Alla inlägg under december 2009

Av Malin Strömqvist - 6 december 2009 13:33

Yes, nu är man förkyld också.

Jävla skit..

Dessutom är Sagis snorig o nyser o hostar lite också..

Det känns verkligen inte bra!

Hon som nyss blivit frisk av någon jävla konstig feber hon åkte på.

Då var hon inge snuvig alls, utan bara hög feber?

Aja, det är så synd om henne som bara åker på nått nytt.

Undra om Jocke också börjar ha lite ont i halsen?

Han låter som det, lite iallafall.

Ska nog fråga honom..

Även att Wilma typ hostat hela natten så jag inte kunnat somna.

Jag måste ju ligga o lyssna på henne då..

Hur hon andas som med mera..

Ja man har haft en jobbig natt!


Nu ska jag försöka aktivera Jocke till o åka o kolla på ett hus som tydligen uthyres, fast vi ska ändå inte flytta :p

Men det är så roligt o titta iallafall! :)


Vi ska ju åka den 12.e december o hämta valpen våran.

Alltså på lördag!

Så det är nu mindre än en vecka kvar!

Jiho, längtar som en tooook! :D

Fick även ett erbjudande att åka o hämta upp ens hund o ställa ut honom på stora sthlm, men vi ska ju åka på lördagen o hämta valpen.

Synd, hade vi åkt på söndagen hade jag lätt tagit med denna underbart vackra hund, nöjet hade varit helt och hållet på min sida att få ställa ut honom där.

Eftersom han antagligen skulle ha kammat hem alltsammans ;)

Aja det var tråkigt att inte det blev någonting!


Jag är iallafall super glad att tiden gått så fort hittills!!

Snart är de lördag o då bär de iväg till Stockholm :D

JIPPI!!


Av Malin Strömqvist - 4 december 2009 23:33

Idag åt vi pizza, verkligen suuuper gött :)

Sen har vi sett idol, tur att Tove åkte alltså, jag blev helt chockad när Erik hängde löst.. trodde verkligen han skulle sitta säkert!

Men där ser man..

Tror bara det är barn som ringer in o röstar!!

Aja, tur att det står mellan Erik o Calle i finalen.

Men jag hoppas verkligen att Erik kammar hem detta!!

Han är heeelt makalöst bra på att sjunga den människan..

Så jag hejar på honom såklart :D


Sagis somnade i soffan medans vi såg idol.

Hon hade fått en godispåse av Jocke som hon mumsade i sig.

Och vi käkade lite chips också.

Hon blev glad när Jocke kom hem med pizza också! ;)

Lillsnuttan min, hon tyckte det var sååå gott :)


Nu har jag och Jocke precis varit ute o rökt.

Ska nog se på en film snart också innan vi ska gå o lägga oss.

Måste bara duscha också!

Men nu ska jag vara social med Jocke, love of my life <3

Han är verkligen världsbäst :D


Godnatt o toddilooo!!


Av Malin Strömqvist - 4 december 2009 16:12

Åh nu sitter man här och inväntar älsklingen!

Han slutar om 18minuter nu.

Så det är inte alls lång tid kvar tills han kommer in genom dörren här och är hemma heeela helgen :) Det är verkligen helt underbart!

Det bästa som hänt är att han fick de här nya schemat.

Sååå bra! :)


Har nyss städat och plockat här hemma också.

Så nu är det hyffsat rent!

Känns svin skönt :)

Man är ju flitig när Jocke jobbar, haha!

Då är det alltid glänsande här hemma..

Men så fort det har varit helg och man bara slappat så lägger man som det på hyllan, att hålla efter med städningen :P

Haha, det är ju så.. det finns så mycket annat att göra tillsammans än att städa!!

Men nu har jag iallafall plockat undan allt här hemma och dammsugat, dammtorkat, plockat ur och i diskmaskinen och piffat upp lite.

Har tänt doftljus också så nu luktar det jätte gott här!

Alltid roligt när det luktar gott, jag älskar verkligen doftljus :p

Kommer ihåg när vi bodde i Långsele.

Då jävlar luktade det doftljus överallt, så gott luktade det.

Haha, men det var för att de luktade från grannarna också :p

När man kom hem med efter att ha varit någonstanns o klev ur bilen så luktade de till o med ut :) vi hade samma doft!!

Den luktar ju gooodast, från "Elisabeths" köpte vi den :)

Måste nog köpa lite nya dofter därifrån snart!

Det är så roligt med luktljus :)


Nej nu ska jag ta och gosa lite med Saga.

Wilma sussar sött hon, lilltussan min!

Hon är fortfarande krasslig.. men ingen feber!

Som tur är.

Men det är som Jocke säger också, att lite feber kan vara bra ibland.

Med tanke på att feber faktist är till för att döda bakterien man fått i kroppen!

Men jag är samtidigt glad att Wilma inte åkt på febern.

Hon har jätte jobbig hosta, hon nyser hela tiden och snorar som en tok!

Det är så synd om henne, hon är ju så liten :(


Nu ska jag vara social o go med min lilla Sagis!

PösS!

Av Malin Strömqvist - 4 december 2009 11:33

Tjena mittbena!

Jag skulle verkligen behöva gå ner på stan o köpa mig lite nytt smink.

En ny mascara, foundation, o lite annat smått o gott ;)


Men Wilma fortsätter med att nysa, snora och hosta :'(

Stackars min lilla lilla plutt!!

Så jag avstår från att gå ut även idag.. det känns som bara dumt..

Hon får vara inne o vila o mysa under sin filt bara :)

Sova o äta som alltid annars!

Men det är nog de bästa de ;) Lilltussan!

Helt ofattbart att hon fortfarande har kvar allt sitt hår också.

Tror alla utom mamma har sagt till mig att hon kommer tappa håret!

Men icke, ni har haft fel allihopa!

Haha, inte ett endaste hårstrå har försvunnit från hennes huvud!

Hon är snarare mer lurvig än innan!

Haha, så otroligt gulligt med allt detta hår, och det är så jäävla mjukt o skönt!


Jag har nog världens finaste barn!

Och ibland känns det som om jag skulle vilja ha hur många som helst!

Men ja vill nog att vi ska ha ett hus till att börja med nu.

Haha, det blir ju lite trångt med hur många barn som helst i en lägenhet!

Sen vet man inte om jag vågar skaffa nå mer barn heller :p

Jag är så rädd för förlossningar, fast det börjar kännas (som vanligt) Som att det inte vore någonting alls att föda.. som att:

"äsch jag hade ju världen enklaste förlossning"


Och visst, min senaste nu med Wilma var antagligen en super duper bra förlossning, en sån som alla skulle önska sig, men det finns ju nackdelar med att det går så fort också.. 

Men jag har gärna en till förlossning på 50 minuter :)

Om jag ska föda några fler gånger vill säga..

Fast jag känner mig ju o andra sidan rätt nöjd med det jag har också! ;)

Världens finaste och mest underbara barn.. det har jag verkligen!


Nu ska jag gå ut och ta mig en rök.

Wilma har somnat så jag ska passa på att röka medans hon är tyst :p

Men nu ni, bara en vecka kvar tills vi drar till Sthlm o hämtar hem våran lilla hundvalp.. guuud vad vi läängtar alltså :D

Det ska bli så otroligt mysigt och roligt, spännande också! ;)

Jag älskar att ligga o snusa på en valp, hur gott luktar dom inte då???

Åhhh, LOVELY!


Bye bye!

Av Malin Strömqvist - 3 december 2009 22:13

Nu sover  båda mina små prinsessor!

Dom är så otroligt fina o snälla mina älsklingar :)


Jocke är i duschen han.

Sen ska vi nog se på nån bra film tror jag, innan vi somnar!

Jag är svin trött idag.

Så jag lär väl däcka om filmen inte är så bra :p

Fast jag brukar kunna hålla mig vaken rätt bra ändå!!

Men jag hoppas den är bra :-)


Ser på en film som går på 6an.

Tror det är den hära nya American Pie, typ från 2007 eller nått?

Ni vet den som de inte är dom vanliga skådespelarna i...

Den är verkligen heelt sjuk :p

Men inte så bra som dom vanliga American Pie filmerna.

Dom äger ju verkligen :-D haha!

Kan aldrig sluta skratta när jag ser någon av dom.

Dom är heeelt sjuka och pinsamma o så vansinnigt roliga..

Det är sån fruktansvärt låg nivå på humorn i dom filmerna, så dom är ju så barnsligt roliga.. skrattar bara jag tänker på dom! :-)


Nu ska jag ta o gå ut o röka några bloss!

Sen ska jag väl in o lägga mig i soffan under min filt och mysa tills Jocke har duschat klart, då blire film o göttttaa!! :D


PÖSS HEJ!

Av Malin Strömqvist - 3 december 2009 18:43

Hejsvejs!


Nu sitter jag framför datorn igen.

Spelar lite tetris, som jag gått o bleve besatt av!

Wilma sover o vilar sig lite :) Det behöver hon verkligen, lillgumman min!


Sagis har jag nyss badat :)

Så hon är nöjd och glad, självklart super trött som alltid annars efter hon har badat! haha :) lillplutten!!

Sen har hon ätit 2 pepparkakor så hon sitter o myser nu!



Nu ligger vi hela familjen i soffan o har det mysigt!

 Jag älskar verkligen när det börjar vara julstämning också!

Det är verkigen det mysigaste som finns.

Jag önskar att jag fick elda i min öppnaspis!

Det vore verkligen pricken över i:et!!


Kanske ska tända lite värmeljus så det blir mysigare här?

Ja så får det bli :)

Jag får göra det istället för att sura över att jag inte får elda i öppnaspisen!

Tjabba!


Av Malin Strömqvist - 3 december 2009 17:27

Jahaja då var man utan man också!

Han säger:

 "ja ska bara gå ut o röka med Dalmir, kan du ta fram F-kassans nr under tiden?"

Yes, säger jag o slår upp nummret och inväntar karln.

Men jahapp, så har han smugit sig in hos Dalmir & Moa o sitter nu där nere?

Haha, vilket svin till karl man har.

Nu sitter man här o håller fan på att somna i soffan.

Längtar tills jag ska gå o lägga mig!

Är så otroligt trött nu alltså..


Har just lagt ut Brion på blocket också.

Nu när jag har en syskonvagn så behöver jag ju inte ha alla andra vagnar.

Men det är synd, jag hade gärna haft kvar den!

Absolut den bästa vagnen man kan tänka sig..

Så jag hade gärna haft den kvar.

Men aja, Jocke tycker inte vi behöver ha tre vagnar som står nere i källaren.

Och det är ju iofs sant..

Så vi har sålt den svarta sittvagnen, o nu ska vi sälja brion också.

Brion är ju as bra, dessutom är de en kombivagn.

Men men, Jocke tycker det är onödigt och innerst inne så håller jag väl med.


Så nu ska jag ta o mysa lite med Sagis o kattungarna!

Pusshej!

Av Malin Strömqvist - 3 december 2009 16:13

Tjena!

Nu har jag varit på näbbar och klor.

Jag köpte ett litet tuggben och en fint rött brett halsband med matchande rött och brett koppen!

Jätte fint, verkligen! :)

"Nu måste vi ju hämta våran valp så jag kan gå på en pommis"

Säger Sagis när hon ser de vi köpt :)

Haha, sötaste gumman min!!!!


Nu har jag nyss lagat mat, det blev stuvade makaroner och korv.

Gott :)

Jocke blev också glad när det stog mat på bordet när han kom hem ;)

Haha, tur att man kan göra han lycklig också!


Nu ska jag ta o plocka ur diskmaskinen o plocka i all smuts disk i den sen.

Så det ser lite fräschare ut här hemma :)


PÖSS!

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards