Alla inlägg den 1 november 2009

Av Malin Strömqvist - 1 november 2009 14:41

  

Nu ska jag börja klä på mig o mina små töser o min käre man! ;)

Vi ska till stallet!

Jag lovade Albin för ganska länge sen att han skulle få följa med till stallet någon dag o titta på våran häst :p

Så då har vi bestämt att vi ska ta det idag!

Vet inte om han vågar rida? haha!

Men vi kan ju iallafall åka upp o titta på hon, jag kanske tar in henne så dom får borsta henne lite.

Han tycker ju mycket om hästar o kor Albin :P

Det är bra det :D

Det gjorde jag också när jag var liten!

Jag tycker fortfarande om kossor också, men hästar är ju lite mer speciella ;)

Så vi ska åka upp till stallet nu kl 15 :)

Sen ska vi bli bjudna på middag av Moa o Dalmir! Roligt :)


Så nu ska jag börja klä mina små!

Ska fråga mamma om jag kan lämna Wilmis till henne så jag slipper ha en liten som blir vansinnig rätt som de är!

Mamma låg o sov sist jag ringde, men hon kanske har vaknat :)

Nu ska jag få nå liv i Jocke aa.. vart han nu tog vägen?


PUSS!

Ps, dålig bild på mirandra! nån galning som red henne o höll på att slita sönder munnen på na!!

Av Malin Strömqvist - 1 november 2009 01:27

  

Fyfan vad kallt det är nu alltså!

Idag har vi sovit länge o sen städat här hemma.

Så nu är det rent o fräscht här! :) Skönnnt!

Sen for vi till Långsele till mamma o pappa o käkade middag då!

Gud så smarrigt det var ;)

Sen härjade vi på där hemma med Saga o Nova som busade o lekte! :)

Surrade o hade det trevligt!!

Madde o Nathalie höll på att sminka sig o Madde testade typ hundra olika klänningar som Linda hade med sig.

Som vanligt så fick Linda ordna Maddes makeup o agera hårstaylist! :)

Snygg blev hon som alltid ;)

Linda är så grymt duktig på både smink o hår!

Tror hon borde satsa på de yrket! ;)

Även att jag sprang omkring i alla klänningar o kläder som Linda tagit med sig!

Haha, men det är roligt o testa kläder!


Sen skulle jag ut o röka lite, o mötte Cissi i dörren :P

Vi höll typ på att krocka.. ni vet som när man var liten o springer in i varandra!

Haha, sen satte vi oss ner på bron o rökte cigg efter cigg o bara pratade.

Skönt! Tur att vi förstår varandra :)

Sen for brudarna ner till Maddes place o drack o härjade.

Linda skjutsade in dom till stan o jag, jocke o våra små töser åkte hem.

Saga o Nova tog sig en kvällsdusch tillsammans först :P

Medans jag o mamma åkte upp till stallet o fixade med alla hästar.

Mirandra hade saknat mig o ville nog helst att jag skulle sova i stallet hos henne som förr ;)

Men det går ju inte, då måste jag ju ha ungarna med mig :P haha!

Vi åkte iallafall hem strax innan 22 så jag hann precis in på konsum o köpa nå liter mjölk o ett ciggapack!

Sen for vi hem o skulle lägga barna, jocke fick pyssla på med Wilmin o jag o Saga la oss för o sussa.

Men det gick minnsann inte, hon hade alldeles för mycket ljud att ligga o lyssna på åsså ville hon ju att vi skulle prata om allt mellan a-ö.

Medans så stog Linda här utanför o ville att jag skulle komma ut, röka o hänga med ner på stan o gå ett varv.

Så Saga fick gå upp till Jocke som nyss sovit ner Wilmis.

Ja, så dom satte sig o såg på lite tv o myste i soffan medans jag o Linda var ute o surrade med folk på stan.

Kanske var ute o gick runt o surrade i en timme.

Vi hade rätt trevlig, träffade många fulla o glada människor ;P haha!

Man kan inte tänka sig att dom har så roligt när man själv är nykter o står ute o håller på att frysa häcken av sig.


Det ser liksom inte så roligt ut :P

När man är nykter o står vid sidan av.. då känns allt bara bortkastat!

Tänk o behöva ligga bakis en hel söndag för o härja :P

Det var även många mindre som var ute..

Det känns som om dom egentligen är minderåriga o inte ens bör vara där :P haha!

Men så är det inte ens.

Vet inte ens om jag skulle ha roligt om jag gick ut?

Kanske inte, men jag tror nog det :P

Det får tiden utge, någon gång här framöver lär väl vi pinna oss ut också :P

Då får man se om det är så roligt längre, eller om man kanske till o med vuxit ifrån det?

Jag vet inte, tycker ju det är så roligt att vara ute o dansa bara, dricka lite o surra med gamla kompisar.

Fast det allra bästa är ju förfesten då man får göra sig i ordning o sånt :P

Haha!

Sen själva krogen det är bara skoj för att där befinner sig alla andra som dricker o är sociala! :)

Aja, vi får väl se!


Det ska bli roligt sen när man går ut, jag tror nog jag kommer ha skoj..

Med rätt polare har man ju alltid roligt!

Tänkte på de när jag träffade Emelie i kön till bowlingen, fyfan vad man svinat i sina dar!

Men jävlar vad skoj vi har haft :)

Kändes så fel när hon stog i kön o var typ fullast på stället, medans jag o Linda stog med varsinn cigg i handen utanför kön o var spik-nykter o typ haha, jahapp.. vad gör vi här egentligen? Vi bör ju vara inne o "shake some ass" på de där dansgolvet :P haha!

Ah men en annan gång då ska fan Lindis med ut aaa!! ;)


Nej ni, nu ska jag ta o kolla hur tjejorna på stan tar sig hem till Långsele!

Sen ska jag nog ta min käre man i handen o sussa!!

Så trött nu alltså :)

Tjaaaaaaaaa!


Ps! Nu är det November, den betyder... en månad närmare sommaren! :D Jiho!

Madde fyller dessutom år den 16 :) Skoj, då blire tårta!!!

Undrar om jag kommer tycka om hennes valp? Jag lär väl älska den bara jag får den i mina armar :P

Men den är inge söt på bild.. kanske bara inte är nå bildskön? ;P

Jag längtar tills jag får träffa den iallafall :D

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards