inte så vackert ut!

Men Saga brast ut i tok skratt o lycka och juuuuuublade hur duktig hennes pappa hade varit, hennes rum hade ju blivit SKIIIIIIIT SNYYYYYYYGGGGTT!

Haha, så roligt :)

Det ser verkligen för skräckligt ut!! :P

Hela borden är bort sliten och halva tapeterna rykte ju med!!

Saga hade en bord med delfiner, rätt så söt!

Men hon är ju så rädd för dom där fiskarna så hon har haft problem att sova nu på slutet o vaknar o är rädd för fiskarna.

Det var hon när vi flyttade hit också, men det gick över med tiden.

Men nu har det kommit tillbaka, så då bad hon Jocke att "Fixa" Hennes tapeter.. och det gjorde han med Bravur :P

Hon blev mer än nöjd och sover sött i sin säng nu!! Haha :)


Rätt sjukt att dom har höjt studiemedlen så otroligt mycket!!

Det känns verkligen hur bra som helst att plugga.


Att dom höjt från 1050:- till 6323:-

Och då är det utan lånedel!

Jag tycker det är bättre än fantastiskt!!! :-D

Kännnnns tooooopppen :-)


Nu ska jag ta o vara social mot Jocke!

Sen ska jag sova sova sova GOTT! :)

Var verkligen varit super trött idag.. Härligt att våren kommit tillbaka också, hoppas vintern har gett upp för i år nu!! :-)


Godnatt!!

 
 
Ingen bild

Louise

27 januari 2011 22:46

Vad skoj att ni bestämt er. Det är skitskoj att plugga som vuxen. Jag pluggade till usk:ā när jag var 24 och då var mina barn ung lika gamla som dina. Sen tog jag en vända till då jag var 30 och då hade jag tre barn. Det gick jättebra. Men killarna måste hjälpa till så man får tid för läxorna. Grattis!

Malin Strömqvist

27 januari 2011 23:22

Tack så mycket :D Ja det känns verkligen jätte roligt! Och skönt att göra något ordentligt och viktigt!! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Strömqvist - 12 november 2013 21:11


Sedan jag bloggade sist..   Men jag har allvarligt talat inte haft någon tid över. Jag slutade ju på Eon i Augusti och började studera lite.. Läste en kurs som heter Personlig Försäljning. Sedan har jag hunnit börja jobba som Säljansvarig för...

Av Malin Strömqvist - 25 april 2013 13:14

Shit vad jag pluggar och står i nu.. fullt upp! Ligger efter med Personaladministrationen och avbokade ett prov i Företagsekonomin som jag borde ha gjort igår.. Men jag kände mig totalt oförberedd! Då är det nästan lika bra att lämna det ogjort och v...

Av Malin Strömqvist - 1 april 2013 18:02

Gud vad jag saknar Saga!  Hon åkte till fjällen igår med mamma och pappa.. så jobbigt att vara ifrån henne!  Jag är ju van att alltid ha mina små tjejer runt om mig. Tur jag har Wilma hemma som leker för två just nu :)  Känner att jag bara vill...

Av Malin Strömqvist - 4 mars 2013 22:54

Idag efter dagis så var Saga jätte frusen.. hon gick omkring med sin favoritfilt vart hon än skulle och frös som bara den. Så när jag skulle lägga henne tog jag tempen, och självklart hade hon feber! Mitt stackars lilla hjärta <3 38,7 grader.. h...

Av Malin Strömqvist - 4 mars 2013 12:36

Äntligen får vi säga "Välkommen till världen" till Novas lillebror!  En väldigt stolt och lycklig nybliven storasyster ringde mig och berättade glatt den underbara nyheten! :)  Så underbart! Inga negativa människor och tankar kan slå ner mig nu, ...

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards