Alla inlägg den 25 november 2009

Av Malin Strömqvist - 25 november 2009 23:07

Ja haha, jag hade tänkt mig att ta ett dopp.

Men då ropar Jocke så jag går förbi badrummet o kollar in genom dörren.

Då sitter han o Saga o badar :P

Vilka svin! ;)

Nej men det var gulligt o se!

Nu skrattar dom o leker o ritar med kritor på badkaret och väggarna!

Hm, undra vem som kommer att få städa efter dom?

Antagligen jag..

Aja, det kan jag väl göra då :p


Linda har varit här, hon hade som sagt med sig godis, chips, dip o filmer!

Vi såg en film, rätt bra faktist.

Men konstigt slut o nja, inte riktigt min smak men.

Jag gillar ju lyckliga slut..

Den var rätt seg också.. men hon lämnade den andra filmen.

Så jag tänkte att jag o Jocken min ska se på den innan vi lägger oss!

Och jag ska bada efter dom hära också!

Om dom behagar att kliva upp snart så jag får kliva i.

Vi får ju aldrig plats allihopa eftersom det är ett sånt litet badkar :P haha!


Så jag väntar på min tur..

Jag har fresten hittat en annan hund jag vill ha också.

En Cavalier King Charles tik.

14 veckor och super söt.. men nere i GBG!!

Långt att åka men ändå.. så söt :p

Jag kan verkligen inte bestämma mig!

Vet inte vad det är med mig? Men hade det varit förut så hade jag köpt en Rottweiler på en gång, men det känns som om en liten hund vore mysigt också.


Nu ska jag ta upp Sagis iallafall så får väl Jocke duscha lite snabbt också.

Saga ser ut som ett russin hela hon säger han!


PÖSS!

  


Av Malin Strömqvist - 25 november 2009 19:38

Ja eller hångel som det kallas.

Linda o jag har pratat om hångel idag.

Hon o Daniel skulle testa hångla men aa, det gick åt skogen!

Själv så har man väl inte heller hånglat på ett jävla bra tag.

Haha, det känns som det var en evighet sedan..

Aja, nog om hångel.

Nu ska jag fråga Linda lite mer om hur det var att hångla idag.


Tja!

  

Av Malin Strömqvist - 25 november 2009 19:35

Jaha nu har Linda kommit.

Hon tog med sig två filmer som vi ska se.

Även godis, chips o dip!

Tala om att Sagis skiner som solen :D

Hon är så busig och sprallig som jag inte sett henne på dom här två dagarna hon har varit dålig. :)

Så det är ju jätte bra att Linda kom o livade upp stämningen! :)


Jocke är o lämnar våran bil till sina föräldrar!

Dom ska låna den imorron då dom åker till Svall o köper nya golv.

Dom håller på att lägga nytt golv i hallen o vardagsrummet.

Spännande att se hur det blir när de är klart :)

Golvet i hallen såg iallafall svin fint ut när dom köpt det!

Blir nog kanon det.


Nu ska jag vara social!

Och rädda Vito innan Saga tagit ihjäl honom :P

Pöss!

Av Malin Strömqvist - 25 november 2009 18:05

Nu är Sagis jätte busig!

Hon har knappt någon feber, men det är väl alvedonens förtjänst antar jag!

Försökte nyss ringa Madde, men hon svarade inte!

Det som var sånt liv alldeles nyss om att jag måste ringa henne :p

Åsså passsar det inte damen att svara.

Aja, hon får väl ringa upp när hon har tid då, eller så testar jag igen om ett tag!

Wilma ligger o sprallar i babysitter nu igen! :)


Jocke har kommit hem o vi har nyss ätit middag.

Sen håller han på att hänga upp massa tavlor o speglar o grejer!

Duktig han :D

Så det blir ännu finare här hemma! :)

Har fortfarande inte bestämt vilken av hundarna jag vill ha.

Men det lär väl bli någon av dom.

Alla verkar tyckas att dom korthåriga är sötast :p

Haha, kanske blir en sån då?

Jag vet inte alls jag, jag som är så frälst vid långhåriga ;)

Aja, tiden får väl utvisa vilken det blir.

Kanske hittar ännu en som jag måste välja bland.

Det blir ju bara svårare o svårare för varje gång jag tittar på dom o försöker fundera! :) Men men..


Nu ska jag hjälpa Jocke så allt blir rakt här!

Han är ju expert på att hänga snett!

Funderar på att hämta upp lite julsaker från källarn också.

Så man kan börja pyssla lite!

Det är ju så mysigt o julpynta!!

Julen är verkligen helt underbar :)


Nej nu ska jag vara lite hjälpsam här!

Pöss!!

Av Malin Strömqvist - 25 november 2009 15:41

Ja ni jag ska bara släga in lite nya foton.

         


dom är ju så otroligt söta allihopa!

Skulle vilja ha dom alla ;)

Men jag måste bara välja en!

Jag är ju fortfarande svagast för den långhåriga.

Men Jocke verkar tycka den ljusaste tiken är finast.

Linda och Moa hejar också på den ljusa.

Men jag vet inte?

Kan fan inte bestämma mig?

Finna även en Cavalier King Charles jag skulle vilja ha också :P

Vilka bekymmer man har va?  

Av Malin Strömqvist - 25 november 2009 15:27

Saga är fortfarande dålig!

Det är så synd o henne.

Men inatt har hon sovit lite bättre iallafall!

Fast hon har feber fortfarande o sånt..

Stackars min lilla, fina prinsessa!


Håller på att vädra ut alla baciller från sovrummet nu iallafall.

Vädrade hela dagen igår också!

Tror hon är trött nu och skulle behöva sova en stunt.

Hon ligger här i soffan på mig o tittar på tvn.

Men hon kanske snart somnar en stund, hoppas!

För det behöver hon verkligen.

Man måste ju sova mycket för att kunna bli frisk!!


Wilma ligger o busar i babysittern.

Hon lär väl snart vara hungrig igen, så då får man göra ordning en flaska o ge henne lite, så blir hon nöjd och glad :)

Hon är iallafall inte sjuk, skönt!

Hoppas hon inte blir det heller, det är så jobbigt när dom är dåliga!

Så man får hålla tummarna på att hon klarar sig och att Saga snart varit sjuk klart så hon blir pigg, frisk o glad igen! :)


Nu har jag nyss betalat massa räkningar!

Skönt att betala bort en massa!

Men det är ändå alltid lika deprimerande också :P

Man blir ju less!!

Önskar jag hade varit helt oberoende av pengar, att man aldrig behövde tänka efter och kunde handla helt obegränsat!

Vore ju livet det.

Men man får vara glad över det man har istället.

För man lär väl aldrig bli riktigt rik ändå :P

Haha! :) Men hoppas kan man ju alltid!


Nu ska jag vara social med mina barn.

Skulle ha storstädat också, vore skönt!

Men ah, det får vi ta imorron tror jag..

Om jag inte får något ryck o fixar o donar här hemma så det skiner!

Haha ;)

Tja tja, skriver mer senare!

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards