Alla inlägg under mars 2010

Av Malin Strömqvist - 6 mars 2010 11:04

Idag ska vi nog åka till Sundsvall, IKEA!


Vi ska nog inte åka förän efter kl.13.00

Men jag planerar fortfarande.

Måste ha med mig min lilla lapp som jag skrivit upp alla möbler och prylar som jag vill köpa, tur att dom har sin hemsida alltså!

Så man kan sitta och planera och bestämma vad man ska köpa låångt innan!

Det känns roligt att unna sig lite nya saker.

Vi behöver ju allt jag vill ha :p

Haha, som vanligt.. allt jag vill ha säger jag till Jocke är "nödvändiga saker"

Det är tur att han är snäll också och förstår mig :p

Ibland iallafall, det händer ju att han blir less på alla mina nödvändiga saker också..  men han tar det mesta med en nypa salt!!

Jag brukar alltid få min vilja igenom.. :) det är tur!

Han är fin och snäll min älskling!!


Så idag blir det lite nytt, funderar på en stor snygg ny spegel också.

Har hittat en sån fin från ikeas hemsida :)

Annars blir det en ny matta till tvrummet, en skänk, lite fönster lampor, självklart ljus och ljusstakar och ja allt som jag ser känns det som!

Jag har väntat länge på den här dagen då jag ska shoppa loss på ikea!

Det känns roligt och  jag längtar!

Det är jobbigt att gå runt där, men jag längtar tills man åker hemöver med alla sina nya fina saker som jag längtar att sätta upp och montera ihop i våran nya fina lägenhet!!

Bara 18 dagar kvar nu :) om jag räknat rätt?

Räknar ju ner varje dag nu :) Eller det har jag gjort lääänge.

Men nu känns det iallafall som att det börjar närma sig.


Jocke och Saga är på Volvo hos pappa och dricker kaffe och surrar.

Saga låter helst inte Jocke åka utan henne någonstanns.

Helst inte på helgen då han är hemma hela dagarna!

Då måste hon följa med och kolla lägeet:)


Nu ska Wilma ha välling säger hon!


Byyyyeee

Av Malin Strömqvist - 5 mars 2010 10:51

I onsdags var jag på BVC med mamma, Saga och Wilma!

Vi skulle vaccinera Wilma och gå på läkarundersökning.

Allt gick super bra och hon gör som vanligt succé :p

Haha, Läkarna och sköterskan är ju helt tokiga i henne :)

Saga är duktig och följer alltid med sin lilla syster ;)

Det säger dom jämt till henne!

Så hon blir så mallig.

Jag har med mig mamma när det är vaccination dags..

Jag behöver hennes stöd och hjälp!!

Tur jag har henne, haha :)

Hon får ta över och vara den "elaka momman" som hon kallar sig själv.

Nej då, hon är rädd att Wilma inte ska vilja vara med henne då hon alltid vaccineras o får gråta då mamma är med :p haha!

Men så tänker ju inte Wilma heller, hon är ju alltid så glad.

Bortsett från när det vankas sprutor :p


Jag och Saga sprang ut från rummet iallafall när dom skulle ta sprutor.

Tur det :)

Wilma vägde iallafall 8060g.

Så hon är en stor tjej nu, dom fick längden till 70 cm tror jag?

Så hon är lång! :)

Hon är snart i kapp Sagis! :D hihi!

Eller det är väl en bra bit kvar både på vikt och längd.

Men Wilmis växer verkligen så det knakar.


Saga har blivit förkyld nu också!

Hon har varit feberfri sen i förrgår natt eller när det var?

Sen dess har hon inte haft feber.

Men Novas feber kom o gick tydligen som den ville.

Hoppas Saga slipper någon feber iallafall.

Hon har mycket hosta och både rinnsnuva o nästäppa.

Men hostan är värst på kvällen/natten då hon ska sussa.

Men alla barn verkar vara sjuka nu!

Så de går nog över snart för min fina lilla Sagis också! :)

Wilma har inte blivit sjuk iallafall.

Tur att en av dom små klarar sig! :)

Kan ju alltid hålla tummarna på att hon inte blir dålig hon med.


Snart flyttar vi  också, för varje dag så blir det bara närmare!

Och jag räknar verkligen dagar!

Det känns som ljusar och bättre tider, Långsele here we come!

Det kommer att bli kanon, verkligen!

Finns inget negativt alls! :D

Jag är så glad att vi flyttar, exakt allt kommer att bli bättre :D Jihoooo!!


Aja, annars kommer Jocke hem snart en sväng och hämtar Ina.

Hon ska till veterinären och få en spruta.

Vaccination alltså.. och lite annat!

Så får vi se hur det blir med allt..


Nej ni, nu ska jag ta hand om min lilla sjukling!

Sen ska jag invänta min Jocke.

Och springa ut med hunden till honom, o spara lite tid så!


Hejsvejs!

Av Malin Strömqvist - 4 mars 2010 13:32
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Malin Strömqvist - 3 mars 2010 09:48

Måste boka en tid hos veterinären snart.

Missade att ringa i morse,.. och dom har ju bara telefontid mellan 8-9 tror jag det är.. så det är ju ett tag sen!

Hon måste få en spruta som jag glömt bort o ge hon.

Sen ska jag be dom undersöka henne eftersom hon verkar ha ont i ett av benen eller var det nu är hon har ont..

Hon leker och springer och går och ja gör allt och hon markerar aldrig att hon har ont.. men när hon har lagt sig och ska stiga upp eller ligger ner och ska byta sov ställning.. då piper/tjuter hon som att det är något som gör ont.

Så ja en vet.undersökning är nog behövlig!!


Jag o mina små har varit vaken sen 7.30 imorse.

Jag är ganska trött, då Ina har tjutit en massa inatt så jag har vaknat om vart annat.. bara för att jag är rädd att hon ska väcka någon av barnen!!


Man har det inte lätt alltså!!

Längtar såklart ännu mer efter flytten också.

Det känns som att allt kommer bli toppen när vi flyttar dit! :) hihi!!

Längtar en massa!!


Soffan vi tittade på igår var iallafall ingenting för oss.

Eller jag bestämde väl mest (som vanligt)

Men ibland måste man säga ifrån.. man kan ju inte bara ta den för att heller.

Jag vill ju ha en tyg soffa.. det är ju de absolut bästa!!:D

Helst den jag hittat på MIO såklart, en fin svart tyg soffa med två schäslonger!

Åh det är nog allas drömsoffa :D

MÅSTE HA DEN!!!

Ja jag skulle nog gå igenom eld för att få sitta i den varje kväll!!

Haha, jag ska göra mitt yttersta för att få ha den i just mitt tvrum!

Bättre hade det aldrig kunnat bli :)


Nu ska jag se ANDRA AVENYN!!!!!!!

Äntligen har det kommit igång igen då Os har gett sig!!

Jiiohooo :D som jag längtat!!

Nu ska jag sätta Saga brevid mig och se på Andra Avenyn!

Det är toppen :) vi har det så mysigt ;)


puss!!

Av Malin Strömqvist - 2 mars 2010 18:21

Ja nu sitter min karl o spelar Super mario på Nintendo 64.

Haha det är så roligt :D

Jag älskar Mario!!

Finns nog inga bättre spel, 8bitars är ju inte fyskam det heller.

Men man vill inte ha en massa gamla tvspel överallt i hela tvrummet.

Eller jo, heter man Jocke så vill man de..

Men jag är faktist lite emot de..

Fast det är jävligt roligt då man väl spelar, men inte när man ser hur det ser ut :p haha!!


Jag har iallafall plockat o grejat idag.

Har stekt pannkaka också så jag gjorde middagen klar tills min karl kom hem från jobbet.. hade aldrig kunnat gjort honom lyckligare :p

Än att servera honom pannkaka!! :P

Det är stor favorit hos honom.

Och självklart hos lilla Sagan också ;) Hon älskar verkligen pankisar!!

Så hon käkade som en stor karl hon också :D <3


Nu är det ännu en dag närmare flytten och jag bokstavligen längtar mer och mer för var dag som går.. det kommer bli sååå bra :D

Igår satt jag på internet och provtapetserade :)

Har valt nu vad jag ska ha, och det kommer bli SUPER!! :D

Även att jag tittat ut lite nya möbler som man är sugen på!!

Så det blir nog en trip till Svall här framöver också!! :D

Snart hoppas jag, för jag vill inte vänta med att köpa allt fint när jag väl kan! :p

Haha, när man har pengar så får man passa på att lägga dom på saker som man verkligen vill ha, och göra det fort innan man hunnit bränna dom på något annat "nödvändigt" som vanligt :p haha!

Så snabba ryck till Sundsvall IKEA och stor shoppa :p

Massa nya möbler, mattor o grejer! :)

I LOVE IT!


Nu ska vi iallafall snart åka till Långsele och kolla på en soffa.

Får se om man slår till eller inte.

Det är ju en skinnsoffa.. och jag vill helst ha en tyg!

Men kolla skadar ju aldrig att göra! :)

Det är bara roligt, sen ska vi bränna ner till vårt nya förråd och inspektera hur det ser ut och hur mycket saker vi kan köra ner dit! :)

För de är ju tydligen tomt så vi kan börja packa in saker där också!

Skönt att allt äntligen är i gång.

Jag vill att det ska gå ännu fortare än vad det kommer att göra :p

Vill att man ska stå mitt i flytten, men självklart så vill jag inte det samtidigt :p

Det är ju inte så jävla förtjusande när man väl står mitt i allt helvete och städning och packning o grejer!! :p


Nej nu ska jag ta reda på ett av bajsbarna mina! :)

Snart kommer deras farmor och underhåller dom så vi kan skynda iväg till Långsele i godan ro! :)

TJAAH!

Av Malin Strömqvist - 1 mars 2010 15:39

Nu flyttar vi om ungefär 23 dagar kanske?

Förhoppnigsvis tidigare.

Men det känns iallafall bra att det börjar närma sig med stora steg!!


Tänkte bara lägga ut några bilder som jag tog idag.

Min hund ser ut att ha världens underbett.

Men det har hon absolut inte :p haha!

Wilma skrattar, alla bilder på Saga blev bara suddiga för hon var alldeles för busig för att vara med på nån bild idag :p

Och hunden typ ylade och bråkade med mig när jag skulle knäppa på henne.

Hon vägrar att stå upp också! :p

Tråkigt tycker jag!!


Ina har dessutom skaffat sig ett litet fängelse som hon får sitta i när vi andra väljer att åka bort utan henne :p

Bara för att vi inte orkar köpa fler blommor som hon ska äta upp!! :S


              



Av Malin Strömqvist - 1 mars 2010 15:28

Idag är man lat, eller trött är jag väl.

Jag tänker inte städa och jag tänker inte laga någon mer avancerad mat än stuvade makaroner och korv :p

Men det blir bra det, de är dessutom typ Jockes favvo mat :p

Haha, han är lätt att göra nöjd!


Längtar mer och mer till flytten nu.

Det kommer att bli såå skönt!

Jag har hittat min dröm soffa som jag kanske skrev i ett tidigare inlägg.

Den hade blivit mer än perfekt där.

Men som vanligt så strejkar plånkan!

Men jag hoppas att det ordnar sig.. jag vill så hemskt gärna ha den!

Vill ju köpa ett nytt tvrums bord också, men jag vet inte riktigt vad jag ska köpa för nått.. det känns svårt..

Om vi ska ha kvar våran soffa vi har nu så kan man ju köpa ett större eller ett lagom stort bord.. men om man köper den nya soffan som jag så hemskt gärna vill ha så kommer man att måsta köpa ett mindre bord!

Eller såna här som man skjuter ihop.

Så jag vågar inte köpa nått bord ännu eftersom jag inte vet hur det blir med min drömmsoffa :P haha!


Nej, nu ska man ta och vara social mot sina små trollungar! :)

Puss hej!

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards