Alla inlägg den 23 november 2009

Av Malin Strömqvist - 23 november 2009 23:33

Tycker det är så otroligt jobbigt att min fina prinsessa inte mår nå bra :(

Huvva, det är så synd om henne.

Hon somnade på två röda bara jag la ner henne i stor sängen!

Måste ju ha henne där så jag kan ligga o vaka över henne.

Min lilla lilla älskling <3

Hoppas hon är bättre tills imorron!!

Hon är den sista på jorden som förtjänar att vara dålig..


Jocke gick iallafall nyss upp o kollade till små flickorna!

Men han kom inte tillbaka?

Undra om han också somnade, eller om han bara la sig o vakade en stund över prinsessan våran?

Antar att han ligger där o kollar på henne.

Man är ju dö rädd för svininfluensan!!

Men det behöver ju inte vara den bara för att hon är febrig!!


Jocke har iallafall pratat med sjukvårdsupplysningen ikväll också.

Så han fick svara på tusen frågor.

Men dom sa att huvudsaken hon dricker o kissar så är det inte farligt.

Och om hon har så här hög feber i 3 dagar så måste vi återkomma!

Hoppas av hela mitt hjärta att lillgumman är bättre tills imorron.


Nu ska jag gå upp o kolla till mina älsklingar!

Sen ut o röka o vänta på att Madde ska ringa upp mig.

Hon har jobbat på Hallsta ikväll.


Bye!

Av Malin Strömqvist - 23 november 2009 22:21

Nu ligger vi i soffan allihopa.

Eller jag har nyss lagt Wilma uppe i sin säng!

Så hon får sova ordentligt.

Blev väldigt sent för henne idag!

Men hon är ju så duktig så.. hon åt sista gången nu o vi bytte blöja, tog tempen för o försäkra mig om att jag inte har en till sjukling o sen bytte jag om på henne, sen fick hon testa rapa lite mer, o sen bums i säng :)

Nu sussar hon nog gott, det är då tyst iallafall!

Så vaknar hon kanske runt 8.30 imorron o äter nästa gång!

Hon är så otroligt duktig som sover hela nätterna alltså!

Gud, vilken tur vi har haft denna gång med att hon sover så bra på nätterna!

Lilla Sagis hade ju ont i magen o hade det lite jobbigt, så hon hade en period då hon var vaken heeela nätterna o sov bara då vi var ute o körde bil.

Men nu är hon ju världens duktigaste flicka ocskå ;)

Finns ingen som kan sova så otroligt mycket som Saga :P

Haha, lill gummsan min!!


Nu ligger hon i soffan på sin fina pappa o myser!

Hon ska väl snart få lägga sig i sängen sin.

Hon är vansinnigt trött o behöver nog sova så mycket hon kan!

Så att febern försvinner!!

Hon har 39.8 grader nu :'(

Fyfan också, man mår ju som ett svin själv när ens barn är dåliga :(

Stackars världens bästa flicka!!


Nu ska jag mysa lite med henne!

Godnatt!!

Av Malin Strömqvist - 23 november 2009 20:36

Jag hoppas att Sagis mår bättre imorron.

Hon har nyss fått lite alvedon o druckit lite blåbärssoppa o ätit några små tuggor på en macka, men tog bort hela skinkan o åt upp den :)

Så det var ju bra iallafall att hon får i sig litegrann.

Annars har hon bara ätit Yogurt idag typ.

Men allt är bättre än ingenting!

Vi sitter i soffan framför tvn o myser med varann!

Wilma ligger i babysittern o tittar på tv.

Men hon verkar vilja komma upp nu snart så jag ska väl plocka upp henne o pussa lite på henne också! :)

Jocke är fortfarande nere hos Dalmir o Moa o hjälper dom med diskmaskinen.

Dom har varit på Ok o mekat också?

Eller vafan dom sysslade med :P haha, det låter ju inte lovande att Jocke o Dalmir ska meka, men som tur är så var även Jens med dom! ;P


Nu ska jag fortsätta mysa med mina små hjärtan <3

Hittat en liten chihuahua som jag skulle kunna tänka mig fresten.. :)

Super söt. men jag vet inte ännu :p

Kan som inte bestämma mig!

Måste fundera lite till o prata med min sk a man om vad han tycker!!

Skriver kanske mera senare..

PÖSS!

Av Malin Strömqvist - 23 november 2009 17:30

Min älskade lilla flicka har blivit sjuk!!

Saga ligger nu i mitt knä i 39.1 graders feber..

Huvva!

Det känns verkligen inte bra..

Blir så orolig när hon är sjuk!!

Får hoppas att det bara är någon konstig slags släng av feber som går över tills imorron.. jag vill verkligen inte att hon ska vara dålig! :(

Värsta som finns är när ens barn är sjuka!!

Huvva, min lilla älskling, hon är så glad o sjunger o sånt ändå!

Fast hon har så hög feber..

Men man ser ändå att hon är dålig för hon är liksom trött o så på ögonen.

Sen har hon inte haft någon aptit idag.

Men annars är hon som vanligt!

Jag som hade lovat henne att vi skulle mata ankorna nere i parken idag.

Men vi får ta det någon dag här framöver när hon blivit piggare.


Jag följde iallafall med Lena, Buster, Nova och Lindis o matade ankorna!

Sen åkte vi på Konsum o handlade lite.

Jag köpte mycket Yougurt, Juice, Blåbärssoppa o sånt till Sagis!

Då ville såklart Nova att jag skulle köpa lite till henne också :P

Så då vare bara till att packa ner till henne i hennes lilla kundvagn med!!

Hon är också lite hostig o snuvig!

Men jag vet inte om hon har feber, tror inte det!!


Nu ska jag iallafall leka lite med Saga.

Eller hon går omkring o surrar med Nova i telefonen!

Nova ringde :P haha!

Dom är ju så söta ;) SMÅ FLICKORNA <3

Sen ska jag nog prata med mamma lite också! :)

Wilmis sussar hon.

Nova berättar för Saga just nu att hon håller faktist på att tapetsera om!

Duktig hon ;) haha!

Jocke han är nere o hjälper Moa o Dalmir att sätta in deras nya diskmaskin!

Skööönt med diskmaskin, det har ju vi också :D

 Helt underbart! :)


Nu ska jag nog ta mig en bit frödinge ;)

MUMS, PÖSS!




Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards