Alla inlägg under november 2009

Av Malin Strömqvist - 13 november 2009 16:44

Jag skulle så gärna vilja ha obegränsat med pengar!

Nu måste jag iallafall köpa nytt smink o lite nya kläder..

Det ser även ut att bli en ny tv.

Roligt :D

Det är så underbart med nya saker, man mår gött av det :)

Men endå så finns det så otroligt mycket jag vill ha.

Skulle så gärna kunna tänka mig en hund :P

Men Jocke envisas med att vi bara ska ha rottweilers.

Men jag kan faktist tänka mig en fransk bulldog också!


Är dom inte helt underbart söta eller?

Jag älskar dom, så goa små grisar!

Men visst, rottweilers är ju helt lovely dom också..

Ah man skulle som sagt ha haft obegränsat med pengar!

Nu ska jag nog ta o sminka mig lite..


Sitter som ett miffo i soffan fortfarande!

Måste ta o rycka upp mig lite..

Mina småa fina flickor sover iallafall gott dom!

Saga somnade också, hon sa att hon va så trött, så jag lät även henne sova lite då!

Ska snart ta o väcka henne..

Men först ska jag nog ta tag i mitt nylle så man ser ut som en människa!


Skriver mer senare..

Pöösss!

Av Malin Strömqvist - 13 november 2009 13:43

Jaha, idag åker mamma pappa madde o nova till sundsvall för nu ska dom även köpa en ny stor tv..

Lyxarna där!

Dom som har en ny tv tycker man?

Men dom ska som vanligt alltid vara värst.

Även att Madde nyss köpt en ny svin snygg tv :P Aset där.

Plus att nu ringer Linda o berättar att dom också ska köpa en ny tv!!


Så jag funderar också på att köpa en ny tv :P

haha, så man blir en i mängden ;)

Nejdå, men jag vill också ha en lite större tv!


Om man ändå hade en massa pengar :D

Vore ju livet det!


Nu ska jag ut o röka o surra lite med Linda i telen innan hon börjar!!

PÖSS!


Av Malin Strömqvist - 13 november 2009 00:42

 

 


Idag har vi ätit tacos hos mamma o pappa!!

Såååå super gott!

Skulle nog kunna äta ihjäl mig på den maten ;)

Finns det något godare??


Vi har även köpt en syskonvagn idag! :)

HUR FIN O BRA SOM HELST :D

Den tackar vi verkligen super mycket för, vi är så nöjda o glada över den!


Nu ska vi nog sussa!

Jocke är jätte trött o måste ju upp i morron :)

Han har ju ansvar han..

Jag har nyss badat också, hur sköönt som helst!!


Nu säger jag godnatt :)

Seeeya!!

Av Malin Strömqvist - 12 november 2009 15:55

Nu ska jag nog ringa mamma och höra hur det går för henne att göra stan.

Ska röka också, hämta posten ringa ett samtal o sen mata wilma sen ska jag nog åka till Långsele!


Nu ska jag stressa på lite!

Seeya bitches!!

Av Malin Strömqvist - 12 november 2009 14:01

  

Tjabba!

Idag ska jag nog köpa en syskonvagn!

Känns helt underbart.

Då ska jag o mina småttingar börja gå ut o gå på dagarna ockå då inte Jocke är hemma :D

Känns verkligen jätte bra!!

Det är ju inte precis enkelt att vara ute o gå med två vagnar! :p

Haha, nej det är nog omöjligt!


Nu sitter jag o vippar ner Wilma i babysittern.

Hon är så trött o behöver nog sussa en stund! :)

Sagis o jag sitter i soffan o myser! <3


På måndag fyller Madde 20 år!

Så då ska vi äta tårta, wiiiho! ;-)


Nej nu ska jag ringa mamma o fråga vad hon gör :D

Hon är ju ledig idag!! 



Ni får se en bild på världens finaste Harry idag!

Saknar verkligen honom jätte mycket!! :(


Hej svejs pizzafejs!!!

Av Malin Strömqvist - 11 november 2009 23:46

  

Jag känner nog att jag törs påstå att jag lever världens bästa liv ;)

Det kan ingen ta ifrån mig!!

Allt är så underbart och bra, varje dag händer något roligt.

Och jag tror på fullaste allvar att jag blir lyckligare för varje dag jag lever!


Idag kom Linda o hämtade mig, sagis o wilmis!

Vi åkte till Långsele hem till mamma o pappa, där ställde Linda till med stor bak då :D

Lussekatter, jag gillar inte såna :P

Men alla andra tycks ju älska dom, så dom fikade som galna där!

Saga o Nova gjorde så fina små lussekatter proppfulla med russin :P haha!

Så söta små lussekatter ;)

Duktiga flickor.

Dom tycker ju att det är så roligt att få baka o vara med o hjälpa till.

Tror det är de finaste man kan göra för sina barn, att låta dom vara med på allt man gör!

Dom uppskattar det så otroligt mycket, det märker man verkligen när dom växer o blir såhär pass stora som Sagis o Novis är nu.. tiden bara rinner iväg och dom är redan över 2 år gammla.

Känns som om det var nyss dom kom till världen!

Wilma är verkligen super lik Saga när Sagis var lika liten som Wilma!

Helt vansinnigt lika är dom.

ROLIGT att se, verkligen ;)


Madde och mamma åkte iallafall upp till stallet för Madde skulle rida lektion.

Så jag, Linda, pappa, alla barn och Jocke fick härja.. o ta hand om allt ansvar medans mamma o Madde var ute på nöjen :P haha, skoja bara! :)


Saga o Nova tog ett kvälls bad tillsammans också som vanligt ;)

Sen kvällsfikade dom o la sig o myste lite innan vi åkte hem!

Nu har till o med Jocke gått o lagt sig.

Jag kanske också ska göra det?

Men jag sitter ju o överväger att se veckans avsnitt av andra anvenyn som jag inte sett ännu!

Har ju som längtat efter det :)

En så otroligt bra serie det är då :D haha!

Jag verkligen älskar Andra Avenyn :)


Ska iallafall ut o röka nu, sen ska jag äta min Japp o kanske se veckans avsnitt då!

Men nu ropar balkongen på mig ;)


GODNATT, PÖSS!

Av Malin Strömqvist - 11 november 2009 12:43

Jag ska nog baka lussekatter med Linda idag!

Men jag vill ju att hon ska tapetsera o inte baka :P haha

Så jag får stå för bakningen så får hon tapetsera medans! ;)

I natt har jag drömt en massa sjuka saker, helt förvirrad var jag när jag vaknade!!

Hövva, så sjukt när man blir så yr att man inte vet vad som är sant o vad som är dröm..


Wilma ligger iallafall o sussar lite o Sagis sitter o här brevid mig o kramas och ber mig måla hennes små naglar :P

Sötnos!

Klart jag ska måla naglarna på hon ;) Hon blir ju så otroligt glad då och stolt!

Hon tycker verkligen att hon är världens finaste :) <3


Jag är svin hungrig nu o skulle vilja ha en pizza eller tacos :P haha!

Som vanligt ;) Göttans vore det ju!!

Men det är ju inte middagsdags ännu! SYND, annars hade man nog slagit till på stort ;)

Men jag börjar faktist vara lite små sugen på Faijita-Sallad också!

Tro det eller ej, jag som blev så avskräckt av det när jag var med barn..

Men nu jävlar börjar man känna sig lite sugen, absolut INTE lika sugen som på tacos eller pizza!

Men ah, det känns som ett alternativ en helt vanlig dag.

Men jag vet inte om jag vågar äta det :P


Ne nu ska jag ut o ta mig några snabba bloss!!

PÖSS!



Av Malin Strömqvist - 10 november 2009 23:29

  


Tjennna!

Man känner verkligen att det börjar vara vinter nu.

Fy satan vad kallt det är ute.. hövva!

Kom nyss in, var ute o lämnade en sak till Madde som hon glömde här tidigare idag.

Hon o Emma var ute o motionera med hunna sina!! :P


Idag har jag städat typ 7hundra gånger känns det som!

Haha drygt!

Men så äre ju när man har barna som vill leka med allt förbannat i hela lägenheten :P

Men dom är ju för härligt ;)

Först så kom Susanne o Theo och hälsade på, vi satt o surra om allt från A-Ö!

Det var sköj att dom kom förbi, nästa gång får man väl se till o ha lite fika hemma! ;)

Sen efter ett tag så kom Madde o Novisen också.

Då blev det ju härjning såklart, Nova o Saga är ju väldigt hjälpsamma mot varann när det gäller o förvandla mitt tv-rum till leklandet :D haha!

Sen kom Malin och Wille o då blev det ju ännu mera buuuus! :)

Susanne o Theo drog ner o gjorde stan.

Sen drog även Malin o Wille ner o gjorde stan o skulle fika!!

Jag städade undan ännu en gång, o så kom min Linda!

Vi drog ner till tandläkaren med Sagis o kollade tanden.

Madde o Nova fick stanna hemma o passa Wilmis, men hon sov hela tiden :P

Även Nova tog o sov en sväng :)

Så Maddi hade lugna gatan här hemma! Skönnnt!

Hos tandläkaren gick det fin fint, min lilla flicka var sååååå duktig o fick en leksak också! ;)

Jag fick lägga mig i tandläkarstolen o så la jag Sagis uppe på mig, så det gick bra.

Jag hjälpte till o visade tanden så dom fick snabb kika, o hon var så duktig så!

Dom tyckte inte det såg ut att vara någon fara.


Så det känns ju jätte skönt iallafall.

Funderar på att åka ner på badhuset någon dag nu i veckan så hon inte ska vara rädd.

Men det tror jag inte hon är, men man vet inte!

Så hon får lite nya glada minnen från o bada o så ;) kan ju vara en idé?

Tror det blir så iallafall!


Sen när vi kom hem så käkade vi lite middag, Jag, Madde, Jocke, Nova o Sagis! :)

Sen åkte Jocke o handlade o köpte en Frödinges kladdkaka! Jummiiiiee ;D

Typ världens godaste kladdkaka eller vad???? :D

Så kom Moa o Albin så då blev ju Saga o Novis super lyckliga o ställde till med oreda igen! :P

Haha, dom rev hela rummet o bar nog ut i stortsätt hela lekrummet i heeeela lägenheten!!

Haha, små svina man har att göra med ;) <3


Jocke for iväg o skulle kolla något hos sina föräldrar o fick i uppdrag att hämta hit Emma också.

Även att mamma slutade jobba så hon kom också :D

Då dukade vi fram kladdkakan o fläska i oss den, göttans!!

Moa hade med sig fika upp när hon kom också!!

Händiga hemmafrun Moa som bakar o står i ;)

Så duktig så, o gott :D

Så det har varit mycket fika idag :P haha!

Men det stoppar man ju hemskt gärna i sig, tyvärr :P


Sen tog mamma med sig Madde, Nova o Emma hem och strax efter så gick även Moa o Albin ner till sig.

Och gjorde jag i ordning lilla Wilmis inför natten o dukade fram kvällsfika till Sagis.

Sen gick Jocke o Saga o sussade i hennes lillsäng!

Jag la Wilmis efter att ha pussat o gosat med henne en hel del ;) Lillärtan min!

Saga o Jocke låg o berättade små sagor o sjöng "lille katt" tillsist somnade även hon.

Jag ringde Madde o hon o Emma var ute o kvällsprommisen med hunna o ville att jag skulle komma ut.

Så jag smög mig ut o tog kvällscigg(arna) med dom :P

Vi surrade en massa o ställde hundarna fint o tog några bilder! :)


Nu sitter jag här med datorn i knä o har nästan skrivkramp.. haha!

Fan vilket långt o jobbigt inlägg detta blev!

Men man är ju flitig på o skriva :P

Nu måste jag verkligen köpa syskon vagn!

Tack för tipsen ni som skrivit!

Jag är mycket intresserad Angelika!! :) Skriv mer om det eventuellt medföljer tillbehör mm..

Nu är jag på g o köpa vagn så vore roligt o höra :D

Ska bli såååå skönt med vagn så jag kan ut o gå!!! JIPPPPIII!!

Jag har längtat ;)


Nu ska jag ta o pussa lite på min underbara älskling som ligger här brevid mig o ser så fin ut :D

Godnatt med er!

CIAO!

Presentation


Malin Strömqvist, 24 år och mamma till två underbara döttrar, Saga och Wilma :)

Omröstning

Vilken hårfärg ska jag ha?
 Brunt
 Blondt
 Mörkbrunt
 Slingor
 Svart
 Rött
 Annan färg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards