Alla inlägg den 30 mars 2010

Av Malin Strömqvist - 30 mars 2010 22:27

Tjena!

Idag har vi haft en mys dag, jag och mina älskade små tjejer!

Har haft en telia gubbe på besök som ordnat hemtelefon till mig :D

Jiho, skönt att ha den tillbaka! :)

Så nu kan jag ringa från den en  massa igen! :)


Slut på cigg har jag också!

När jag pratar i telefon så röker jag alldeles för mycket, typ hela tiden!

Vet inte vad det är som händer, men jag måste typ röka jämt då jag pratar med nån i telefon :p men men, jag får försöka sluta prata så mkt i telefon.

Eller försöka att sluta röka så mkt när jag pratar i telefon!?

Hm, svårt val!

Tror jag försöker på alternativ 2.


När våran älskling kom hem så åt vi pannkaka!

Han hade köpt avokado till mig också :D

Jag älskar verkligen det, så super gott att ha på såna här frömackor!

Mums, såna ska jag äta till frukost imorron!

Längtar sååååååå mkt, han hade ju köpt sånt bröd också!

Han är alldeles underbar min Jocke!!


La mina prinsessor strax efter 20.00

Dom somnade på stört båda två, dom var så trötta!

Jocke har sänkt Wilmas spjälsäng idag också.

Det var bra :)

Hon har ju kommit på hur man tar sig upp på alla fyra nu!

Sötnosan, börjar bli stor nu.

Gud vad tiden går fort när man har barn.

Jag märkte aldrig att tiden gick så här fort innan man hade barn!?


Jocke har sett hockey ikväll också.

Linda ringde och berättade att vi skulle ut o promenera!!

Det var skönt.

Så jag stressade hit henne, hon var riktigt seeeeeg tyckte jag....

Tills jag skulle få upp Emelie ur sin säng.

Det var hennes idé att vi skulle börja motionera idag..

Ändå så tar hon sju år på sig att fatta att  vi är på väg :p

Haha, så man fick ju klampa in hos henne och härja också.

Kom på henne inne i sängen i sitt rum..

Ja... där låg hon o försökte gömma sig, hon låg upptryckt mot väggen i sängen samtidigt som hon åt massa nötter och äcklade sig!

Haha :) Nejdå.. men till sist så var hon ju färdig hon också för en prommis!


Så vi gick runt byn.

Luna följde med oss också :)

När vi hade gått runt byn så gick vi bort till skolan och deppade över att dom tagit bort halva skolan, det ser så hemskt ut där.

Man har så mycket minnen där ifrån, och nu är allt bara borta!

Ja ni, vart är Långsele på väg?

Vi bestämde oss för att ordna Grisfesten till sommaren iallafall!

Vore ju sååååååå roligt :D haha!


Mamma slutade jobbet också och såg oss efter vägen så hon stannade och tog en cigg med oss o surrade lite :) <3

Hon är så fin min mamma!!

Inte alla som har en mamma som hon, men det har jag.. och det är jag så lycklig och tacksam över :) Världens bästa mamma!!!!!

Åsså har jag ju självklart världens bästa och finaste pappa också! <3


Nu ska jag ta mig en dusch jag aa.

Nu har Jocke duschat, så nu äre min tuuuuur!

Godnatt!!

Av Malin Strömqvist - 30 mars 2010 12:35

Idag är det så otroligt fint väder!

Och jag önskar att jag hade köpt mig en vagn så jag hade kunnat vara ute och gå hela dagen! Det vore super skönt :)


Men jag får nöja mig med att sitta på balkongen med Sagis ute i snön i leker här på gården, ska nog snart gå ut!

Wilma har somnat efter lunchen.

Så vi väntar väl tills hon vaknar så kan vi klä henne också så får hon sitta ute i mitt knä och känna på det härliga vädret hon med :)


Jocke slutar 17.00 idag.

Och vi saknar honom som vanligt jätte mycket!!


Har nyss gjort lite lunch till Sagis också.

Hon fick äta makaroner och korv som vi åt igår!

Men hon var sugen på en mese-macka också, så då fick hon en sån också!


Idag kommer en Telia gubbe och ska installera våran hem telefon!

Jag längtar! :)

Ska bli skönt, så man börjar känna att man har allt i ordning här i nya lägenheten! Sen får man vänta i 8-10 arbetsdagar innan man har internet igen!

Suck, men jag har ju Lindas mobila än så länge.

Hon vill väl snart ha tillbaka det :)

Men det är skönt att ha internet lite då o då.

Så man kan hålla lite koll iallafall!

Tänkte börja sola också, så man blir brun o fräsch.

Men jag har inte hunnit börja med det heller.

Emelie ska börja gå med mig på kvällarna, det är ju kanon!

Då går vi rundan förbi Linda och hämtar med oss henne också på kvällspromenaden!! :) Kanon kommer det blir!

Då kanske inte beach-2010 är förstörd ändå! :p

Man vill ju få plats i en bikini som sagt!

Så då måste man börja pinna på lite så man får bort allt överflöd efter alla graviditeter och all kladdkaka! :p haha!


Nu ska jag pussa på lilla Sagis lite :)

Hejsvejs!

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards