Alla inlägg den 16 november 2009

Av Malin Strömqvist - 16 november 2009 21:49

Idag har vi varit på kalas hos Madde :)

Linda kom till mig först efter 12.00 då hon slutade o satte i löshår och klippte i ordning de!

Linda skulle lätt kunna bli frisör hon med, så otroligt duktig är hon!! :D

Tack så mycket för hjälpen idag Lindi!!! ;)

Sen for vi på stan o köpte lite presenter till Madde!

Wilma sov hela tiden, men Sagis sprang omkring o skulle riva o slita i allt hon såg :P haha!

Min lilla sötnos <3


Sen åkte vi till Långsele med Linda.

Åkte hem till Madde o fikade en massa tårta o grejer!

Sen åkte vi upp till bryggis till mamma o pappa där vi fick maat!

Så gott :D

Satt där o såg på tv o surrade en massa o barna lekte som toka såklart ;)

Jocke var så otroligt trött, Saga o Nova också!

Så vi for hem strax efter 20.00

Wilma o Saga somnade i bilen, jag sprang in på Konsum en sväng innan vi åkte hem..

Köpte lite kattmat till mina kära otyg jag har här hemma, o blöjor till Wilmin ;)

När jag kom hem o la Sagis så tog Jocke upp Wilma o la henne i sin säng.

Saga somnade ganska omedelbart, trött efter allt bus idag!

När jag kommer ut från Sagas rum så är det heeelt tomt här..

Så jag misstänker att Jocke somnade tillsammans med Wilma!

Han var ju så jätte trött han med.

Så det är bara bra att han somnade tidigt för en gångsskull! :)


Så nu sitter jag här ensam framför datorn o har just städat upp en massa här hemma!!

Skööönt det ska bli att vakna imorron bitti när det inte är jätte stökigt.

Ska nog kliva upp tidigt imorron o dammsuga lite med mera..

Så det blir skinande rent här ;)

Även renbädda, finns verkligen inget bättre än att lägga sig på kvällen i en renbäddad säng!! :)


Skriver kanske mer senare!

Bye bye

Av Malin Strömqvist - 16 november 2009 00:41

Imorron är det Maddes 20årsdag!!

Roligt vi ska ha det, massa götta o tårta o ja presenter, allt ;)

Älskar verkligen födelsedagar!

Så jag längtar super mycket tills imorron!!!


Idag blev det iallafall inget löshår.

Vi får sätta in det o klippa tills det lite imorron istället.

Linda slutar kl.12

Så då ska jag sitta redo!

För då blire löshår och sen ger vi oss av på staden för att kolla efter presenter till Madddiiii!!

Jippi, vad skoj :D

Skulle vilja fylla år jag med :P haha, men jag får ju fan vänta i ½år tills min födelsedag!

Får längta tills julen istället, mycket närmare :D

Och nästan lika bra, eller egentligen så kanske dom är lika bra, kanske till o med julen är ett stycke bättre?

Det är ju så mycket mer gemenskap med mera ;) Jag älskar julen!

Nu längtar jag ännu mera..

Jag längtar som bara den efter snön också, men den lyser med sin frånvaro!

SUCK!

Nu vill jag ha en riktigt Svensk o Norrländsk VINTER!

Inte någon jävla B-vinter, som dom har neröver :P haha!

Skoja bara :)

Men man bor ju ändå så pass norrut så man bör ju ha vitt på marken nu?

Men jaja, den som väntar på nått gott...


Idag kom iallafall först Mamma, Madde o Novin o hälsade på.

Vi surrade en massa skit o barna lekte!!

Även att mamma bada Wilma, (som hatar att bada)

Haha, jag har ingen aning varför hon inte tycker det är mysigt?

Men Saga hon kunde man bada varje dag om man ville, hon bokstavligen älskade det!

Det gör hon såklart fortfarande ;)

Men Wilma hon sätter sig på tvären o blir riktigt jävla förbannad!

Aja, alla barn är olika :p

Wilma kanske börjar tycka om det tids nog :) Man får bada på ett par gånger så kanske hon älskar det!?

Men man vill inte tvinga henne när hon blir så upprörd heller!!!

Sen kom Linda när hon slutade jobbet också! :)

Nice, hon härjade med barna o surrade med oss ett tag.

Sen drog dom, hela högen..

Jocke åkte på Ok och jag färgade håret..

Det blev jävligt mörkt, men tydligen jätte fint enligt Nova :P

Haha, tur jag har henne ;) Hon är gullig o snäll lilla Novin!

Linda tyckte såklart det blev bra också eftersom det är näst intill svart!

Nej men jävligt mörkbrunt, men glänser lite i ljuset.. Ah jag tro det blev rätt okej?

Blir nog snyggare när jag får i löshåret o allt som vi ska ordna imorron!


Sen kom Lena o Jens o hälsade på.

Jocke överraskade mig med pizza och jag blev så glad, jag hade ju varit sååå sugen!!

Lena o Jens härjade med barnen o vi satt o surra, dom drack kaffe och kollade på kattungarna!!

Lena är ju så sugen på en kattunge :p

Jag vill ha kvar dom, men Jocke vill nog inte det! haha

Och det blir ju liiiiiiite drygt med 4 katter!

Det står jag nog över, iallafall när dom blir stora o håriga :p

Våran soffa är ständigt täckt av katthår.

Plus att vi har en svart stor matta som alltid också är täckt av hår!

Drygt o dammsuga, eftersom det är så ulligt hår så det sitter som berget alltså :P


Nej jag vill ha en Chihuahua, Rottweiler eller Fransk bulldog!

Give me!!

Vore ju så otroligt mysigt ;)


Nu har Jocke duschat klart.

Vi har varit på Bryggis en sväng ikväll också, men var inte där så länge!

Jocke har hållt på med tvätten, han är så duktig han :)

Men det är lååångt ifrån klart, vi får tvätta som galna innan berget försvunnit :P

Man är ju dålig på o hålla efter med tvätten.

Förrut var jag super duktig o tvättade flitigt, men jag som hinner fan inte med mig!

Oj oj, att ha två barn tar ju sin lilla tid det ;)

Matlagning, städning o allt annat som ska skötas..

Känns som att jag inte orkar prioritera tvätten då!

Så det har som blivit Jockes lilla avdelning de, men han är duktig o noga så det fixar han utmärkt :D


Nu ska jag nog gå o lägga mig så jag är klar med allt tills Linda kommer imorron strax efter 12.00


GODNATT ME ER!

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards