Alla inlägg den 24 november 2009

Av Malin Strömqvist - 24 november 2009 22:11

Nu fick ni ett smakprov på några av de valpar som jag väljer bland nu.

Förstår ni hur svårt man har det när alla är så otroligt söta??

Fan också :P

Men jag är så sugen nu, så jag vet inte vart jag ska ta vägen!

Så otroligt fina o goa är dom allihopa.

Men jag är ju lite svag för dom långhåriga chihuahuorna!

Åsså går Jocke o röstar på den korthåriga tricolorn?!

Aja, han är ju som han är!


Jag ska fundera lite till.

Och jag vill gärna ha era åsikter!

Skriv gärna en kommentar på vilken ni tycker är finast med mera.

Vore jätte skoj o läsa!


Nu har jag nyss bytt om på Wilma till pyjamasen o gett henne flaskan, tog feber för säkerhetsskull o bytte blöja o gjorde hon fin för natten!

Saga o Jocke ligger också uppe i storsängen o lyssnar på Wilma som är lite småsur :p

Undra vad hon har att vara sur över?

Hon har ju sina idéer ;) haha, lilltussan!

Nu ska jag ut o blossa o ringa Maddepadden!

Tja!

Av Malin Strömqvist - 24 november 2009 22:05

Här är en bild på den korthåriga tricolor tiken.

Vad tycker ni?

Söt va? <3


Sen har vi en cream/beige tik valp

som också är korthårig och super söt.



Och den långhåriga finns på denna länk.

Den första o andra bilden är hon med på.

På första bilden är det hon som är i mitten och på den andra bilden så är det hon som är längst till vänster!

Så sött!!

http://www.ss.lv/msg/ru/animals/dogs/chihua-hua/fogdn.html     

Av Malin Strömqvist - 24 november 2009 21:14

Happ nu har man beslutsångest över vad man ska köpa för en hund.

Det lutar just nu åt en chihuahua iallafall.

Men jag har hittat en svin fin långhårig och en jätte fin korthårig.

Båda tikar med stamtavla!

Men jag vet inte riktigt vilken av dom jag ska ha?

Jocke tyckte mer om den korthåriga.

Vet inte varför?

Jag tycker att dom långhåriga blir finare när dom är stora.

Medans dom korthåriga ser mycket mindre o sötare ut :p

Det är svårt detta.. undra vad jag ska göra?

Och undra hur jag ska veta om jag väljer rätt??


Kanske ska lägga in bilder så får ni se vilken ni tycker är finast?

Och sen måste ni, vem ni ännu är skriva vilken ni tycker!

HJÄLP!!


Sagis är iallafall bätter i febern och har suttit o kollat på datorn o mejlat med mig idag med uppfödare o pekat på vilken hon tycker är finast.

Hon är jätte tossig över att vi kanske ska köpa en hund!

Haha :) Sötaste tjejen i universum!!

Av Malin Strömqvist - 24 november 2009 14:22

Ja denna natt har varit fattig på sömn kan jag lova!!

Har nog bara legat och lyssnat på hur Saga andas, o dragit på o av henne täcker hela natten eftersom hon svettas o frusit om vart annat!

Hon har haft över 40grader hela natten!

Men ingen host, ingen halsont, ingen huvudvärk.

Iallafall vad hon säger.

Men i morse väckte jag henne kl 9.00 o tog tempen på henne då hade hon 40.4 grader.. då fick hon alvedon o drack en flaska juice o åt en pytte liten bit banan o knappt en liten sked med yogurt..

Men det är alltid någonting, hon fick även alvedon så febern gick ner.

Sen la vi oss i sängen igen o hon somnade på två röda.

Själv la man sig o intog Vakandet :p

Men jag somnade någon timme jag med!

Lillplutten Wilma hon sover ju som en stock hela tiden hon :P


Men nu har inte Sagas feber kommit tillbaka..

Kanske lite, har inte tagit den på ett tag nu och har inte gett henne nå mer alvedon sen 9 i morse!

Men nu somnade hon alldeles nyss i soffan, så hon får väl sova så länge hon vill så ska jag ta febern på henne när hon vaknar!

Och då får hon väl alvedon också om den är hög!!

Stackars stackars världens finaste lilla flicka! :(


Hoppas det är påväg att bli bättre iallafall.

Snart ligger man väl där själv också o är dålig som fan.

Då vore det ju toppen om lillgumman hunnit bli frisk! :)

Nej, men man får hoppas man slipper sån här hög o jobbig feber.


Saga har yrat mycket inatt, o svettas o frusit om vart annat.. Sen har hon rört sig mycket, skakat litegrann o sovit jätte dåligt.. halvt hela tiden! Även pratat mycket i sömn, men mest sagt obegripliga saker..

Huvva och urs&fy stackars lilla gumman min!


Jocke var hem på lunch o pussade lite på lilltussan!

Sen kom även mopparn också hem hit på lunch med en flaska saft!

Gud vad Saga blev glad när mopparn kom.

Hon sa "mamma nu måste vi ringa momma o berätta att mopparn har varit här"

Hon tjoade o skrek jippi o hade sig när han hade varit här!

Tänk att så lite kan göra henne så mycket glad!

Han stack bara in hvuudet sa några ord till henne o lämnade saft.

Sen blev hon huuuur lycklig som helst!

Man kunde inte ens tro att hon var så dålig som hon var.

Lillsötan min :)


Nu ska jag ta o ringa mamma lite o surra med henne!

Även berätta att Saga ätit lite lunch idag.

Pytt i panna, favvo maten Sagis ;)

Idag gick det ner, så jag är jätte glad över det :)


Hejdå!!

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards