Alla inlägg under november 2009

Av Malin Strömqvist - 20 november 2009 18:42

Ja det var vad Jocke kom hem med från systemet.

En vinare till mig tills imorron o några öl till honom tills ikväll..

Men efter jag hade packat in min vinare i kyskåpet så fick Dalmir den :P

Haha, men det gör ingenting jag skulle få tillbaka den imorron!  :)

Killar är ju som dom är.

Men nu har dom nyss åkt till Jens, Jocke o Dalmir alltså!

Så dom får de väl roligt ikväll då :)

Dom visste inte om de blev krogen sen, eller Jocke sa att han skulle då fan inte ut..

Men jag vet ju hur det brukar sluta ändå :P

Han kommer hem runt 1.00 med stämplar överallt! Haha

Nejdå skoja bara! :)

Det har hänt en gång bara, han dricker aldrig, Jocken min!

Så det är väl roligt för honom att göra någonting :)


Imorron ska ju som sagt jag kanske också göra nått om jag inte ångrar mig som vanligt :P

Jag berättade för Madde att jag skulle kanske ut imorron, o hon sa direkt att jag komma dra mig ur som alltid annars :P haha, man verkar vara ökänd för det :P

Men jag vet inte alls jag, jag tycker ju det är lugnt o skönt att bara vara hemma på kvällarna :P

Jag o Jocke har blivit såna mysmänniskor sen vi träffades!

I början så var vi alltid ute 3 ggr i veckan o härjade.

Men sen så började vi säga att vi slutar med onsdagar, det suger ändå.

Sen sa vi samma sak om fredagar, o till sist så trivdes vi bättre o bara ligga hemma i soffan o se på film o alla serier vi brukade se på :P

Och sen blev jag med barn, o sen dess så har vi bara varit hemma typ o sett film varje kväll :P

Det känns som om det var en evighet sen man var ute.

Och det är mycket roligare när vi går ut tillsammans, men det känns som om nu kommer vi inte kunna göra det när vi har två barn :P så då får man väl gå ut utan karl om man ska ut!


Någongång kommer vi väl kunna ha barnvakt o gå ut tillsammans.

Men det är inte hela världen heller :P

Mig bekommer det inte, jag har inte sånt stort sug efter att gå ut längre, man växer upp så fort när man har skaffat barn, då är allt löjligt o inte alls lika roligt!

På sommaren tycker jag det kan vara extra roligt o gå ut, men då är det ju så mkt utomhus o massa tillställningar o grejer! Så då äre roligt :D

Men jag ska nog gå ut imorron om jag känner för det, och om jag mår bra!

Har som haft så ont i huvudet o så nu i några dagar!

Skulle dessutom vilja ha med mig min Linda ut imorron isåfall ;)

Men hon vägrar väl, haha.. jag ska försöka att bearbeta henne lite, så kanske hon vill :)


Nu ska jag ge Wilmin flaskan o sedan leka lite med Saga så inte hon somnar här där hon sitter!

Hon är väldigt trött nu, o nu får hon inte sova :P

För då får jag ha hon vaken hela natten!

Hon brukar aldrig lägga sig såhär tidigt på kvällen annars!

Nu måste jag härja med barna mina ;)

YOOOO, BITCHES!

Av Malin Strömqvist - 20 november 2009 16:50

Saga är så busig så jag vet inte vad jag ska göra med henne!

Nu kommer snart Jocke in genom dörren och vi läängtar efter honom :)

Så mycket ;)

Han skulle hämta pizza så vi ska ha det mysigt o käka lite pizza o en ska jag se idol! :D

Längtar!!!

Markus skulle nog komma förbi o hälsa på en sväng också!

Sen ska Jocke till Jens, dom skulle dricka lite pilsner dom :P

Men imorron ska nog jag göra något också ;P Kanske gå ut?

Men jag brukar ju ändå bara ångra mig, haha!!

Men jag ska iallafall fundera lite på att hitta på något skoj ;P

Kan ju vara kul o göra nått annorlunda för en gångsskull, annars är jag ju bara hemma oftast, eller hos mamma o pappa :P haha!

Så rolig är jag ;) Men jag trivs att ha det så :P

Eller det gör vi nog alla, haha! ;)


Har iallafall flyttat ut kattungarna ur garderoben idag :)

Så nu bor dom på golvet istället, dom har ju börjat röra så mycket på sig.

Så det är nog bra att dom får ligga på golvet o kravla på!

Har bäddad jätte mysigt o gjort fint till dom :D

Så dom blev nog glada o de blev nog Dee dee också, fast det var lite annorlunda mot garderoben.

Men jag tror det ska gå bra.

Hoppas inte Dee dee vill bära tillbaka dom bara, men det tror jag inte?

Tror hon kommer trivas där i de mysiga lilla hörnet dom fått :P


Nu ska jag sova ner Wilma lite så jag kan äta pizza utan att hon ska avbryta mig :P

Haha, nej då hon är ju så go min lilla sötnos!

Saga ska också få äta pizza o det är hon glad över :D hihi!


Nu ska jag sussa ner lill wilmis!

Tja!

Av Malin Strömqvist - 20 november 2009 12:29

Åååå jag är så jävla less på detta väder!

Jag vill så gärna ha snö, bara lite skulle räcka.. bara så det är vitt på marken!

Lite ljusare o finare när man tittar ut på morgonen.

Så Saga hade kunnat gå ut o leka i snön.

Hon vill så gärna ha snö hon också!!

Men man verkar ju ska ha nån jävla PISS höst hela vintern?

Kollade på bilder från sommaren igår också, fan vad jag längtar!


Det känns ju som att tiden har stannat, så det blir aldrig sommar!

Man kommer inte ett enda steg närmare sommaren känns det som när aldrig vintern kommer..

Suck!

Längtar till sommaren då vi ska på Öland o sola o bada också!

Kommer att bli helt underbart!

Saga och Nova längtar så otroligt mycket efter Öland dom också.

Dom är så jävla söta att lyssna på när dom börjar gå ann om Öland!

Det är så roligt att höra att dom verkligen har något att längta efter!

Dom är så förväntansfulla o blir så spralliga när dom börjar prata om Öland o allt dom ska göra där! ;)

Sötnosarna ;)


Nu har Jocke nyss varit hemma med ett paket cigg till mig o pussat lite på oss!

Vi saknar han redan, men som tur är så behöver vi bara längta efter honom i 4 timmar till!! :D

Det finns ju dom som har det värre.

Så jag ska inte klaga :P haha!

Jag är så glad att han jobbar som han gör :-)

Tur är väl det?


Skulle ha velat gå ut på en promenad också, känner verkligen för det.

Men jag får se?

Mår som ett arsle idag också, jävla skit!!

Men jag får se om jag rycker upp mig, ska ta en alvedon nu så kanske jag känner mig bättre!

Är så trött också.. men ja, som sagt vi får se!


Känns iallafall svin bra med våran nya tv :D

Den är stor o snygg!

Nu ska jag sitta o se på lite tv innan jag gör någon nytta här hemma!


Bye!

Av Malin Strömqvist - 19 november 2009 23:47

Idag somnade mina kära barn sent.

Eller iallafall Sagis!

Imorron ska jag kliva upp i tid med henne o kanske gå ut på en morron promenad om vädret tilllåter

och om jag känner mig piggare.

Är väldigt trött nu, men samtidigt sugen på att se Twilight igen!!

Vet inte hur jag ska göra :P

Men orkar inte bara gå o lägga mig, skulle gärna ta mig ett varmt bad också!

Ja jag får se vad jag gör..


Nu ska jag iallafall tydligen klia Jocke på ryggen?!

Idéer han har såklart :p

Haha, men man får väl ge honom lite uppmärksamhet också :P


Skriver i morrron igen!!

Vi har iallafall fått våran nya tv som är jätte fin o stor :D

GODNATT!

Av Malin Strömqvist - 19 november 2009 16:08

Jag har inga ägg hemma så jag kunde inte göra kladdkaka som jag hade tänk!

Så jag o Saga gjorde lite chokladbollar.

Dom blev lite misslyckad, o jag hade inge pärlsocker så det fick bli kockos!

Det gillar jag inte :P

Gillar mycket mer med pärlsocker!!

Fast Sagis tyckte dom blev härligt goda :P tur det iallafall :)


Wilma ligger o sprallar i sin babysitter!

Jocke kommer snart hem, om 20 minuter slutar han, underbart!!

Och snart snart snart får vi våran nya tv, vilken timme som helst nu :D

JIPPI!!

Det känns så super roligt!!

Jag har inte riktigt lika ont i huvudet längre, men fortfarande lite..

Ska nog gå ut och röka så känns allt mycket bättre :P

haha ;)

Linda o Daniel har åkt till Sundsvall nu efter hon slutade kl 14.00

Jag tycker inte om att ha dom ute efter vägen i detta busväder!

På tal om vädret, så hatar jag det mer än igår!

Så jävla less alltså, när ska det bli SNÖ storm och SNÖ KAOS?!

 Jag vill ha riktigt jävla busväder, inte bara tråkigt jävla regn oväder o blåsst!!

Jävla skit väder.

Riktig snökaos kan det få vara :p

Eftersom det ändå är så jävla kallt så villl vi haaa snöööö nuuuu! :D

Tror alla håller med mig också :)


Nej nu ska jag blanda lite saft till Sagis, hon ber mig!

Sen ska jag ut o blåssa innan min kärlek kommer in genom dörren! :)

Jag har iallafall slagit igång diskmaskinen idag o bakat lite negros!

Tycker jag är jätte duktig för o känna mig som ett vrak!


Men jag har nog inte svininfluensan :P

TUR!

Jag skulle aldrig klara av att få nått sånt dylikt, men jag vägrar att vaccinera mig o mina små sötnosar!

Jocke tänker vaccinera sig, men de får han göra som han vill :P

Men små tussarna ska då inte ha nå jävla vaccin som är oprövat!!

Och verkligen inte jag heller! 

Hövva, det avstår jag.


Yo bitches!

Av Malin Strömqvist - 19 november 2009 13:01

Ja ni undra om man dragit på sig någon sjuka?

Madde är ju dålig, hosta, huvudvärk, illamående, feber till o från.

Tänk om jag blivit smittad??

Hoppas inte det, jag vill då inte ha någon sån sjuka..

Men jag har bara huvudvärk nååååå jävulskt o illamående!

Trött som ett svin är jag också..

Men jag tror inte jag har feber iallafall!

Hoppas inte, vill inte att mina små ska bli sjuka!!

Fast det kan vara helvetesveckan som får mig att må så dåligt också..

Hoppas jag känner mig piggare imorron!


Längtar som fan tills ikväll då jag får gå i lägga mig.

Ska bli så skönt!

Saga har haft några kassa kvällar då hon somnat fint o bra i sin säng sen efter någon timme så kommer hon upp o vill vara vaken?!

Jag blir tokig, vet inte vad jag ska göra ens?

Måste nog aktivera henne på något sätt :P

Men just nu känner jag mig inge pigg alls, vill bara sova.

Huvva, har sådan hemsk huvudvärk!


Igår såg vi iallafall på nya Wallander - Läckan!

Jag tycker inte att det var så där jätte bra faktist.. de finns ju bättre :P


Längtar redan tills det kommer en till ny film!!

Jag önskar att jag hade haft en svin stor godispåse just nu.

En stor filt och att det var kväll så jag snart kan få sova :p

Då hade jag kunnat ligga i soffan framför tvn o sett en bra film, varit nerbäddad under min filt o käkat en massa godis! vore ju rena drömmen just nu alltså :P

Känner mig så jävla kass!


Men det är nog över tills imorron!

Idag får vi våran nya tv också :D JIPPI!! :)

Som vi längtat efter den, så man måste ju premiär se någon bra film på den ikväll :D

Blir ju toppen det hära alltså! ;)


Nu ska jag gosa lite med Sagis o underhålla henne!

Skriver mer senare..




Av Malin Strömqvist - 18 november 2009 20:59

Wilma sussar sött i sin säng.

Och Saga har nyss tagit ett kvälls bad, kvällsfikat, borstat tänderna med mera.

Så nu ska jag snart stoppa henne i säng också :)


Sen ska jag bara sätta mig ner i soffan och se på nya Wallander tillsammans med min fina Jocke! <3

Jag har längtat efter att se en bra film!

Alla Johan Falk filmerna är ju kung dom också, men de håller ju inte på att göras nå flera av dom nu..

Tråkigt eftersom dom var jävligt bra, bara de att Johan Falk är en sån dålig skådis tycker jag!


Jocke ligger i Sagas säng just nu..

Risken är väl att han somnar där :P haha!

För Saga brukar helst vilja att jag ska sova ner henne! :)

Så det slutar väl med att han somnar där o hon springer omkring vaken! haha!

Nej men han har faktist sovit ner henne några ggr nu på slutet o det har gått jätte bra.

Så det kanske går bra även i kväll?

Det tror jag nog de gör ;)


Wilma somnade för en timme sen ungefär o jag tror att hon kommer sova hela natten.

Hon brukar nästan alltid somna runt 21.00 o sova hela natten.

Så det gör nog inget att hon somnar en timme tidigare!

Då kliver hon väl bara upp en timme tidigare imorron bitti! :)

O det gör ju ingenting, för hon vill ändå alltid somna om igen :P

Gullgrisen min ;)

Jag har såna otroligt fina och duktiga små flickor!!

Jag är världens lyckligaste som fått såna underbara barn, det tackar jag gudarna för!

Dom gör mig verkligen ALLTID glad :)

Mina söta små trollungar!


Skickade även in Wilmas namn idag till Skatteverket, så Linda nu vet du vad hon heter!

Haha ;) Du fick som du ville..

Wilma Linda Magdalena Strömqvist -Westin ;)

Happy?

Det blir bra det, haha..

Åsså fick man ju göra Linda super glad dessutom! :D


Nu hör jag hur Jocke ligger och sjunger som en tok där innifrån Sagis rum :P

Han är för duktig han, min älskling!!

Dom sjunger Lille katt, Björnen sover o massa annat! :)

Haha, så gulligt så! ;)


Nu ska jag ringa mamma o surra med henne lite!

Skriver kanske mer senare! :)

Tja!

Av Malin Strömqvist - 18 november 2009 16:38

Nu jävlar har man städat så svetten rinner av en :P

haha, nejdå!

Inte riktigt så illa är det, men fan inte så långt ifrån!

Man har plockat hela dagen o dammsugat, skurat dammtorkat, storstädat Sagas rum och bäddat rent! :)

Så nu längtar jag tills jag får gå o lägga mig i min nybäddade säng!!

Finns det nått skönare eller?

Nej jag tror inte det :) Det är helt oslagbart att krypa ner under ett täcke som luktar nytvättat! :D

Lovely!!

Nu känner jag mig svin duktig o hel nöjd när det är rent o fräscht överallt!!

Har även vikt hälften av all tvätt också, man är ju stolt över sig själv :P

Men jag har haft snälla barn idag, Saga har bara rivit i allt litegrann o Wilma ha legat snäll o titta på!

Skönt när dom är så hjälpsamma :P

Annars ger man ju upp allt städande så lätt!!


Nu sitter jag o väntar på att älsklingen ska komma hem :D

Längtar efter honom så mycket!

Allt är så underbart nu när han jobbar mellan 8-16.30 varje dag!

Gå inte att beskriva skillnaden mot schemat han hade förut.

Nu är allt helt fantastiskt! :)

Haha!

Jag känner mig som världens lyckligaste människa :D


Nu ska jag se vad Saga hittat på för bus :)

Skriver mer senare...

BYE!

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards