Alla inlägg den 17 mars 2010

Av Malin Strömqvist - 17 mars 2010 21:16

God kväll!

Ja nu sitter man här ensam i soffan.

Det är tomt och tyst.. båda mina små tussar har somnat för en timme sen.

Så nu känner man sig ensam.

Jocke sprang över till familjen Strömqvist/Åslund på en kopp kaffe.

Så här sitter man och funderar över vad man ska göra.

Tvn flimmrar, tror antennen är på sne eller något.. ?!

Orkar inte göra något åt det heller :p

Lat som man är.. funderar på om jag ska krypa ner tillsammans med mina så älsklingar... eller om man ska sitta uppe och invänta Joachim.

Hm, ja vi får se..

Ger inte tvn upp av sig själv så går man nog o kramar kudden.

Finns inte mycket mer o göra :p


Jag förstår inte hur folk kan leva utan barn!?

Vad gjorde jag innan jag skaffade barn på kvällarna?!

Jag kommer inte ens ihåg..

Bara mina små har gått o lagt sig så känner jag mig ensam och meningslös..

Jag har ingenting att göra alls :p allt blir tråkigt och grått!

Det är inga små liv som springer omkring o surrar och skrattar o hittar på rackartyg, och inget joller eller fnitter omkring mig!!

Så vad gör man när man inte har barn!?

Sitter ensam eller tillsammans med sin sambo och tittar på tv och surrar?

Visst det gör ju jag med när mina småttingar har krypit till kojs.

Men då sitter jag ändå och saknar något (mina älsklingar)

Ja ni, att jag skaffade barn är det absolut bästa jag någonsin gjort!

Jag är så stolt över mig själv, tänk att jag är bara 21 år och två barns mamma.

Alla andra i min ålder utbildar sig fortfarande typ.

Förutom mina kära vänner som också har små gulliga ungar att pyssla på med.

Men jag har andra kära vänner också som jobbar och utbildar sig.

Men har dom det lika bra som jag?

Nej det har dom knappast, jag lever verkligen världens bästa och underbaraste liv, ingen dag är den andra lik! :)

Jag får varje dag höra något nytt och roligt!

Varje dag så får jag lära mina barn vad som är rätt och fel.

Och jag stor trivs med det :D skulle inte byta bort en sekund av mina dagar mot att sitta o plugga någonstanns :p

Haha, jag är stolt över mina vänner också som är unga mammor och pappor!

Vi gör det så bra och visst har man det underbart.

Barn är så underhållande och såna livsnjutare! :)

Man kan inte annat än skratta och vara lyckliga när man hör sina små.


Varje natt då jag ska sova ner Sagis.

Så lägger jag mig tillsammans med henne i hennes lilla säng och läser för henne.. och då jag läst klart och lägger undan boken så ger hon mig en godnatt puss och en "bamse kram" sen säger hon sussgott, puss puss, jag älskar dig mamma :) Och ingenting gör mig så lycklig som att få höra det varje kväll.

Hon är såååååå gooooo! <3

Och innan vi går upp och lägger sig så måste hon ju pussa på sin fina pappa också några gånger och säga alla fina ord hon kan till han! :)


Gud vilka fina och snälla barn jag har!

Wilma är ju helt underbar hon också.

Gladare och snällare bebis får man leta länge efter.

Hon strålar alltid som solen, och skrattar alltid!

Försöker varje dag att lära sig någonting :)

Hon vill kunna allt på en o samma gång så det blir ingenting istället :p

Man verkligen ser hur hon anstränger sig för o försöka ta sig någon vart!

Haha, så sött!! :)

Hon har en sån stark vilja denna lilla fröken! :)

Och dom enda gånger hon låter negativt det är då jag går ut ur rummet och hon inte får följa med :P sötnosan min!


Idag kom Madde hit också, hon åkte hem med Jocke efter jobbet.

Jag o Sagis hade redan lagat mat och ätit makkisar o korv.

Så Jocke o Madde satte sig ner o käkade dom också när dom kom från jobbet.

Madde har ringt o härjat med sjukvårdsupplysningen nu ikväll också.

Eftersom Nova och Saga haft feber lite från o till nu under en vecka.

Först var det ju en riktigt förkyldning första veckan.

Sen har det bara varit snor o hosta.

Men nu är typ allt sånt borta också!?

Men febern dök upp igen i förrgår på Nova och igår på Saga.

Sen har Saga haft lite feber idag igen.

Nova är väl bara gnällig o slö tror jag.. men jag tycker att på Saga så märks det knappt hon pysslar på som hon gör hela dagarna och leker som hon brukar.

Hon har velat sova lunch i två dagar o det brukar hon inte göra.

Så hon är väl slut i kroppen hon också.

Ibland blir hon lite gnällig och vill bli buren, men annars inget märkbart.

Men vi tar ju tempen på henne lite då o då för att kolla.

Då man känt att hon känns varm i pannan typ.

Men hon har inte haft någon hög feber, runt 38 grader bara.

Men men, vi får se.

Sjukvårdsupplysningen sa väl till Madde o kontakta vårdcentralen imorron om Nova hade feber igen, så vi får väl göra desamma!


Nej ni nu ska jag kolla vidare på nätet och sen gå o lägga mig tror jag.

Jag har tråkigt när Jocke inte ens är hemma :p

Och inga småttingar att pussa o snusa på, för dom ligger redan o kramar kudden.. så vi får se om jag joinar mina älsklingar jag också!!


Sovgott mina poolers!!

          

Av Malin Strömqvist - 17 mars 2010 14:15

Ja jag känner att jag skulle ha börjat packa ner lite mer prylar eftersom det snart börjar vara dags att flytta!

Men jag får liksom inte fingrarna ur rövva :p haha!

Dessutom har jag ju fullt upp med mina små ongar ;)


Dom bajsar på sig en efter en och sen ska dom äta en efter en :p

osv... haha! ;) Så man pysslar på med allt de vanliga ett tag till.

Sen kanske man kan börja packa ner lite.

Måste ge wilmis lite gröt nu iallafall!

Sen ska jag nog se till att få lite gjort :)

Tänkte packa massa kläder o grejer nu, så man har det gjort.

Det är ju enkelt och går fort.

Så det kan jag nog sysselsätta mig eller oss rättare sagt med ;)

Haha, nu ska jag göra lite gröt till mitt lilla gröt monster! :D


Hejsvejs!

Av Malin Strömqvist - 17 mars 2010 11:48

Tjabba!

Idag har vi inte gjort mycket här hemma, bara myst :)

Vaknade 8.10 i morse o sen dess har vi hunnit med 2 mål välling.

Riktig välling, ingen ersättning längre :p

Roligt, igår kväll fick hon sitt första mål.

Det gick bra, till en början var hon måttligt besviken på mig då hon fick flaskan o kände att det inte var henne älskade ersättning där i :p

haha, men det gick fort över.

Hon är ju ett sånt litet matvrak ;)

Så klart det gick ner efter en liten stund så, men man behöver ju inte ha så bråttom heller, så det fick ta 10 minuter extra så hon hann med att snappa upp smaken ordentligt så nästa mål skulle vara efter längtat ;)

Och det var det, första flaskan i morse slank ner lika fort som vanligt, om inte fortare? ;) haha, hon är så söt lilla Wilma.


Så nu har hon bytt bort ersättningen helt.

Gud vad stor hon har blivit? :P Min lilla bebis :P

Och nu äter hon redan välling från 6 månder! Oj oj..

Åsså har jag ju bytt ut ett mål helt och hållet till gröt.

Oftast brukar jag ta det till lunch, men ibland blir det middagen istället.

Jag gav alltid Sagis grötmålet till lunch :p så därför jag strirrar mig blind på de.

Men jag tror att middag går lika bra :)

Men det är lättast att ha gröt till lunch så när man ska byta ut ännu ett mål så blir det en burkmat till middag.

Men Wilma är inge förtjust alls i burkmat? :p Haha, hon har såna idéer.

Välling, ersättning o gröt det är grejern det.

Men burkmat det är ju tydligen pesten.

Men man kan ju göra själv också, så jag kanske får testa det.

Det är säkert goooare :)

Men jag har inge bråttom heller, allt behöver ju inte hända på en gång.

Jag är nöjd bara att ha bytt ut ersättningen till välling nu.

Och sen en skål med gröt till lunch, det är ju ganska bra!

Så jag tror att det får vara så ett tag nu innan man börjar blanda in middagen också :p Hon får vänja sig vid detta ett tag till :)

Hon är ju stor min lilla ärta! :P

8060 g den 3/3 men hon växer så fint så! :p min lilla knubbis! ;)

Såååå söt!!

Snart väger dom lika mycket ;P haha, nejdå!

Wilma växer inte som ett spjut nu, jag tycker att det gick fortare för några månader sedan, men nu verkar hon ha lagt det på hyllan lite.

Men det är ju så klart, dom kan ju inte växa som skott hela tiden!!

Då skulle det ju vara synd om dom..

Tänk växt verken med mera.. Tur att dom tar break´s ibland!!

Det behöver dom ju, samma med Saga och Nova.

Dom ligger nog också lågt med o gå upp i vikt o ha sig just nu.

Istället så har dom blivit långa båda två! :)

Men man kan inte alltid se skillnad på vågen.. Det går bara inte!

Småttingarna måste ju få ta det lite lugnt ibland! :)


Hur som helst så hade Sagis bara feber fram i tillbaka igår morse?!

Mycket konstigt..............

Gav henne alvedon under dagen och febern försvann, sen dess har den inte kommit tillbaka!? Så jag hoppas den här gången att den är försvunnen för alltid då!!! Jag hatar när mina barn är sjuka.

Fast vilken förälder gör inte det?! :P Det gör nog alla.


Igår såg vi på Bröllopsfotografen innan vi gick o la oss.

Den var inte så jätte bra tyckte jag.

Men den gick ju o se på, det säger jag inget om :)

Nu ska jag se på Teatersupén på 1an.

Det verkar roligt :)

Fast pumpasoppa verkar äckligt!! Hövva..


Nej nu ska jag ta o se på teater supén med mina småttingar.

Sen ska jag se på veckans avsnitt av andra avenyn.

Göra lite lunch till Sagis, och ta mig en snabb rök!

Sen kommer min älskling hem på lunch också!

Så då ska jag väl pussa lite på honom :)


Hejdaaaah!!

Snart flyttar jag och jag längtar som en GALNING!!

vill flytta nu, hela mitt nuvarandra hem är typ tomt, jag har plockat och packat och slängt saker hela dagen igår.. så det är så tomt o konstigt här nu :p

Så nu vill jag få tillträde till min nya lägenhet så jag får slänga upp alla mina fina saker och gardiner med mera överallt :P så det känns som mitt hem igen!!


Jag ska nog fortsätta att packa idag så det blir mer tomt här hemma!

PÖSS!

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards