Alla inlägg under december 2009

Av Malin Strömqvist - 13 december 2009 10:12

Fyfan vad jag är trött!

Skulle verkligen kunna sova i en evighet!!

Men 5 timmar verkar få räcka för tillfället iallafall.

Valpen har gnytt i stort sätt hela natten.

Fy vad jobbigt, men jag har inte märkt det, inte Sagis heller.

Vet inte med Jocke?

Han ligger kvar i sängen han!

Svin jävla kallt ute.. huvva!

Va ute o försökte få Ina att kissa strax innan 09.00 i morse!

Men icke.. blir så less :P

Hon verkar vägra kissa med koppel.

Men jag tänker inte ge mig, ska snart gå ut med henne igen o kolla om hon tänker göra A eller B.

Hon kissade inne i natt iallafall.

Annars kissade hon inte på hela hemresan heller?

Hon är mest bara irriterad över kopplet o tycker att de klias o sånt.

Men hon är väl inte van att gå i koppel heller, antar jag? :p


Aja, hon är iallafall jätte stor och fin.

Hur tjock o go som helst!

Ina ska hon få fortsätta att heta.. hon heter ju det i stamtavlan så.

Vi tänkte att de var ju rätt fint också så Ina fick det bli :)

Saga är HUR glad som helst iallafall!!

Hon sken som solen när hon slog upp ögonen o fick syn på denna lilla krabat!

Eller lilla o lilla.. hon är rätt så stor o tjock :P

Men verkligen i klass för sig, hur fin som helst.

Längtar tills jag kan ta henne till en utställning!!

Kommer vara svin roligt när man verkligen har en fin hund att visa upp.

Mina andra har ju också varit super fina.

Men Harry kutade ryggen och Doris följde inte alls rasstandard o hade ett skönhetsfel men den här lilla Ina, hon är hur, och då menar jag verkligen HUR fin som helst, öronen på plats, svin kort nos, absolut inget "ägghuvud" utan bred skalle, brett mellan öronen, hur jämn o fin som helst i tan-färgerna!

Allt är perfekt med henne till utseende!

Så vi hoppas hon är en lika stor stjärna till sitt sätt att vara också!


Nej nu ska jag ta o duka fram lite fika.

Är inte alls hungrig, men jag mår som ett arsle..

Bäst att äta lite då kanske?

Så man blir som en människa igen.

Så jävla ont i kroppen, trött som bara sa*tan, hosta som en dåre, ondare i halsen än på mycket länge, en förbannad huvudvärk med mera..

Listan kan bli för låååång!

Hoppas att Jocke kliver upp snart så att jag kan få lägga mig o sova nån timme till, är så jävla trött så snart somnar jag på stället.


Det är iallafall en Rottweiler valp mina vänner!

Lägger ut bilder snart.

Orkar bara inte nu, är såååååååå trött!

Nej, fika var det!!

Tja!

Av Malin Strömqvist - 11 december 2009 23:58

Nu ska vi se en serie.

Så glad över att Erkan vann idol! Jiho :)

Tur, han är helt klart bäst och förtjänade att få bli en vinnare!!

I morron åker vi och hämtar våran hund i Sthlm.

Gud så roligt :D

Fast det känns lite drygt samtidigt att åka i snöstorm!!

Men det går nog bra :)

Jag åker ju med en bra chafför, så allt kommer nog att gå som på räls!!


Jag har iallafall gjort 5 mackor tills imorron.

Fast vi åt nyss en var ;) haha!

Man blev ju sugen när hela kylen var fylld av smörgåsar!

Gooo mackor ;)

Sen har jag även gjort en as god sallad som vi ska äta imorron!


Wilma ska vara hos Lena och Jens.

Och Linda ska ha Sagan!

Dom ska på stan och handla julklappar sen ska dom till Lena o Jens o gratta Jensa som fyller år :)

Så där blir det kalas o tårta, det gillar ju min lilla Sagis ;)

Jag ska skriva en lapp till Lena om allt angående Wilmis!

Hur mycket pulver man blandar vällingen med, mm.

Så det ska jag sätta mig och göra nu, sen ska jag se på serie med Jocke!


Sen blir det nog att lägga sig, vi har ju en lååång dag imorron!

Men samtidigt en såå rolig :D


Hejdå och Godnatt!!!

Av Malin Strömqvist - 11 december 2009 15:49

Han är så gullig och fin min älskling!

Han skriver sms till mig lite då o då under dagarna.

Han är så snäll som bryr sig om mig  när jag är förkyld!

Han är alltid så omtänksam och helt genomsnäll hela tiden! :)

<3 Jag älskar dig gubben min!!


Idag har jag bara legat i soffan hela dagen.

Känner mig ur kass och väntar på att Idol ska börja.

Vi ska nog äta pannkaka idag.

Saga är också sugen på det :-)

Så pannkaka får det blir, aja säg vad ni vill.. på en fredag?

Men det är ju gott ;) Och det tycker Sagis också!


Imorron när jag vaknar så åker jag o hämtar min valp.

Jag längtar så otroligt mycket!

Den är så stor redan :p

Haha, overkligt!

Väger redan mer än Sagis? Shiiiieeet.

Är det en bjässe tro??

Igår var hon till veterinären och besiktade sig.

Allt såg bra ut, ingen anmärkning på nått.

Allt var UA!!!

Kung det :)

Tur att man har köpt en nytt fint litet koppen :)

Hoppas hon kan ha det nudå :p

Lite tråkigt annars ju!!


Ska ta bilder på henne imorron, nya och fina!

Det ska bli roligt :)

Saga tjatar hela tiden och säger att jag ska åka nuuuuuu och hämta valpen!

Hon är så söt :) Hon är ju så tossig i att hon ska få en alldeles egen valp nu när Nova har sin Agda och Momma har sin Dora :P haha!

O nu ska lilla Sagan få en egen också ;)

Hon är verkligen glad över det.

Och det är jag också, ska bli så roligt o spännande, längtar som fan tills imorron!!! som ni kan förstå ;)


Jag kan iallafall säga att hon har en suuuuper kort nos, och ett otroligt väl markerat stop, perfekta öron och väldigt välbyggd och jämn i kroppen.

Självklart är hon välbyggd om hon väger 14 kg? :P

My gooood, jag kan knappt tro de :p haha!

Sick ;) Men gud vad jag längtar efter den lilla bjööörnen!


Bye bye!

Av Malin Strömqvist - 11 december 2009 15:01

Min förkyldning tycks aldrig ge med sig.

Jag har hostat hela natten och sovit hela dagen!

Tur att mina barn är så snälla o var så trötta dom också idag ;)

Dom stället minsann upp på sin kära mamma dom!

Finaste flickorna i hela världen!


Wilma sover och Saga håller på att riva sitt rum!

Hon som brukar vara så nogrann med att det inte får bli stökigt.

Men idag verkar det som om man får vända upp o ner på allt där inne :p

Hon lär väl snart komma in till mig och be mig städa upp oredan hon har ställt till med där inne, men då ska hon banne mig få hjälpa till :p


Längtar så jävla mycket tills ikväll då det är idolfinalen!

Jiho, hejar givetvis som sagt på Erkan!! :D

Han är ju kungen, Calle är ingenting mot för honom.

Erik har sån otroligt bredd på allt, det vill jag inte säga att Calle har.

Han kan vara ok att lyssna på, men han kommer då verkligen inte upp i Eriks tallang.. Erik är ju helt gudomlig på att sjunga, o han kan verkligen sjunga vad fan som helst, det spelar ingen roll..

Allt låter exakt lika bra!!

AHHH, HEJJA ERKAAN!! :D :D :D :D


Vi ska göra en Sallad ikväll också.

Måste ha med oss på våran resa imorron så vi inte bara äter massa skit mat efter vägen, Jocke är ju så känslig han :p

Rädd att bli magsjuk o allt vad han surrar om.

Så det är väl lika bra vi gör en sallad då istället för att  bara äta på Mc donalds och såna ställen, det är ju onödigt också!

Men göttan såklart ;)

Fast Sallad är fräschare :-) Så ja tack till sallad!!


Sen kanske man äter en massa onyttigheter ikväll istället till Idol ;)


Nu ska jag ta o kolla vad Sagan pysslar med!

Tja!

Av Malin Strömqvist - 11 december 2009 00:04

Jo det är såhär att jag lösenordsskyddade det förra inlägget därför att det kan framstå till viss del som "hets" mot vissa människor som jag råkar ha omkring mig.. och jag skriver bara av mig massa skit som hänt/händer den senaste tiden och även nu dagligen.

Det är otroligt jobbigt, men det finns även dom som myser i detta.

Och jag kan inte göra annat än o lösenskydda då.


Hoppas ni förstår.

Jag kommer inte att skydda fler inlägg om det inte verkligen behövs.

För ibland måste jag bara få skriva en massa skit!

Så jag känner att det bara rinner av mig..

Just nu är jag fortfarande så upprörd över det "senaste"

Så jag känner mig bokstavligen översvämmad av en massa bull shit och svordommar/fula ord.

Som egentligen skulle ha träffat rätt personer rakt i ansiktet tillsammans med en ordenlig jävla käftsmäll.

Men jag tillskillnad från vissa andra kan behärska mig!

Tackar mina fina föräldrar för min otroligt bra och fantastiska uppfostran.

Dom kan dom! :-)


Nej nu ska jag väl inte skriva så mycket mer, ska lägga mig i soffan tillsammans med min underbara o världens finaste MAN.

Ja jag ska nog gifta mig med honom snart :-)

Han är ju helt klart världens bästa kille <3

Tusen pussar på honom.

Han ni, han är inte dum han ;)

Verkligen.. Love of my life, jag älskar dig för alltid min fina Joachim!


Till er alla som känner att

 "hon har säkert skrivit om oss i det där lösenskyddade inlägget"

Yes, kanske det?

Ah jag säger bara, gråt en skvätt då, så kanske det känns bättre?

I dont give a fuck!


Godnatt till er alla andra! :)

Av Malin Strömqvist - 10 december 2009 22:53
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Malin Strömqvist - 10 december 2009 19:37

Jo ni nu sitter man här ensam hemma med Wilmis!

Jocke åkte till Långsele för att hämta Sagan!

Och där verkar han ha blivit fast.

Har väntat nu i 2 timmar på honom :p svine!


Ringde nyss o frågade mamma om Jocke flyttat hem till dom.

Jajamen sa hon ;)

Madde och Jocke skulle tydligen ha en soffa var :P

Aja, nu skulle dom börja bege sig hemöver!

Tur för jag har tråkigt när Wilmin sussar :p


Lena och Jens har varit här och hälsat på också.

Dom verkade vilja ha Wilma medans jag o Jocke är i Sthlm.

Så det går nog bra :)

Vet ju inte riktigt hur lång tid det kommer att ta.

Hoppas det går fortare än väntat iallafall :)


Ska snart göra i ordning lite välling till Wilma också.

Så hon får lite käk i magen ;)

Lillsnuttan min!!


Längtar så mycket tills på lördag nu då jag äntligen får hem min valp!

Ska bli så roligt och spännande!! :)


Nej hur vore det om man gjorde lite nytta?

Skriver mer senare.

Seeeeya!


Av Malin Strömqvist - 10 december 2009 16:50

Det blir bara värre o värre hela jävla tiden.

Fans jävla skit förkyldning..

Jag blir så less.. känner mig inte det minsta piggare..

Fan snart ligger man väl i febern också.

Skulle ju inte förvåna mig!

Med min vanliga tur..


Aja snart kommer iallafall love of my life in genom dörrarna här!

Då blir jag iallafall glad!

Men jag mår fortfarande svin dåligt..

Hatar att vara sjuk, önskar man slapp det!

Men man ska ju råka ut för allt på en o samma gång.

Det är ju de vanliga de!!


Nu ska jag dricka lite vatten!

Bye bye bitches

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards