Alla inlägg under december 2009

Av Malin Strömqvist - 3 december 2009 15:36

Huvva det är så otroligt hemskt när man har sjuka barn.

Lilla Wilma, hon förstår ju inte ens vad som är galet.

Hon nyser heeela tiden, och snoret flyger i flera km/h..

Sen har hon en jätte otäck hosta också.

Hon är hemskt rosslig i halsen, huvva...!

Det är så synd om henne.. hon har det besvärligt och tycker det är jobbigt.

Det märks på henne.

För hon är typ alltid så otroligt glad men nu grät hon nyss.

Det har typ aldrig hänt.

Kanske 3 ggr att det kommit tårar.

Annars när hon blir missnöjd så är hon bara rosenrasande och det kommer inte ens fram en liten tår..


Det är så hemskt stackars min lilla lilla flicka!

Av Malin Strömqvist - 3 december 2009 13:48

Gud, jag längtar sååå otroligt, vanisnnigt jävla mycket efter min valp nu!

Sitter o tittar på alla bilder jag har o bara LÄNGTAR!

Saga säger att valpen inte får sova med mig, utan måste sova nere hos henne?

Ööö, ska jag o Sagis måsta bli ovänner nu också? :P

Haha, nej valpen ska sova i min säng ;)

Det ska inte vara nå bus nere i Sagas rum på nätterna!


Valpen ska sova i min säng hela tiden, tills den är stor nog att välja vart den vill sova själv ;) haha, fast jag ska nog tvinga den att fortfarande sova med mig då också ;) Sötnosen där.. den är ju såååååååååååå FIN!!!!

Jag längtar tills jag har den här hemma hos oss!

Den kommer verkligen bli pricken över i.et i våran lilla familj.

Och världens bästa julklapp!!

Så söt och så fin och jag längtar så mycket efter henne!

Men jag har fortfarande inte kommit på rätta namnet :p

Ge mig förslag om ni har något på lager!!?


BYE!

Av Malin Strömqvist - 3 december 2009 13:21

Morsnig Korsning!


Idag har vi inte gjort speciellt mycket..

Jag skulle vilja gå ner på stan, men min lilla lilla Wilma är både snorig och hostig idag :( Så jag ska inte dra ut henne i -15 grader..

Huvva det är så synd om henne..

Tänk att den ena bara löser av den andra..

Jag vill ju att mina småttingar ska vara pigga o friska!

Då mår man som bäst, när dom mår bra!

Men Wilma har iallafall ingen feber, och det är ju huvudsaken!


Pratade nyss med mamma i telefon också.

Hon kanske kunde ha barnen den 12.e medans jag åker o hämtar hunden.

Annars måste jag ju stanna hemma.

Och det är nog inte så roligt för Jocke att åka ensam..

Dessutom vill jag ju följa med o hämta våran lilla hund!

Men jag o mamma skulle prata mer senare.

Får hålla tummarna på att allt ordnar sig!

Men allt blir ju så otroligt sent.. huuua..

Hur ska man kunna hålla sig vaken?

Om vi inte hämtar hunden i Sthlm förens mellan 18 - 20-00 på lördag kväll?

Vi kommer alltså inte att vara hemma förens ganska sent på natten.

Suck, men det går nog bra om vi har barnvakt.

Hoppas det löser sig så jag kan åka med.

Vill inte ha Jocke vinglandes efter vägen ensam heller!!!

Nej, jag måste med o hålla koll! :)


Nu ska jag ta reda på lite här hemma o lägga mig i soffan o gooosa med Sagis som har hämtat alla husets filtar o ber mig mysa med hon!!

Världens finaste lill tjej :)


Hejdå!!

Av Malin Strömqvist - 2 december 2009 22:52

Hello!

 

Idag har jag städat upp lite här hemma.

Sen vaknade barnen, jag gav dom lite käk o sen satte vi oss ner o myste lite!

Sedan kom Lena o hämtade oss kl:15.00 ungefär!

Där hemma lagade Lena goooood goooood middag till oss ;)

Göttans!

Så man blev bjuden på suverän middag och Lena bakade lite tillsammans med Sagis, jag glömde att ta med babysittern så mina armar o händer var helt upptagna att bära omkring på Wilmin!

Det var tråkigt för jag hade planerat att ta med mig babysittern så jag också kunde vara med på bakningen!

Men vi ska ta en till dag här framöver o baka mera.

Det låter ju perfekt det :)

 

Lenas kakor blev svin goda ;) jummiee!

Deras hus är huuuuur fint som helst.. aa tro mig ett riktigt drömhus!

Jag längtar så vansinnigt mycket efter hus så fort jag hälsat på Lena o Jens.

Oj oj!

Men mycket jobb, men det är de verkligen värt!

Jocke o Jens slutade ungefär samtidigt o kom också hem o härjade ett tag.

Sen åkte dom iväg med Ecke o skulle hjälpa honom med någonting?

Dom var borta ett bra tag, men sen kom dom hem o käkade dom med!

Dom åt något annat eftersom dom inte ville äta nått som de var bönor i :p

Haha, mupparna där!

 Det var faktist svin gott, jag älskar den maten!

Lena får typ alltid göra den åt mig ;)

Och det uppskattar jag verkligen, för det är suuuper gött!!

Ah dom var iallafall as nöjda med sin middag också.

Dom åt köttfärspaj eller nått tror jag!

Dom åt som två toka och blev väldigt mätta dom med.

Tror ändå jag åt mest av alla :)

Saga åt också med mig o Lena, hon är så rolig som gillar sån mat!

En lite vegetarian kanske hon också tänker bli?

Haha, inte för att varken jag, Lena eller Linda är speciellt bra vegetarianer längre, jag äter ju Nyléns falukorv iallafall!

Medans Lena o Linda äter allt förbannat i kött väg.

Dom är duktiga dom, jag har inte vant mig så bra ännu.. och planerar inte att göra det heller :p

Tycker fortfarande allt är äckligt förutom nyléns falukorv ;p

Haha, det är löjligt jag vet.. men jag kan inte rå för det!

Har avstått kött alldeles för länge.. så då blir det äckligt.. Synd!

Det ser ju gött ut iallafall ;)

Lättsamt också om jag hade kunnat äta allt.. aja!

 

Även att Linda kom samtidigt som Jens o Jocke!

Skoj ;)

Hon hade med sig en present till Sagis, en liten julgran!

Jätte fin, så den ska jag o Saga pynta o göra fin imorron.

Roligt, hon kommer ju bli super nöjd när hon får ha en egen gran :)

Lill gummsan min ;)

Linda hade även bakat en sviiiiin god tårta som hon hade med sig.

Hon är verkligen sååå duktig på att baka o ah, allt!

Hon skulle kunna ha en egen resturang, LÄÄTTTT!!

Så jävla duktig o går verkligen in helhjärtat för de hon tar sig ann!!

Det var en tårta med pollyfluff och risen :D

Hon hade gjort alltsammans själv!

Så gott!!

Jens önskade sig en tårta av Linda i födelsedagspresent!

 

Även en annan sak som jag nyss fick veta.

Vi ska hämta valpen redan Lördagen den 12.e December!!

Så en dag tidigare!

Undra hur det ska gå..

Måste prata med Jocke om detta så fort han vaknar o kliver upp ur Sagis säng :p Jag misstänker att han har somnat, även han!

Så jag måste höra med honom om vad han tycker om det.

Jag tycker det låter helt underbart bra ja ;)

En dag närmare bara, JIPPI!!

 

Men man måste ju försöka ordna med barnvakt o hit o dit!

Hmm, om de ändå inte vore så långt..

Men jag ska försöka ordna barnvakt till mina små.

Men vi måste ju åka så vi är framme till ca. mellan 18 - 20.00

Så då blir det ju så sent innan vi är hemma!!!!!!

Oj, oj, oj!

Jag måste prata ut om detta ordentligt med alla jag känner :P

Hur ska detta lösas?

Ska jag måsta skicka karln min helt på egen hand!?

:'( det vill jag helst inte, vill inte att han ska ut o åka så långt själv.

Det är ju så halt o jag vill ju följa med honom..

Jag ska prata med honom o höra hur han tänker som!?

 

Nu ska jag smyga mig in i Sagas rum o kika om även han somnade!

Godnatt, Pösss!!



Av Malin Strömqvist - 2 december 2009 13:26

Fyfan vad det är förbannat jävla kallt ute!!!!

Det var ju inte precis det man längtade efter.

Den kom alldeles för fort, den här jävla kylan.

Jag ville ju bara ha massa snö, inte ISKALLT ute, så man ska behöva gruva sig för att gå ut.. suck!

Jag som hade tänk promenera ner på stan o gå på näbbar o klor o köpa mig ett nytt koppel o halsband?

Jag vet inte vart jag har alla mina hundkoppel o halsband..

Jag som haft så otroligt mycket.. och allt är bara borta :'(

Så tråkigt..

Men man får väl flasha med sin feta plånbok då :P

Haha, NOT!

Aja, det är inte mycket att göra åt.. får väl åka med någon ner på stan istället!

Vill inte gå med Wilma.. hon är så hostig :'(

Så jag vill inte dra ut henne i -13 grader så hon ska få ligga o andas så kall luft.

Nej urs, vad farligt!!

Bättre att vänta tills kylan gett sig lite eller hon slutat hosta.

Då kan vi ta oss en walk in the snow!


Även att jag skulle gå upp till Lena o Jens idag för vi ska baka.

Men Lena får hämta oss istället!

Det är bara onödigt att dra ut lilla Wilma i denna kyla när hon har dragit på sig någon jävla skit hosta!

Jag o Lena o Sagis ska baka lite olika kakor idag hade vi tänkt.

Det ska bli mysigt :)

Tror vi planerat att baka huuur länge som helst :P

Haha, men idag då ska vi iallafall göra det!

Saga skiner som solen när jag säger att vi ska till Lena o baka! :)

Wiiihoo säger hon också :D haha!

Sötnosen min ;)


Var nyss ute o rökte också, det är verkligen svin kallt ute!

Trodde jag bara kunde dra tre snabba bloss o sen älga in :P

Haha, men jag pinade mig att stå ute tills hela ciggen var slut.

Det tog hårt på mig :P

Jag är så jävla frusen av mig..

Skulle ha haft mig en jävligt tjock vinterjacka..

Ska nog titta efter något as som jag vill ha :P

Dyrt är ju alltid både snyggast o varmast!

Ah, synd man inte var tät då :P haha!

Men det kostar ju inget att drömma.. tur är väl det :)


Nu ska jag ta o lägga undan datorn..

Har inte så mycket att göra..

Saga har gått in till kattungarna o vägrar gå ut ifrån dom och Wilma har slocknat i babysittern o jag har redan städat upp här hemma i morse när jag klev upp o barnen fortfarande låg o sov!

Hm, undra vad man ska göra då?

Önskar jag hade haft mig en bil o ett körkort!

Vore ju en riktig dröm det, då hade jag bara kunnat ta bilen ner på näbbar o klor, ja men nu har man ju inget körkort!!!!!

Så den drömmen gick ju i krasch också..


Aja... dream on, malin!!!

Av Malin Strömqvist - 2 december 2009 00:02

Ja jag längtar så fruktansvärt mycket efter min valp nu.

Ska bli så vansinnigt roligt.

Ska nog gå ner på stan imorron på Näbbar o Klor o köpa halsband o koppel.

Om det inte är snor kallt vill säga..

Så jävla kallt ute nu..

Så jag sitter till o med o fryser inne..

Sitter i soffan med datorn på mig som värmer, plus en filt!

Men mina fingrar är som istappar..

Funderar på att låååååångt o vaaaaarmt baad!

Vore som inte helt fel det duuuh.


Jocke har nyss tagit sig en snabbdusch, så badrummet är ledigt nu ett bra tag fram över.. så jag är frestad att gå dit o lägga mig i badet!! :)

Vore grymt skönt..

Men jag vet inte om jag orkar resa mig upp :p

Haha.. man lider ju även av latheten!


Jag har sån längtan efter min lilla valp.

Och är så grymt sugen på att lägga ut alla mina bilder på denna söta lilla dam!

Så alla får se vilken sötnos jag snart har i min säng.

Men jag ska vara tjurig o inte berätta för någon vad det är för ett skrälle vi ska hämta hem ;) haha!

Det är så roligt att göra folk nyfikna! :)

Men jag kan säga att det är en tik, den är super tjock o fin, den kommer ifrån en rätt känd kennel och har fin fin stamtavla!

hihi :D jag längtar sååååååååååå otroligt!

Sen kan jag avslöja att den komma längst ner ifrån Skåne.

Men vi ska som sagt hämta den i Sthlm den 13.e då det är utställning i Sthlm!


Nej jag ska hålla mig ifrån att avslöja mera :)

Enbart för att jag vet att vissa av mina kära läsare är så otroligt lidande av denna nyfikenhet, vissa kanske till o med lidande av den sjukan än vad jag själv är ;) och jag älskar att göra så här bara för att :D

Haha, jag är ju jävlig!

Men jag är samtidigt så otroligt sugen på att berätta vilken ras o allt om valpen jag kan komma på, o lägga ut flera bilder på den!

Men jag försöker bita ihop :)


Även att mamma påminnde mig igår om att jag måste beställa tid hos fotografen för bilder på Wilmis medans hon är såhär liten!

Det är super viktigt, och Saga var 3 månader ungefär när bilderna på henne togs.. jag har inte ens tagit någon bild till tidningen ännu.

Så allt sånt måste också ordnas innan jul.

Då ska jag passa på att ta bilder på båda små flickorna mina :)

Kommer bli super bra!!! :D

Jag längtar hur mycket som helst! :)

Undra vad man ska ta för bild till tidningen då?

Det får bli en surpise! Jag har mina små funderingar ;)


Skriv gärna förslag på namn till min lilla valp :)

Jag har några egna redan, men vore roligt med lite tips!!


Nu ska jag ta mig ur min stora nya gosiga filt ut på balkongen i -10 grader o röka en cigg.. BRRRRR!!!!


Seeeya :)

Av Malin Strömqvist - 1 december 2009 20:18

Godkväll :)

Nu är det snart läggdags för min lilla Saga.

Wilma ska få äta en flaska till välling, sen byta blöja o på med pyjamasen sen är det även läggdags för henne också.

Jag har nyss sett Andra avenyn avsnitten för den här veckan!

Fyfan vad jag längtar tills på tisdag då nästa avsnitt kommer ut :)

Så otroligt spännande nu alltså!

Undra när dom ska stänga för jul då?

Hoppas aldrig, det är alltid lika tråkigt när dom slutar sända över jul o sommar.. Önskar att man kunde se alla avsnitt på en gång!

Jag skulle nog ligga o sträck se andra avenyn jämt då.

Eller iallafall så fort jag hade lite tid över!

Gud vilken OTROLIGT bra serie!

Alla som inte sett den ännu, SE DEN!  :-)

Ett kanon bra tips!

Den är så otroligt bra o jämt så spännande, alltid massa intriger o grejer!

Oj oj, har nog aldrig varit mer besatt av en serie tror jag! :)


Nu ska jag nog väcka Jocke.

Han sover fortfarande!!

Sen ska jag kanske ge Saga en till macka till kvällsfika?

Hon sa nyss att hon ville ha en till.

Sen ska jag lägga mig tillsammans med henne o sova ner hon :)


Nej, nu ska man göra ett ryck!

Skriver mer senare.

TJA!

Av Malin Strömqvist - 1 december 2009 18:29

Moa är hemma nu!

Hon hade en liten bebis och fick tid för tillväxtultraljud om 2 veckor.

Så då får man veta hur allt ligger till!

Men hon skulle inte föda ännu iallafall.

Jag om hade ställt in mig på det :P haha

Så man blev både lättad men samtidigt lite nerstämd :p

Jag blev ju så upp i varv när jag fick höra att hon fått åka in!


Aja, snart snart hoppas jag :D

Lena har även varit inne på tillväxt ultraljud idag!!

Hennes bebis var liten och hon fick en ny tid om 2 veckor hon också.

Så vi får hoppas att det går bra för båda dom två gravida kvinnorna!!

Haha! :)

Man är ju insatt i det mesta som har med graviditeter att göra.

Alltid lika spännande!


Nu har iallafall min karl tagit sig en slummer!

Han var trött, så han är såååå rolig o går o lägger sig o vilar.. o självklart somnar.. det suger!!

Så nu sitter jag här o har nyss sovit ner Wilma efter en flaska välling.

Och Sagis håller på att terrar Vito-Stackarn som vanligt!


Nu ska jag gå ut o ta mig några snabba bloss!

Sen ska jag nog se på lite tv o mysa med lillSagisen min ;)

PUSS!

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards