Alla inlägg den 21 mars 2010

Av Malin Strömqvist - 21 mars 2010 13:25

Lite bilder på det absolut bästa jag har!


Bilder från då Wilma äter gröt (som hon älskar)

Och hon är så duktig o dricka vatten också!

Det är ju jätte bra :)


Lite bilder på Sagis som trodde jultomten skulle komma om hon bara fick ta på sig julaftons klänningen :p Så fin!

Och andra super fina bilder på världens finaste flickor!!


Åsså en bild på det jag får vakna till varje morgon!

Mina små älsklingar och Jocke <3

Så gullig bild på dom alla tre när dom ligger bredvi varann.

Jag ligger ju också i sängen med dom ;) Men bakom kameran!

Like bra de :P haha!


                                                  

Av Malin Strömqvist - 21 mars 2010 13:00

JIPPI!!

Nu har Jocke fått nycklarna till nya lägenheten!

Vi har packat en massa och torkat o städat lite i köket.

Men det är fortfarande mycket kvar i köket.

Badrummet står fortfarande orört..

Men där i mot så har jag tagit Sagas rum och packat ner det i lådor och säckar. Herre gud vad mycket leksaker hon har :p haha!

Så nu är det klart, behövs bara bäras ut i slägvagn!!

Åsså har Jockes pappa varit här och kopplat ur diskmaskinen och dom har burit ner den i släpvagn, plus typ hundra lådor proppfulla med prylar!!

Även har Jocke plockat i sär våran säng och dom har packat in den också i släpvagn, jag tror vi fick med oss rätt så mycket i första lasset!!


Jens följde med och hjälpte Jocke att plocka ur släpvagnen o in i den nya lägenheten :D Jihoo.. äntligen en början på allt :D

Känns toppen, åsså följde Jockes pappa med till Långsele också o plocka ur släpvagnen!! :) Så det kommer nog gå fort.

Dom är säkert strax tillbaka för att hämta nästa lass.

Plus mig och Wilma ;)

Vi ska också med denna gång och då ska vi börja greja lite!!

Det ska bli roligt :) Men vart ska man börja!?

Haha, det återstår att se, men vi ska iallafall dit och kika o plocka lite :)

Försöka hjälpa till så gott det går :p

Jag brukar aldrig få medverka i flyttar, bara städa litegrann!

Jocke är ju en sån gentleman :P haha!

Han tycker att jag är för fin för att bära och stöka på!

Jag kan istället hjälpa på det jag är bra på, o städa tycker han! :p

Men jag kanske egentligen är svin duktig på att bära.. men det får jag aldrig visa! :) Han tycker inte att damer ska bära!! :)

Det gör mig inte så mycket heller.. jag städar och plockar på lite istället.

Packat mycket har jag iallafall gjort denna flytt!

Allt i stort sett har jag packat själv, Jocke har knappt gjort något på den fronten.. så den här flytten har jag medverkat mer än någonsin i :p


Känner mig duktig!!

Men nu ska jag och Wilma ta o pussas lite innan dom här kommer och bär ner resten i släpvagnen.

Kanske ska försöka ta lite mer i köket också?

Och packa med mig lite saker?!

Vi ska ju sova i nya lägenheten i natt.. få se om vi åker o hämtar ny soffan imorgon då! :) LÄNGTAR!!


Pöss hej!!

Av Malin Strömqvist - 21 mars 2010 09:41

Nu har Jocke och Sagis åkt till Långsele, till mamma o pappa!

Dom ska låna Saga medans vi flyttar o stökar på.

Jocke ska dit o dricka kaffe o hämta släpvagn!! :)

Så snart snart snart ska vi börja flytta o greja!!

Jag längtar!!

Funderar på vad jag ska göra medans jag väntar..

Kanske det finns något jag kan ta tag i här hemma!?

Men jag vet inte vad liksom..

Garderoberna är tömda i hela lägenheten o det är mesta är i sär plockat.

Så det är nog bara de stora möblerna som står där de brukar.

Bortsett från köksbordet o de.. de skruvade vi ner igår och har ställt in i vårat extra rum, som numera ser hemskt ut :p

Haha, vi har stuvat in precis allt där inne.. lådor, sopsäckar och möbler.

oj oj.. längtar tills vi får börja ta saker härifrån.

Så det ser lite bättre ut..

Jag vet som inte vad jag ska ta tag i heller?!

Badrummet är fortfarande fullt.. så jag kanske ska packa ner lite där inne?

Sen har jag några skåp kvar i köket.. det skulle jag vilja få bort.

Men det känns som så jobbigt samtidigt.. när man inte gör saker klara på en gång.. igår kväll höll jag på som en galning..

Eller igår kväll? ... från typ 9.00 på morgonen.. då började jag väl med att slita i allt jag kom över och sortera och kasta och ha mig..

Men jag skrubbade lite i köket igår och lite på badrums väggarna..

Saga hade ju fått några såna här målarpennor av Linda..

Som man kan måla med i badkaret m.m

Och det har hon gjort varje gång hon badat sen vi flyttade hit :p

Haha, och på inte tala om Jocke som totalt gick till överdrift med dom där pennorna... han skrev stort JOCKE ÄR BÄST!!!!!!!

Efter hela väggen i badrummet :P Men nu står det inte så längre...

Vet inte hur länge jag egentligen höll på med att försöka tvätta bort allt som dom kluddat.. men nu är det iallafall fint efter den väggen o badkaret :p

Så en liten öppning har jag iallafall fått där inne..


I köket har jag väl överskåpen kvar.

Så dom ska jag ta och packa ur nu känner jag.. och skrubba dom invändigt och utvändigt.. så har man det gjort med en gång :)


Ja nu har jag det jag står i..

Wilma har somnat om efter morgonvällingen hon fick kl.8.00

Så hon får väl sussa medans jag stökar på.

Och förhoppningsvis så sitter inte Jocke hos mina föräldrar i allt för många timmar :P Har redan ringt pappa o bett honom schasa iväg Jocke efter ett tag.

 Men han tyckte att Jocke skulle vara där o dricka kaffe :p

Ingen verkar vara på min sida :p


Nyss pratat med hon som har våran nuvarande lägenhet.

Hon skulle precis börja städa det sista innan vi fick nycklarna :D

Skönt att allt ändå gått undan nu :)

Men dom hade hållt på att flytta till runt halv tre inatt.

Jobbigt, och sen upp tidigt och börja städa ut sig!!!

Men jag är glad att vi snart får våran efter längtade lägenhet!!


Ciaaaao!

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards